Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 11.06.2016

KW_TAGS

Praktycznie z każdej strony jesteśmy otoczeni receptami na zdrowy tryb życia. Jak mamy się odżywiać, ile powinniśmy wypoczywać, jaki sport powinniśmy uprawiać, a także z jakim natężeniem. Dodatkowo w wielu reklamach jesteśmy zasypywani suplementami diety, które w naszym organizmie mają zdziałać prawdziwe cuda – odmłodzić, odchudzić, a także zregenerować. Często od namiaru tego typu informacji, najzwyczajniej zniechęcamy się wprowadzaniem jakichkolwiek zmian do naszego życia. Robimy na przekór? Niestety bardzo często tak właśnie się dzieje. Jednak to my później pozostajemy z niepotrzebną ilością kilogramów, przemęczeni, a także sfrustrowani tym, że wszyscy dookoła są fit, tylko nie my.

Przyczyny nadwagi

Rzeczywiście przyglądając się wszystkim pomysłom na zrzucenie niepotrzebnych kilogramów, rzadko kiedy dotykamy bezpośredniej przyczyny naszej nadwagi. Na przykład w reklamie suplementów diety słyszymy, że możemy jednocześnie jeść ile tylko dusza zapragnie, a nasza waga zacznie w cudowny sposób spadać. Niektóre osoby rzeczywiście nabierają się na ten sposób, ale prędzej czy później przekonują się, że obiecanych efektów wcale nie widać.

Warto skupić się na prawdziwych przyczynach swojej nadwagi. Do najpopularniejszych zaliczyć można:

  • Nieodpowiednia dieta - zajadamy wszystko co nam wpadnie pod rękę, a właściwie na talerz. Niestety w naszym menu często pojawiają się produkty wysokokaloryczne, z małą ilością składników odżywczych. Tutaj także należy wspomnieć o produktach, które są szybkie w przygotowaniu – mrożonki, konserwy, dania w proszku
  • Stres i kompulsywne jedzenie – często do odreagowania napięcia i stresu, po prostu się zajadamy. Jeśli robimy to nieświadomie i bez opamiętania, to o dodatkowe kilogramy, naprawdę nie jest trudno.
  • Nieregularne posiłki – możemy starać się jeść zdrowo, ale na nic się to nam zda, jeśli jemy nieregularnie. Co gorsza, gdy przez cały dzień chodzimy głodni, a dopiero objadamy się na wieczór.
  • Hormony – często za nadwagę odpowiada nieprawidłowy poziom poszczególnych hormonów. Warto przyjrzeć się tej sprawie nieco bliżej.
  • Inne schorzenia lub skłonności dziedziczne – Jeżeli Twoja dieta wygląda całkiem nieźle i z czystym sumieniem możesz powiedzieć, że nie zajadasz stresu, to warto doszukiwać się przyczyn swojej nadwagi w rozmaitych schorzeniach, skutkach ubocznych przyjmowanych leków, lub po prostu predyspozycjach rodzinnych – wystarczy większa ilość kalorii lub mniejsza ilość ruchu, by błyskawicznie się zaokrąglić.

Joga na nadwagę

Niezależnie od tego, z jakimi przyczynami się borykamy, warto pomyśleć o regularnym korzystaniu z pomocnych ćwiczeń jogi. Może niektórym osobom wydawać się wręcz niemożliwe, by stanie lub leżenie w jednej pozycji mogłoby przynieść oczekiwane rezultaty. Takie sceptyczne podejście mają tylko Ci, którzy w życiu nie próbowali wykonać prawidłowo chociaż jednej asany. Należy tutaj mocno zaakcentować słowo „prawidłowo”, ponieważ ułożenie mniej więcej ciała we wskazanej pozycji, faktycznie nie będzie wymagało większego wysiłku, dopóki nie zaczniemy dopracowywać każdej części ciała, która w danym momencie powinna zajmować odpowiednie miejsce w konkretnym ułożeniu.

Stosowanie jogi, przede wszystkim wspaniale wpływa na osoby, które jedzą w wyniku stresu oraz napięcia. Dzięki kolejnym asanom zaczynamy rozumieć czym jest odprężenie, rozluźnienie, a także oderwanie naszego umysłu od codziennych trosk. Dlatego warto tutaj skupić się przede wszystkim na relaksacyjnych pozycjach, które nie tylko pozwolą nam na usunięcie napięcia ze wszystkich mięśni, ale również oczyszczą naszą głowę i wyrównają niespokojny oddech.

Odpowiednio wykorzystywana joga, ma również niesamowite działanie, jeśli chodzi o przyspieszenie metabolizmu.

Bardziej zaawansowane asany, wymagają włożenia pewnego wysiłku. Aktywność fizyczna pewnie nam się często kojarzyła z bieganiem, siłownią lub jazdą na rowerze, a także zmęczeniem mięśni nóg, brzucha lub rąk. W przypadku jogi, działamy głównie na nasze narządy wewnętrzne.

Systematyczna praca na trwałe efekty

Jeśli oczekujemy kilkugodzinnej sesji jogi, po której osiągniemy wymarzoną sylwetkę, na pewno się zawiedziemy. Joga tak nie działa. Zresztą tak nie działa również żaden inny sposób, żadne inne ćwiczenia, czy też treningi. By zredukować stres, zmniejszyć napięcie, uregulować swój metabolizm, lub zacząć spokojnie wprowadzać zasady zdrowego odżywiania, a także samego funkcjonowania – potrzeba czasu. Dopiero po jakimś czasie regularnych ćwiczeń asan, nauki zdrowego odżywiania we właściwych porach dnia, nie tylko zauważymy pierwsze efekty, ale będziemy mogli cieszyć się również większą energią życiową, pozytywnym nastawieniem oraz nawykiem, który nie będzie kojarzył nam się z widmem kolejnej, rygorystycznej diety.

 
Jakub Majcher
Instruktor jogi oraz właściciel sklepu z akcesoriami i matami
jogastyl.pl

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Elastyczne techniki zarządzania: SCRUM, GTD

Elastyczne techniki zarządzania, to metody pracy uwzględniające konieczność zmienności otoczenia w wyznaczaniu strategii firmy

Budowa własnego domu, pogodzenie własnych potrzeb z ekologią

Dzięki wielu dostępnym na rynku technologiom budowy domów jesteśmy w stanie stworzyć dom ciepły i jednocześnie energooszczędny.

O pracoholizmie i entuzjazmie w pracy [część 1]

Praca może służyć nie tylko celom instrumentalnym, jak zdobywanie środków do życia, lecz także może być traktowana jako czynność regulująca emocje.

Ucieczka z korporacji – najlepszy sposób na frustrację w pracy?

Praca w korporacji często rodzi różnego rodzaju negatywne emocje. Czy można znaleźć na nie dobre rozwiązanie?

Wygląd i prezencja biura - jaki ma wpływ na pracownika?

Zastanawiając się nad komfortem pracy zadajemy sobie pytanie - jaki wpływ na pracownika ma wygląd i prezencja biura?

e-learning - więcej niż gadżet? konkurencja dla tradycyjnych szkoleń?

Każda większa i przełomowa innowacja przynosi pytania, wątpliwości i stawia nas przed wielką niewiadomą.

Dlaczego nie warto robić tatuażu?

Podjęcie decyzji zabiegu tatuażu nie powinno być uwarunkowane przypływem bardzo pozytywnych albo negatywnych emocji.

Dni wolne od pracy w 2017 roku

W 2017 roku wypada 13 dni wolnych od pracy ustawowo. Sprawdź, który dzień pracodawca musi oddać pracownikowi w innym terminie.