Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 25.09.2014

KW_TAGS

Rozmowa ze Zbigniewem Nojszewskim,
Prezesem Zarządu Stowarzyszenia Hotele Historyczne w Polsce

Co sprawia, że hotele funkcjonujące w obiektach historycznych cieszą się rosnącą popularnością?

Mamy do czynienia ze zjawiskiem, które można, na roboczo, nazwać „modą na historię”. Łączy ono oczekiwania co do standardu pobytu wypoczynkowego czy spotkania biznesowego z potrzebą poznania kolejnych faktów z historii Polski i Europy. Kolejnym ze źródeł zainteresowania Hotelami Historycznymi może być też swoiste „zmęczenie” Polaków wyjazdami na gorące zagraniczne plaże. Rozmawiając z Gośćmi odnosi się wrażenie, że ci, którzy zdążyli już zwiedzić większość światowych destynacji, zaczynają poszukiwać sposobów na poznanie równie ciekawych miejsc we własnym kraju i znajdują po temu odpowiednie warunki.

Równie ważnymi składnikami sukcesu Hoteli Historycznych są bez wątpienia: kreatywność zespołów dbających o wizerunek obiektów, standard obsługi oraz osobiste zaangażowanie właścicieli w działalność operacyjną. Warto wspomnieć, że w wielu hotelach to właśnie oni oprowadzają Gości po obiekcie, opowiadają o historii miejsca, inspirują do pogłębiania wiedzy.

Renowacja zabytkowego obiektu i przywrócenie mu dawnego blasku to ogromne wyzwanie. Co sprawia, że są osoby, które się tego podejmują?

Dobra historyczne są szczególną wartością, a inicjatywy związane z ich ratowaniem są postrzegane jednoznacznie pozytywne. Fakt, że można zostać mecenasem kultury i dokonać czegoś ważnego sprawia, że osiąganie wysokich zysków z inwestycji nie stanowi głównego celu. Mówiąc wprost - trwa wyścig z czasem. Jeśli obecne pokolenie zaniedba to, co jest jeszcze do zrobienia, kolejne może po prostu już nie zdążyć.

Popyt na usługi hotelarskie jest generowany przez turystów indywidualnych, klientów biznesowych poszukujących oferty konferencyjnej, osób szukających oryginalnej scenerii do organizacji przyjęć i imprez okolicznościowych. Do kogo najbardziej przemawia oferta Hoteli Historycznych?

Mamy zaszczyt i przyjemność gościć w obiektach historycznych osoby ze wszystkich wymienionych grup. W zależności od pory roku zmieniają się proporcje.

Bywa, że uczestnicy konferencji wracają jako Goście indywidualni, a ci, którzy zajrzeli kiedyś tylko na chwilę, urzeczeni atmosferą miejsca - organizują ceremonie ślubne, sesje fotograficzne lub wracają na dłuższe pobyty traktując obiekty historyczne jako bazy wypadowe do zwiedzania danego regionu.

Co najbardziej cenią Goście Hoteli Historycznych?

Jest bardzo wiele takich cech. Goście odwiedzający Hotele Historyczne podkreślają ich odmienność od typowych hoteli sieciowych. Cenią przestrzeń i architekturę, które pozwalają zarówno na zachowanie prywatności jak i możliwość spędzenia czasu w ulubionym towarzystwie. Bardzo podoba się to, że każdy pokój ma indywidualny wystrój, że można skosztować potraw przygotowywanych przez znanych szefów kuchni, że dzieci mają warunki do zabawy w grupie prowadzonej przez doświadczonego animatora, że można pojeździć konno, zagrać w golfa, posłuchać dobrego koncertu czy skorzystać z zabiegów w centrach SPA & Wellness.
Nie mniej ważną zaletą charakteryzującą pobyty w Hotelach Historycznych jest to, że nasi Goście zdają się w końcu mieć czas dla siebie, a wyrwani z codziennej rutyny dostrzegają rzeczy piękne, na które wcześniej nie zwracali uwagi. Każdy obiekt oferuje przecież przynajmniej jedną atrakcję, na spotkanie której warto się wybrać nawet w daleką podróż.

Dziękuję. To zabrzmiało jak zaproszenie...

I taka też była intencja. Oczywiście, serdecznie zapraszam do obiektów członkowskich Stowarzyszenia Hotele Historyczne w Polsce i bardzo dziękuję za możliwość wypowiedzi w formule miłej, otwartej rozmowy

Zbigniew Nojszewski
Prezes Zarządu 
Stowarzyszenia Hotele Historyczne w Polsce

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Folwark Karczemka - detox od cywilizacji

W erze rozwoju technologii telekomunikacyjnych coraz bardziej przyzwyczajamy się do “bycia pod telefonem” w każdej sytuacji, nawet w czasie wakacji.

Ile kosztują i ile trwają najpopularniejsze operacje plastyczne?

Czy zabiegi upiększające to oferta skierowana wyłącznie do bardziej zamożnej części społeczeństwa, czy jednak pozwolić może sobie na nie już prawie każdy?

O pracoholizmie i entuzjazmie w pracy [część 2]

Entuzjaści w porównaniu z pracoholikami cechują się wyższym poziomem emocji pozytywnych niż negatywnych oraz przejawiają wysoki poziom zasobów osobistych

Biznesplan

Sukces na szpilkach - najtrudniejszy pierwszy krok

Jest naprawdę wiele powodów, dla których warto porzucić ciepłą posadę na etacie i zaryzykować, otwierając własny biznes.

Wypalony potencjał - kto jest narażony na wypalenie zawodowe?

Wzrastające zdenerwowanie, wywołane nawet drobnymi sprawami, ciągłe uczucie zmęczenia, niechęć do przebywania z ludźmi to pierwsze sygnały wypalenia...

Porażka - uczucie niechciane, czy słusznie?

Każdy przedsiębiorca jej doświadcza, warto zadać sobie pytanie, czy uczucie to musi być destrukcyjną siłą, która zniechęca do dalszej drogi?

Dni wolne od pracy w 2017 roku

W 2017 roku wypada 13 dni wolnych od pracy ustawowo. Sprawdź, który dzień pracodawca musi oddać pracownikowi w innym terminie.

Bizneswoman ma pod górkę na etacie i samozatrudnieniu

Dlaczego kobietom tak ciężko się przebić i czy biznes faktycznie skorzystałby na daniu im szansy? Ponadczasowe pytanie - niestety aktualne