Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 21.09.2014

KW_TAGS

Nie całkiem nowa, ale i nie do końca poznana. W Polsce – rozwijająca się dopiero od niedawna, kiedy na świecie była już całkiem codzienną i powszechną formą myślenia o funkcjonowaniu firm i przedsiębiorstw. Wciąż jeszcze często określana prostodusznie mianem „podróży służbowej”. Turystyka biznesowa.

Czym jest? Tym, bez czego prawie żadna firma nie może dziś działać – spotkania, targi, sympozja, imprezy i wydarzenia firmowe. Spotkania grupowe, podróże motywacyjne, szkolenia i kursy, imprezy integracyjne i motywacyjne. Turystyką biznesową nazwiemy więc wszelkie wyjazdy w celach zawodowych, podczas których turyści korzystają z usług turystycznych, a także tych zapewniających im rozrywkę, wypoczynek oraz umożliwiających poznanie odwiedzanego miejsca.

Głównymi cechami turystyki biznesowej są:

  • mała wrażliwość na ceny,
  • podróże o charakterze służbowym odbywają się w czasie pracy,
  • uważana jest za jedną z form turystyki cechujących się najwyższą dochodowością,
  • nietypowy sposób pozyskiwania klientów, polegający na bezpośrednim kontakcie usługodawców w firmami,
  • jakość usług turystycznych oraz standard na najwyższym poziomie,
  • brak widocznej sezonowości - najczęściej poza wakacjami,
  • dochody z turystyki biznesowej są utrzymują się na stałym poziomie przez cały rok, z wyjątkiem okresu wakacyjnego, podczas którego można zaobserwować ich niewielki spadek,

Podróże służbowe to forma tworząca i utrzymująca kontakty z innymi firmami oraz pracownikami. Turystyka biznesowa to sposób kontaktu – z klientem, z partnerami, kontrahentami, otoczeniem gospodarczym, potencjalnymi pracownikami, odbiorcą towarów i usług. Dzięki wyjazdom służbowym czy targom firmy tworzą sieci kontaktów i rozbudowują działalność, czerpiąc korzyści płynące ze współpracy z innymi przedsiębiorstwami. Spotkania z klientami pozwalają na zacieśnianie więzi, a nagradzanie pracowników wyjazdami motywuje i wiąże z firmą.

Polska konferencyjna

Atrakcyjne miejsce o szybko rosnącej popularności, przyciągające gości doskonałą lokalizacją, coraz lepszą infrastrukturą i bazą hotelową. To obraz Polski w oczach organizatorów konferencji biznesowych.

Jest ku temu powód – turystyka biznesowa generuje coraz większe zyski dla regionów, miast, motywując do coraz energiczniejszej promocji – miasta, regionu, z ich możliwościami i specyfiką. Organizatorzy konferencji -także tych międzynarodowych- z zainteresowaniem przyglądają się największym polskim miastom. I coraz częściej na miejsce dużych spotkań branżowych czy kongresów wybierają Warszawę, Kraków, Gdańsk, Wrocław czy Poznań.

Warto wiedzieć, że z każdym rokiem Polska osiąga coraz lepsze wyniki w światowych rankingach dotyczących rynku wydarzeń biznesowych. Przyczyn powodzenia kraju w tej dziedzinie eksperci doszukują się w rozwoju Polski jako gospodarczego lidera regionu EMEA, a także rosnącej rozpoznawalności nadwiślańskich lokalizacji. Co ważne, hotele i bazy konferencyjne mają często do zaoferowania ceny i warunki lepsze od ośrodków w krajach na zachodzie Europy, co w połączeniu z dobrą lokalizacją –najdalej wysunięty na wschód obszar Unii Europejskiej - sprawia, że jesteśmy bardzo atrakcyjną dla wydarzeń biznesowych.

Wszystkie te cechy pozwalają ekspertom prognozować dalszy wzrost zainteresowania naszym krajem zarówno wśród turystów biznesowych, jak i podróżujących prywatnie. A jest o co się starać. Według Polskiej Organizacji Turystycznej zagraniczni goście, którzy przyjeżdżają do Polski w celach biznesowych wydają 3-4 razy więcej niż inni. Nie może zatem umknąć uwadze fakt, że turystyka biznesowa jest działem gospodarki przynoszącym ogromne dochody. Wiąże się z tym cała sfera organizacyjna napędzająca polski rynek szkoleń, targów, meetingów, wyjazdów służbowych i innych eventów ( tzw. MICE). Rozwój firm – to rozwój hoteli, instytucji szkoleniowych, restauracji, centrów konferencyjnych, rozrywkowych i sportowych. A czego oczekują goście hotelowi?

Komentarze  

Jamika
@ Jamika 18.11.2017 03:17
W końcu jakieś konkretne ujęcie tematu. Bez rozpisywania się i przysłowiowego lania wody.
Zwięźle i na temat. I tak powinno być!

Take a look at my web[cenzura] - blog o wycieczkach: http://abka.pl/index.php?nrf=1&pstr=10&strona=sport-turystyka
Trinidad
@ Trinidad 27.10.2017 19:13
Fajnie napisany tekst, o by więcej takich w polskim
internecie.

Visit my homepage: ezotyczne wycieczki almatur (abka.pl: http://[cenzura]abka .pl/index.php?strona =sport-turystyka&nrf =99)

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Badania ankietowe. Układasz ankiety? Zrób to dobrze!

Dzięki nim można zmierzyć zadowolenie klientów, czy poznać ich preferencje. Skuteczność tych badań zależy od twórcy formularza.

Profesjonalne-SEO-czy-warto

Dlaczego pozycjonowanie strony warto powierzyć profesjonalnej...

Pozycjonowanie stron internetowych wymaga pewnej wiedzy, którą częściowo można posiąść we własnym zakresie, ale samodzielne wdrożenie strategii SEO nie...

Jak wprowadzić Kaizen w życie? - wykorzystujemy potencjał filozofii

Praktycznych metod pozwalających wykorzystać potencjał filozofii Kaizen do poprawy sytuacji Waszych firm jest sporo

Pasja kontra sprzedaż i marketing

Stare powiedzenie mówi ‘wybieraj mądrze swoich przyjaciół’, to samo tyczy się klientów. Taka rada wydaje się sprzeczna z intuicją i logicznym myśleniem

Jak sobie poradzić z przeprowadzką dużego biura?

Jeżeli faktycznie chcemy, aby przez przeprowadzkę praca w firmie nie była całkowicie zdezorganizowana, warto to zmiany lokalizacji przystąpić...

Blog firmowy w 2017 roku, jak będzie wyglądał?

Transmedialność, influencer marketing, komunikacja obrazkowa i video marketing – to trendy, które będą rządzić firmową blogosferą w 2017 roku.

porada-jak-pisa-seo-copywriter

Jak pracować efektywnie – porada od SEO copywritera

Sukces twórców tekstów SEO-wych zależy nie tylko od ich umiejętności i wiedzy, ale również dyscypliny i planowania pracy.

Współczynnik odrzuceń – dlaczego ten wskaźnik jest tak ważny?

Bounce rate – czyli współczynnik odrzuceń, co nam mówi o stronie, jak go obniżyć i jakie wartości są „atrakcyjności” strony są odpowiednie dla nas?