Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 30.11.2014

KW_TAGS

Niezależnie od tego, czy stawiasz pierwsze kroki z AdWords , czy masz już w tym jakieś doświadczenie, Twoje kampanie mogą być lepsze . Mam nadzieję, że dzięki tej liście Twoje dawno temu skazane na nicość kampanie odrodzą się, a wraz z nimi – Twój biznes.

1. Ustalaj cel/cele kampanii

Każda kampania reklamowa musi mieć ustalony przynajmniej jeden cel. Jak inaczej ocenić, czy osiągnęła ona sukces, czy nie? To jaki cel ustalisz, będzie też determinowało wybór strategii i kampanii. Oto kilka najważniejszych celów:

  • dotrzeć do jak największej liczby użytkowników – zmaksymalizuj zasięg kampanii, stosuj słowa kluczowe w dopasowaniu ogólnym, zwiększ budżet na kampanię w sieci reklamowej,
  • uzyskać maksymalną liczbę kliknięć przy minimalnym koszcie – stosuj niszowe słowa, słowa ściśle powiązane tematycznie, słowa w dopasowaniu ścisłym, skoncentruj się na sieci wyszukiwania,
  • obniżyć koszty pozyskania klienta – analizuj koszty CPC i koszty konwersji poszczególnych słów kluczowych, czasami warto postawić na słowa kluczowe o wyższym CPC, bo mają niższe koszty konwersji.

2. Rozdzielaj kampanie

Aby osiągnąć najlepsze wyniki w kampanii (zwłaszcza współczynnik klikalności CTR, który ma duży wpływ na Wynik Jakości, a ten na pozycję reklamy i w konsekwencji również na średnią cenę za kliknięcie CPC) odradzam tworzyć kampanię na sieć wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową.

 

(rys. 1)


Rozdziel te kampanie, aby osiągnąć lepsze rezultaty.

 

(rys. 2)

Kampanie w sieci wyszukiwania różnią się od kampanii w sieci reklamowej i charakteryzują się:

  • wyższym CTR (użytkownicy są bardziej skłonni kliknąć w reklamę, bo chcą zaspokoić swoją potrzebę lub rozwiązać problem),
  • wyższym średnim CPC (konkurencja w sieci wyszukiwania jest duża, a na niektóre frazy bardzo duża, stąd stawki za kliknięcie nierzadko sięgają kilkunastu złotych),
  • wyższym współczynnikiem konwersji (użytkownicy wyszukiwarki częściej decydują się na akcję typu zakup czy rejestracja).

UWAGA: Pamiętaj, że możesz docierać z reklamą do użytkowników, którzy już raz odwiedzili Twoją witrynę. Jest to tzw. remarketing. Zamiast tworzyć kolejną grupę reklam w sieci reklamowej, stwórz oddzielną kampanię. Reklamy remarketingowe będą miały wyższy CTR (który ma największy wpływ na Wynik Jakości w sieci reklamowej) niż reklamy w sieci reklamowej kierowane do wszystkich (nowych i powracających) użytkowników.

3. Dobieraj odpowiednie słowa kluczowe

Każdy proces zakupowy rozpoczyna się od jakiegoś problemu lub potrzeby użytkownika. Użytkownicy wyszukiwarki wpisują w nią słowa kluczowe, aby:

  • znaleźć rozwiązanie problemu, z którym obecnie się borykają (np. sucha cera, łupież, bóle pleców),
  • zaspokoić potrzebę (np. telewizor LED 32”, wakacje w Chorwacji, szkolenia z Google AdWords).

Znajdź słowa kluczowe, które zaspokajają potrzeby lub rozwiązują problemy użytkowników. Jak ich szukać?

  • przyjrzyj się swojej ofercie – tam znajdziesz większość z nich,
  • sprawdź, jakie słowa wpisywali użytkownicy, którzy weszli na Twoją stronę dzięki danym z Google Analytics, czy Google Webmaster Tools,
  • skorzystaj z narzędzia dostępnego w AdWords - Planera słów kluczowych.

 

(rys. 3)

 

(rys. 4)

 

(rys. 5)

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Telepraca – ważne wyzwanie menedżerskie

Praca na odległość to bardzo ciekawe i uczące wyzwanie dla obu stron umowy. Przede wszystkim jednak bardzo cenne doświadczenie dla zatrudniających.

Kaizen, czyli jak zaangażować pracowników w usprawnianie...

Czy zastanawialiście się kiedykolwiek jak przezwyciężyć opór pracowników przed zmianami w firmie?

OCEAN-typy_osobowsci

Co to jest skala OCEAN

Co to jest skala OCEAN, o której marketingowcy coraz częściej mówią, a niektórzy wykorzystują już w kampaniach reklamowych? Skuteczność jej działania...

Wirtualne biuro

Dodatkowe przychody w firmie dzięki pakietowaniu usług

Wypracowanie dochód z działalności wiąże się z dwoma oczywistymi zadaniami jakie ma przed sobą przedsiębiorca: pozyskanie nowych klientów i utrzymanie...

CATI i CAWI jako narzędzie służące do analizy popytu

Szczegółowa analiza popytu, kluczem do poznania preferencji klientów, prezentujemy metody CATI i CAWI

Blog firmowy w 2017 roku, jak będzie wyglądał?

Transmedialność, influencer marketing, komunikacja obrazkowa i video marketing – to trendy, które będą rządzić firmową blogosferą w 2017 roku.

Zwolnienie dyscyplinarne - w jakich sytuacjach można je zastosować?

Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia jest możliwe tylko przy wystąpieniu okoliczności przewidzianych w Kodeksie pracy.

Jak wprowadzić Kaizen w życie? - wykorzystujemy potencjał filozofii

Praktycznych metod pozwalających wykorzystać potencjał filozofii Kaizen do poprawy sytuacji Waszych firm jest sporo