Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 21.09.2014

KW_TAGS

Nie całkiem nowa, ale i nie do końca poznana. W Polsce – rozwijająca się dopiero od niedawna, kiedy na świecie była już całkiem codzienną i powszechną formą myślenia o funkcjonowaniu firm i przedsiębiorstw. Wciąż jeszcze często określana prostodusznie mianem „podróży służbowej”. Turystyka biznesowa.

Czym jest? Tym, bez czego prawie żadna firma nie może dziś działać – spotkania, targi, sympozja, imprezy i wydarzenia firmowe. Spotkania grupowe, podróże motywacyjne, szkolenia i kursy, imprezy integracyjne i motywacyjne. Turystyką biznesową nazwiemy więc wszelkie wyjazdy w celach zawodowych, podczas których turyści korzystają z usług turystycznych, a także tych zapewniających im rozrywkę, wypoczynek oraz umożliwiających poznanie odwiedzanego miejsca.

Głównymi cechami turystyki biznesowej są:

  • mała wrażliwość na ceny,
  • podróże o charakterze służbowym odbywają się w czasie pracy,
  • uważana jest za jedną z form turystyki cechujących się najwyższą dochodowością,
  • nietypowy sposób pozyskiwania klientów, polegający na bezpośrednim kontakcie usługodawców w firmami,
  • jakość usług turystycznych oraz standard na najwyższym poziomie,
  • brak widocznej sezonowości - najczęściej poza wakacjami,
  • dochody z turystyki biznesowej są utrzymują się na stałym poziomie przez cały rok, z wyjątkiem okresu wakacyjnego, podczas którego można zaobserwować ich niewielki spadek,

Podróże służbowe to forma tworząca i utrzymująca kontakty z innymi firmami oraz pracownikami. Turystyka biznesowa to sposób kontaktu – z klientem, z partnerami, kontrahentami, otoczeniem gospodarczym, potencjalnymi pracownikami, odbiorcą towarów i usług. Dzięki wyjazdom służbowym czy targom firmy tworzą sieci kontaktów i rozbudowują działalność, czerpiąc korzyści płynące ze współpracy z innymi przedsiębiorstwami. Spotkania z klientami pozwalają na zacieśnianie więzi, a nagradzanie pracowników wyjazdami motywuje i wiąże z firmą.

Polska konferencyjna

Atrakcyjne miejsce o szybko rosnącej popularności, przyciągające gości doskonałą lokalizacją, coraz lepszą infrastrukturą i bazą hotelową. To obraz Polski w oczach organizatorów konferencji biznesowych.

Jest ku temu powód – turystyka biznesowa generuje coraz większe zyski dla regionów, miast, motywując do coraz energiczniejszej promocji – miasta, regionu, z ich możliwościami i specyfiką. Organizatorzy konferencji -także tych międzynarodowych- z zainteresowaniem przyglądają się największym polskim miastom. I coraz częściej na miejsce dużych spotkań branżowych czy kongresów wybierają Warszawę, Kraków, Gdańsk, Wrocław czy Poznań.

Warto wiedzieć, że z każdym rokiem Polska osiąga coraz lepsze wyniki w światowych rankingach dotyczących rynku wydarzeń biznesowych. Przyczyn powodzenia kraju w tej dziedzinie eksperci doszukują się w rozwoju Polski jako gospodarczego lidera regionu EMEA, a także rosnącej rozpoznawalności nadwiślańskich lokalizacji. Co ważne, hotele i bazy konferencyjne mają często do zaoferowania ceny i warunki lepsze od ośrodków w krajach na zachodzie Europy, co w połączeniu z dobrą lokalizacją –najdalej wysunięty na wschód obszar Unii Europejskiej - sprawia, że jesteśmy bardzo atrakcyjną dla wydarzeń biznesowych.

Wszystkie te cechy pozwalają ekspertom prognozować dalszy wzrost zainteresowania naszym krajem zarówno wśród turystów biznesowych, jak i podróżujących prywatnie. A jest o co się starać. Według Polskiej Organizacji Turystycznej zagraniczni goście, którzy przyjeżdżają do Polski w celach biznesowych wydają 3-4 razy więcej niż inni. Nie może zatem umknąć uwadze fakt, że turystyka biznesowa jest działem gospodarki przynoszącym ogromne dochody. Wiąże się z tym cała sfera organizacyjna napędzająca polski rynek szkoleń, targów, meetingów, wyjazdów służbowych i innych eventów ( tzw. MICE). Rozwój firm – to rozwój hoteli, instytucji szkoleniowych, restauracji, centrów konferencyjnych, rozrywkowych i sportowych. A czego oczekują goście hotelowi?

Komentarze  

Nikole
@ Nikole 10.01.2018 16:40
Artykuł genialny. Czekam na więcej

My [cenzura]; prace maturalne: http://osobista.eu/2014/02/page/2/
Jamika
@ Jamika 18.11.2017 03:17
W końcu jakieś konkretne ujęcie tematu. Bez rozpisywania się i przysłowiowego lania wody.
Zwięźle i na temat. I tak powinno być!

Take a look at my web[cenzura] - blog o wycieczkach: http://abka.pl/index.php?nrf=1&pstr=10&strona=sport-turystyka
Trinidad
@ Trinidad 27.10.2017 19:13
Fajnie napisany tekst, o by więcej takich w polskim
internecie.

Visit my homepage: ezotyczne wycieczki almatur (abka.pl: http://[cenzura]abka .pl/index.php?strona =sport-turystyka&nrf =99)

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Pokaż swój biznes! - czyli wszystko o wystawie sklepowej

Wystawa sklepowa to jedna z najskuteczniejszych metod reklamy produktów. Jej fenomen polega nie tylko na dużej sile oddziaływania i niskich kosztach

Zamykanie działalności gospodarczej

Przedsiębiorcy likwidujący działalność gospodarczą, bądź spółkę niebędącą osobowością prawną według przepisów muszą sporządzić wykaz składników majątku

UP-selling, definicja pojęcia marketingowego

Upselling, czyli technika sprzedaży polegająca na nakłonieniu klienta do zakupu droższego produktu lub usługi. Termin również dotyczy nakłonienia do...

Jakie korzyści otrzymuje pracodawca dzięki współpracy z freelancerem

Współpraca z freelancerem wiąże się przede wszystkim z mniejszymi kosztami pracodawcy w porównaniu do zatrudniania kogoś na umowę o pracę...

kreator-stron-online

Szablon graficzny dla Twojego sklepu internetowego

Jak w prosty i niedrogi sposób stworzyć unikatową oprawę wizualną? W tym celu możesz wykorzystać nowatorski kreator szablonu sklepu...

7 popularnych mitów o prowadzeniu firmy

Ryczałt jest zawsze lepszy od zasad ogólnych, najpierw trzeba założyć firmę, a później zacząć ponosić koszty? Sprawdź, co wiesz o prowadzeniu firmy

CATI i CAWI jako narzędzie służące do analizy popytu

Szczegółowa analiza popytu, kluczem do poznania preferencji klientów, prezentujemy metody CATI i CAWI

Oferty na tańszą energię dla firm

Na co zwrócić uwagę przy zmianie sprzedawcy energii elektrycznej? Standardem już jest możliwość zmiany sprzedawcy online – czy to bezpieczne?