Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 02.10.2016

KW_TAGS

Jednym z największych pragnień sporej liczby kierowców jest posiadanie samochodu, który byłby jednocześnie przestronny, pakowny, komfortowy nawet w długiej trasie oraz ekonomiczny i niedrogi w utrzymaniu. Rzecz jasna auto idealne (bo w zasadzie o takim tu mowa) powinno również mieć charakterystyczny i niebanalny design, aby wyróżniać się spośród wszystkich innych. Czy jednak taki samochód istnieje? Okazuje się, że tak – a przynajmniej można kupić auto, które zbliża się do ideału tak bardzo, jak to tylko możliwe.

Designersko komfortowa

Mowa o najnowszej Skodzie Superb Combi, której trzecia generacja jest od ubiegłego roku dostępna w salonach. Designerzy postawili w tym modelu na zdecydowane, wyraziście poprowadzone linie, praktycznie całkowicie odchodząc od zaokrągleń, w które obfitowała druga generacja. W efekcie tych starań Superb Combi trzeciej generacji ma dynamiczną i lekką, a przy tym dość niską, jakby przyczajoną sylwetkę, która zdecydowanie wyróżnia auto spośród innych.

W porównaniu do swojego poprzednika nowy Superb Combi jest dłuższy (o 23 mm) i ma większy rozstaw osi (aż o 80 mm), dzięki czemu wewnątrz miejsca dla pasażerów nie brakuje. Nie ma również najmniejszego problemu ze zmieszczeniem naprawdę dużej ilości bagaży – standardowo bagażnik ma pojemność 660 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy uzyskujemy przestrzeń bagażową o bardzo regularnych kształtach i gigantycznej pojemności aż 1950 litrów.

Wróćmy jeszcze na chwilę do komfortu podróżowania Superbem Combi: dwustrefowa klimatyzacja została wypuszczona również na tylną kanapę, okna boczne w przedziale pasażerskim wyposażono w rolety przeciwsłoneczne, miejsca na nogi i nad głową jest wystarczająco dużo nawet dla wysokich osób, a duże drzwi ułatwiają wysiadanie i wsiadanie do samochodu.

Także ergonomia stoi na wysokim poziomie – nie ma w kokpicie elementów zbędnych, natomiast wszystkie przyciski i przełączniki zaprojektowano tak, by dostęp do nich był łatwy, a obsługa intuicyjna. Przekłada się to nie tylko na wygodę obsługi, ale też na bezpieczeństwo podczas jazdy, ponieważ kierowca nie musi dekoncentrować się i szukać potrzebnej mu w danym momencie funkcji czy włącznika.

Bezpieczeństwo i ekonomia

Komfort przewyższający niejedną luksusową limuzynę to jednak nie wszystko, co należący do klasy średniej nowy Superb Combi ma do zaoferowania. Nawet najtańsza wersja wyposażeniowa (Active) standardowo posiada na wyposażeniu między innymi 7 poduszek powietrznych (można w opcji ich liczbę zwiększyć do 9), adaptacyjny tempomat, system ESP, system MSR (przeciwdziała poślizgowi kół podczas hamowania silnikiem), system kontroli trakcji i elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego. Konstrukcja została zaprojektowana tak, by chronić życie i zdrowie podróżujących Superbem Combi osób – w prestiżowych testach zderzeniowych Euro NCAP przyznano temu modelowi maksymalną notę, czyli 5 gwiazdek.

Zużycie paliwa plasuje się na co najmniej przyzwoitym poziomie: w zależności od wybranego silnika waha się od 4 litrów na 100 km do 7,2 litra/100 km. Gama dostępnych jednostek napędowych jest szeroka i umożliwia bezproblemowe dobranie silnika do własnych potrzeb i oczekiwań. Na chwilę obecną wybierać można spośród 5 silników benzynowych TSI (moc od 125 do 280 KM) oraz 3 jednostek wysokoprężnych TDI (moc od 120 do 190 KM).

Nowy Superb Combi jest więc, jak widać, ucieleśnieniem marzenia o perfekcyjnym samochodzie - jest wygodny, ekonomiczny, dobrze zaprojektowany i bezpieczny. Ma tylko jedną, drobną wadę: nie w każdym garażu już się znajduje. Ale ten problem da się dość łatwo naprawić...

 
Skoda Auto
www.skoda-auto.pl

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Co warto wiedzieć o ciśnieniu w oponach?

Opona to jedyne miejsce kontaktu samochodu z nawierzchnią, dlatego ma olbrzymi wpływ na bezpieczeństwo jazdy.

Wywóz pojazdów zabytkowych za granicę

Popularną inwestycją ostatnio stały się auta zabytkowe. Każdy kupiony za okazyjną cenę, przeznaczony do remontu samochód, po odrestaurowaniu można...

Motoryzacyjne nowości w 2014 roku

Rzadko spotykana kumulacja debiutów w grupie pojazdów użytkowych, liczne nowości w segmencie miejskim oraz dwie arcyważne premiery aut dla managerów...

Samochód z USA

Samochód z USA — ile kosztuje, jak sprowadzić, na co uważać?

Sprowadzanie samochodu zza oceanu jest nadal popularne i opłacalne. Operacja nie jest trudna, ale trzeba pamiętać o kilku podstawowych rzeczach - oto...

Jak wybrać idealne auto flotowe

Idealny samochód flotowy powinien charakteryzować się zestawem cech, które w przyszłości pozwolą mu osiągnąć jak najwyższą wartość odsprzedaży.

Ubezpieczeniem OC - obalamy i potwierdzamy 10 mitów

Wokół polisy OC krąży wiele legend, przyjrzyjmy się niektórym z nich by uniknąć przykrych niespodzianek z powodu błędnego przekonania o którymś z nich

Leasing vs. przedsiębiorca - przeczytaj zanim podpiszesz umowę

Co istotne, firmy MŚP korzystające z leasingu w Polsce bardzo pozytywnie oceniają jakość świadczonych usług i aż 90 procent firm planuje nadal korzystać...

Co zrobić z zatnkowanym złym paliwem?

Zdarza się, że przez chwilę nieuwagi kierowca omyłkowo zatankuje niewłaściwe paliwo. Wiąże się to z poważnymi konsekwencjami, często uniemożliwiającymi...