Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 07.10.2016

KW_TAGS

Sklepy internetowe cieszą się coraz większą popularnością. Robienie w nich zakupów jest niezwykle wygodne i szybkie, dlatego wciąż zyskuje nowych zwolenników. I rzeczywiście, w zestawieniu ze sklepami tradycyjnymi, internetowe zakupy zdecydowanie zyskują na wartości. Ostateczny wybór należy oczywiście do klienta, warto jednak zrobić sobie krótkie zestawienie. Pomoże ono bardziej rzeczowo spojrzeć na sytuację i zdecydować się na skorzystanie z oferty sklepu internetowego lub wręcz odwrotnie – pozostać wiernym tradycyjnym zakupom.

Czas przeznaczony na zakupy

W tym zestawieniu zdecydowanie wygrywają sklepy internetowe. Dotarcie do sklepu stacjonarnego, nawet tego położonego w bliskiej odległości, zawsze wymaga poświęcenia czasu i wysiłku. „Wizyta” w sklepie internetowym zajmuje zaledwie kilka chwil i w żaden sposób nie wymaga przygotowań do niej – wystarczy dowolne urządzenie mobilne i wygodny fotel lub kanapa. Samo robienie zakupów w przypadku sklepów internetowych również jest dużo szybsze. Interesujący nas produkt, dzięki podzieleniu całego asortymentu na poszczególne kategorie, możemy odnaleźć błyskawicznie, co w przypadku sklepów tradycyjnych niestety nie zawsze jest takie proste.

Jako świetny przykład bezproblemowego wyszukiwania różnych towarów może posłużyć www.ecarrefour.pl. Każdy produkt przypisany jest do właściwej kategorii, co znacznie ułatwia przeglądanie wyjątkowo bogatego asortymentu sklepu. Dodatkowo klient w każdej chwili może skorzystać z wygodnej wyszukiwarki, która od razu odnajdzie interesujący go przedmiot. Poza tym internetowe zakupy pozwalają zaoszczędzić czas, który w przypadku zakupów tradycyjnych trzeba spędzić w kolejce do kasy.

Komfort robienia zakupów

W tej kategorii także bezapelacyjnie wygrywają sklepy internetowe. Komfort zakupów online ma dużo więcej aspektów, niż wspomniany wcześniej fakt, że za ich pośrednictwem zakupy możemy zrobić bez konieczności wychodzenia z domu. Pierwszym z nich jest dostępność sklepu. W przeciwieństwie do tradycyjnych punktów sprzedaży, w przypadku sklepów internetowych nie istnieją żadne ograniczenia czasowe. Z ich oferty możemy korzystać przez całą dobę, kiedy tylko mamy się na to ochotę. Dostęp do tradycyjnych sklepów ograniczają godziny otwarcia, które nie zawsze są korzystne dla klienta.

Kolejnym aspektem działającym na korzyść sklepów online jest możliwość dokładnego zastanowienia się nad zakupem, a także wielokrotnego zapoznawania się z opisem produktu, który dla każdego klienta dostępny jest przez cały czas. W przypadku sklepów tradycyjnych, aby uzyskać informację o interesującym przedmiocie, często trzeba poprosić o pomoc pracownika sklepu. Dla niektórych osób może się to wiązać z poczuciem dyskomfortu, zwłaszcza, jeśli decyzja dotycząca zakupu wymaga zastanowienia i konsultacji z bliskimi. Zakupy w sklepie internetowym to także gwarancja dostawy pod wskazany adres, bez konieczności własnego zaangażowania w przetransportowanie zakupionych towarów do domu. Jest to szczególnie ważne w przypadku dużych i ciężkich przedmiotów.

Asortyment i cena

Analizując asortyment sklepów internetowych i tradycyjnych, można odnieść wrażenie, że jest on zbliżony do siebie - oczywiście pod warunkiem, że dotyczy tej samej sieci sklepów. Choć często zdarza się, że oferta online wzbogacona jest w różne produkty, które nie występują w sprzedaży stacjonarnej. W przypadku różnych sieci asortyment dostępny online jest zazwyczaj dużo bardziej obszerny i niejednokrotnie niektóre towary, zwłaszcza trudno dostępne, można zakupić wyłącznie w sklepach internetowych.

Przyglądając się cenom poszczególnych produktów dostępnych w sklepach tradycyjnych i internetowych, bez trudu zauważymy, że zakupy online są dużo bardziej opłacalne. Poza tym robiąc zakupy przez Internet, możemy skorzystać z wygodnych porównywarek cen, które w kilka sekund wskażą najkorzystniejszą ofertę. Tymczasem porównanie cen tych samych produktów w sklepach stacjonarnych jest procesem żmudnym i długotrwałym, a często wręcz niemożliwym do wykonania ze względu na lokalizację punktów sprzedaży.

Nie bez znaczenia pozostają również zniżki, rabaty i akcje promocyjne, które w przypadku sklepów internetowych są dużo bardziej korzystne dla klienta niż te proponowane w sklepach tradycyjnych. Wiele ciekawych ofert w zaskakująco niskich cenach można znaleźć na przykład na  www.ecarrefour.pl, gdzie wybrane produkty z różnych kategorii są przeceniane nawet o kilkadziesiąt procent, a dla klienta przygotowywane są specjalne oferty promocyjne.

Wnioski z powyższych rozważań nasuwają się same, aczkolwiek to, która wersja sklepów, tradycyjna czy internetowa jest lepsza, zależy tylko i wyłącznie od klienta. Najważniejsze podczas zakupów jest bowiem jego zadowolenie.

 
eCarrefour.pl
www.ecarrefour.pl

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Kursy i szkolenia jako formy motywacji pracowników

Choć wydaje się, że to pieniądze dają największą satysfakcję z pracy, a tym samym i motywację do działania, zagłębiając się dalej w temat okazuje się,...

Miękkie serce – twarde problemy, zwłaszcza dla kierownika

Wśród przełożonych spotyka się czasem tych bardzo mocno skupionych na celu, którzy ludzi traktują jak jedno z „narzędzi” do realizacji założeń.

Celiakia - czym jest, jak się objawia i jak leczyć, kilka...

Dieta bezglutenowa, dla jednych moda, jak mleko sojowe do dużego late, dla innych jedyny sposób na "normalne" funkcjonowanie.

Kapitał intelektualny i edukacja - konferencja

Akademia Finansów i Biznesu Vistula oraz ALI Polska zapraszają do udziału w międzynarodowej konferencji poświęconej współpracy nauki i biznesu.

Catering dietetyczny – wady i zalety

Co więcej, specjalistyczna dieta zalecana jest przecież nierzadko osobom, które borykają się z różnymi rodzajami chorób. Do tych zaliczyć można nie...

ajprodukt

Źle zaprojektowane biuro: jak kosztowne może być dla firmy?

Niewłaściwie zaprojektowane stanowisko i złe nawyki pracowników są głównymi przyczynami problemów wynikających z siedzącego trybu pracy.

Dlaczego nie warto robić tatuażu?

Podjęcie decyzji zabiegu tatuażu nie powinno być uwarunkowane przypływem bardzo pozytywnych albo negatywnych emocji.

Ucieczka z korporacji – najlepszy sposób na frustrację w pracy?

Praca w korporacji często rodzi różnego rodzaju negatywne emocje. Czy można znaleźć na nie dobre rozwiązanie?