Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 22.04.2014

KW_TAGS

Landing page jest to strona docelowa, na którą trafia internauta po kliknięciu w reklamę. Podczas planowania kampanii reklamowej online z pewnością poszukujesz dostępnych narzędzi, które umożliwią jej przeprowadzenie w skuteczny sposób. Możesz reklamować swoją firmę w wyszukiwarce lub w portalach internetowych. Możesz również ograniczyć się tylko do prowadzenia firmowej strony www lub rozszerzyć swoje działania o popularne teraz kanały social media. Jak się okazuje bez względu na to, jaką formę wybierzesz, będziesz mógł wykorzystać landing page w każdym przypadku. Wykorzystasz go także z powodzeniem w email marketingu.

W jaki sposób wykorzystać landing page do promocji swojego biznesu? Sposób wykorzystania landing page’a jest uzależniony od celu określonego w kampanii. Najlepiej jeśli landing page jest przygotowany tylko pod jeden cel. Poniżej znajdziesz 5 podstawowych celów, do których możesz wykorzystać landing page.

Sprzedaż produktu, bądź usługi

Sprzedaż jest jednym z najczęściej wybieranych celów landing page’a. W branży e-commerce można wykorzystać stronę docelową, np. w akcjach promocyjnych czy też wyprzedażowych. W pierwszym przypadku landing page może posłużyć jako kanał do dystrybucji kodów rabatowych, voucherów zakupowych itp. W przypadku wyprzedaży należy zawsze pamiętać, że strona docelowa powinna być przygotowana tylko dla jednego produktu. Oczywiście landing page może posłużyć nam jako strona przejściowa, na której poinformujemy klientów o promocji obejmującej większą gamę produktów. Jednak jeśli decydujemy się umieszczać na landing page’u przycisk call to action, prowadzący do zakupu (np. “Kup”, “Zamów”) lepiej skupić się tylko na jednym. Zaletą przygotowania landing page’a dedykowanego tylko jednemu produktowi jest to, że uwaga użytkownika będzie skupiona na wykonaniu tylko tej jednej akcji. 

 

 

Przykład wykorzystania landing page’a - sprzedaż. Kluczowym elementem landing page’a przygotowanego pod sprzedaż jest przycisk call to action, prowadzący do sfinalizowania akcji - zakupu produktu. 

 

Budowanie bazy danych kontaktowych

Pozyskiwanie danych kontaktowych (leadów) jest najczęściej wybieranym celem landing page’a, który można wykorzystać praktycznie w każdej branży. W takim przypadku niezbędnym elementem landing page’a będzie formularz. Dane na landing page’u można pozyskać wykorzystując do tego, np. propozycję zapisu do newslettera, czy też pobranie darmowych materiałów. Należy pamiętać, aby wszystkie te czynności były możliwe do wykonania tylko po wpisaniu przez potencjalnego klienta pożądanych przez nas danych, np. adresu e-mail.

 

 

Przykład wykorzystania landing page’a - pozyskiwanie danych kontaktowych. W tym przypadku najwazniejszym elementem landing page’a jest formularz, który umożliwi pozyskanie danych.

 

Przekierowanie do innej strony, gdzie nastąpi finalizacja akcji

Landing page można wykorzystać jako swego rodzaju stronę przejściową, która będzie pełnić funkcję informacyjną i zachęci potencjalnego klienta do kliknięcia w przycisk kierujący dalej. Przykładem jest np. strona zachęcająca do udziału w konkursie, zapoznania się z całą ofertą lub przekierowanie do sklepu z możliwości pobrania aplikacji mobilnej w Google Play lub AppStore.

 

Przykład wykorzystania landing page’a - przekierowanie do innej strony. Tego typu strona służy jako informacja na temat oferty i miejce przejściowe kierujące, np. do sklepu online czy strony głównej. 

 

Pozyskanie informacji zwrotnej

Pozyskanie informacji zwrotnej, np. w postaci komentarza, czy krótkiej opinii jest bardzo proste. Wystarczy zamieścić na landing page’u specjalnie przygotowany do tego celu formularz, który umożliwi wysyłkę krótkiej wiadomości przez klientów. Wykorzystanie landing page’a sprawdzi się szczególnie w przypadku, gdy np. testujesz jakieś nowe funkcje produktu, jego wersję próbną, czy też Twoje nowa usługa będzie wprowadzona na rynek za jakiś czas, a pewne jej funkcje są już do wglądu dla użytkowników. Pozyskane dane pomogą w przyszłości udoskonalić Twój produkt lub posłużą jako rekomendacje.

 

 

Przykład wykorzystania landing page’a - pozyskanie informacji zwrotnej. Aby uzyskać opinię od klienta wystarczy umieścić na landing page’u formularz z miejsce na wpisanie dłuższej wiadomości. 

 

Budowanie pozytywnego wizerunku

Landing page można również wykorzystać w kampanii wizerunkowej swojej firmy, np. przygotowując dla swoich materiały na specjalne okazje - święta lub rocznice wejścia firmy na rynek. Może to być krótki film z życzeniami, w którym wykażesz swoją sympatie oraz przyjazne nastawienie do klientów. Możesz również dystrybuować na landing page’u darmowe materiały do pobrania, np. aplikacje, e-booki, katalogi, ciekawe raporty. Takie gratisy i materiały mają szansę rozprzestrzenić się w sieci w sposób wirusowy, budując pozytywny wizerunek, jednocześnie bez konieczności przeznaczenia wysokich nakładów na reklamę. 

Przykład wykorzystania landing page’a - budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Landing page może posłużyć do dystrybucji darmowych materiałów, np. e-booka. 

 

Powyższe przykłady pokazują, że landing page można wykorzystać niemal w każdej kampanii prowadzonej online. Czytając na ich temat  być może już  wpadłeś na pomysł, jak wykorzystać je w swoim biznesie. Przetestuj wszystkie swoje koncepcje i sprawdź, która dostarczy Ci najwięcej nowych klientów. Pamiętaj również o tym, że każdy landing page powinien być odpowiednio zaprojektowany i zawierać wszystkie niezbędne elementy. 

Paulina Kamińska
Landingi

 

 

 

 

 

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Magia cyfry 9 - czyli jak sprzedawać taniej i zarabiać więcej?

Czy wiecie, że obniżając cenę marginalnie, możecie zarobić nieporównywalnie więcej niż proponując cenę zaokrągloną?

Wygodne zakupy w modelach omni- i multichannel

Na początku był handel wymienny, potem ze straganów i sklepików obwoźnych wyłoniły się sklepiki stacjonarne, aż po wielkie hipermarkety, ale to nie...

Oczami Klienta - Zrozumienie mechanizmów pozwoli dopasować ofertę

Nietrafne oceny dokonywane przez klientów wynikają najczęściej z presji czasu bądź stopnia komplikacji oferty

Jak wybrać firmę doradczą? 7 punktów, które Ci pomogą

W trakcie prowadzenia firmy zawsze przychodzi moment kiedy kompetencje właściciela czy też pracowników są niewystarczające

Lejek sprzedażowy w marketingu internetowym

Lejek sprzedażowy jest ilustracją drogi internauty, rozpoczynającą się tuż przed wejściem na stronę internetową, a kończący zakupem produktu lub usługi.

Jak zostać freelancerem? Freelancing nie jest już słowem-zagadką

Freelancer to osoba nieposiadająca etatu, wykonująca pracę (często wyspecjalizowaną w danej dziedzinie) na podstawie umowy innej niż umowa o pracę.

Jak sobie poradzić z przeprowadzką dużego biura?

Jeżeli faktycznie chcemy, aby przez przeprowadzkę praca w firmie nie była całkowicie zdezorganizowana, warto to zmiany lokalizacji przystąpić...

Koszty energii zależne od grupy taryfowej

Jak obniżyć koszty energii? Z danych Energii dla firm wynika, że aż 30% przedsiębiorców może mieć nieprawidłowo dobraną energetyczną grupę taryfową!