Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 14.09.2016

KW_TAGS

Chyba niemal każdy słyszał choć raz o tym jak ważny jest kontakt wzrokowy w relacjach międzyludzkich. To właśnie dzięki niemu rozmówca odbiera pozytywnie nas i to co mówimy. Pozwala także stwierdzić czy rozmówca jest szczery w tym co mówi i jak mówi. W końcu „oczy mówią wszystko”.

Unikanie kontaktu wzrokowego zwiększa dystans pomiędzy nami a naszym słuchaczem. Odwracanie wzroku źle wpływa na odbiór naszej osoby. Gdy nie patrzymy w oczy, tylko błądzimy wzrokiem gdzieś dookoła, dajemy znak osobie, z którą rozmawiamy, że możemy kłamać, nie wiemy o czym mówimy, bądź bardzo się denerwujemy. Nie jest to dobre rozwiązanie, gdy chcemy zawrzeć z kimś znajomość i jest to jedna z naszych pierwszych rozmów.

Gdy patrzymy na kogoś dajemy mu znak, że interesuje nas jego osoba i to co do nas mówi. Pozwala to zacieśnić więź pomiędzy nami a rozmówcą. Spojrzenie na drugą osobę daje jej do zrozumienia, że chcemy nawiązać kontakt – na początku wzrokowy, a później poprzez rozmowę. Gdy wymienimy spojrzenia z interesującą nas kobietą, pokazujemy jej, że jesteśmy gotowi, by ją poznać.

Osoby, które utrzymują kontakt wzrokowy są lepiej postrzegane. Stają się wtedy bardziej atrakcyjne, pewne siebie, szczere w oczach innych. Dzięki spojrzeniu pokazujemy jacy jesteśmy. To w nim wiele osób wyczytuje naszą prawdziwą osobowość. Twierdzi się, że w oczach można zobaczyć intencje rozmówcy, całą prawdę o nim.

Ludzie, którzy nie patrzą w oczy, gdy rozmawiają, postrzegani są jako osoby, które są raczej obojętne na innych i nowe relacje. Wykazują mniejsze zainteresowanie słuchaczem i tego co do nich mówi. W końcu nikt chyba by nie chciał rozmawiać z kimś, kto patrzy zupełnie w inną stronę. Czujemy wtedy niepokój i zdenerwowanie, że to co chcemy danej osobie przekazać, kompletnie do niej nie dociera i jej nie interesuje.

Typ spojrzenia mówi wiele o danej osobie. Gdy osoba ma tzw. „ciepły wzrok”, to mamy wrażenie, że jest ona miła, czuła, interesuje się nami i naszymi losami. Z taką właśnie osobą większość osób nawiązałaby trwałą relację. Ludzie o tzw. „zimnym wzroku” są postrzegani jako ludzie o chłodnym usposobieniu, którzy nie mają dobrych intencji w stosunku do innych. Gdy ktoś ma „obojętny wzrok”, odbiorca odczuwa niepokój, smutek, ze względu na wrażenie jakie on wywołuje – brak zainteresowania drugą osobą i tym co mówi.

Warto pamiętać, by nie wpatrywać się w osobę przez cały czas rozmowy. Może to spowodować, że rozmówca zwyczajnie się speszy.  Może to spowodować niechęć osoby do dalszej konwersacji.  Należy słuchać tego co się do nas mówi, przecież sami chcielibyśmy być słuchani. To pozwala lepiej zrozumieć to co ma nam do przekazania druga osoba.

Podczas rozmowy warto także skupić się na mimice twarzy i gestykulacji. One również pozwolą na lepszy odbiór nas i treści jakie przekazujemy. To bardzo ważne, gdy chcemy zostać dobrze zrozumieni. Jednak nie można z tym przesadzić, ponieważ możemy zrazić rozmówcę do nas, speszyć a nawet wrogo nastawić. Wszystko ma swoje granice i powinniśmy pamiętać, żeby nie robić na siłę, bo pewne rzeczy mogą nam wyjść nienaturalnie.

 
www.uwodzenie.org

Folwark Karczemka - detox od cywilizacji

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

MBA - inwestycja długoterminowa, ale opłacalna dla managera

Studia Master of Business Administration to jedne z najbardziej zaawansowanych i prestiżowych studiów w dziedzinie zarządzania.

Etat czy samozatrunienie - kto marzy o umowie o pracę?

Osoby pracujące na podstawie umowy cywilnoprawnej oraz samozatrudnione wybierają tę formę tylko dlatego, że nie mogą liczyć na etat?

O pracoholizmie i entuzjazmie w pracy [część 1]

Praca może służyć nie tylko celom instrumentalnym, jak zdobywanie środków do życia, lecz także może być traktowana jako czynność regulująca emocje.

Awansuj z głową - poradnik dla ambitnych pracowników

Wydaje się, że sukces na rynku pracy jest gwarantowany?  Czasami jednak błędna decyzja dotycząca kariery może zniweczyć dotychczasowe wysiłki.

Catering dietetyczny – wady i zalety

Co więcej, specjalistyczna dieta zalecana jest przecież nierzadko osobom, które borykają się z różnymi rodzajami chorób. Do tych zaliczyć można nie...

Jakie są najczęściej podawane powody rezygnacji z pracy?

Warto wsłuchać się w informację od pracowników aby uniknąć błędów w zarządzaniu, które potęgują ryzyko odejścia dobrego i wykwalifikowanego personelu

Gdzie warto odpoczywać? – naturalnie w Manor House SPA!

ikogo nie trzeba przekonywać jak ważny dla naszego samopoczucia jest odpoczynek, regenerujący sen, zdrowa dieta, codzienny ruch i zdrowe, zadbane ciało.

Kapitał intelektualny i edukacja - konferencja

Akademia Finansów i Biznesu Vistula oraz ALI Polska zapraszają do udziału w międzynarodowej konferencji poświęconej współpracy nauki i biznesu.