Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 15.01.2015

KW_TAGS

Coraz więcej osób decyduje się na pracę w domu, czyli freelancing. Wiąże się to dla nich z m.in. większą swobodą działania czy nielimitowanym czasem pracy. Jednak praca tzw. wolnych strzelców może przynieść korzyści także pracodawcom. Przedstawiamy, jakie.

Kim jest freelancer?

Freelancer jest osobą, która zna się na swoim fachu, ale nie chce wiązać się na stałe z żadnym pracodawcą. Dlatego nie jest ona zatrudniona na etat, a swoje projekty realizuje, podpisując ze zleceniodawcą umowę cywilną - umowę o dzieło lub umowę zlecenia.

Praca wolnego strzelca nie jest ograniczona ramami czasowymi, a terminy wykonywania zleceń ustalane są indywidualnie z każdym zleceniodawcą. Porozumiewanie się z tym ostatnim w trakcie realizowania projektu odbywa się za pomocą internetu lub telefonu. Natomiast praca nad danym zadaniem ma zawsze charakter zdalny. Więcej na ten temat przeczytasz: Jak zostać freelancerem? Freelancing nie jest już słowem-zagadką

Jakie korzyści daje pracodawcy korzystanie z usług freelancera?

Współpraca z freelancerem wiąże się przede wszystkim z mniejszymi kosztami pracodawcy w porównaniu do zatrudniania kogoś na umowę o pracę. Nie musi on tworzyć miejsca pracy, płacić comiesięcznych składek ZUS, zapewniać służbowego telefonu lub samochodu ani płatnego urlopu. W dodatku może dowolnie decydować o wysokości wynagrodzenia, a także o terminie przekazania go wolnemu strzelcowi.

Do korzyści finansowych należy dołączyć jeszcze fakt, że nie trzeba organizować rekrutacji. W internecie funkcjonuje kilka serwisów, gdzie pracodawcy mogą przebierać wśród ofert freelancerów, którzy dołączają do nich także swoje portfolia, co pozwala na wstępne sprawdzenie umiejętności osoby.
Kolejną zaletą jest szybszy czas realizacji danego zadania. Godziny pracy freelancera nie są w żaden sposób normowane, zatem może on pracować o różnych porach dniach, aby tylko ukończyć projekt w terminie.

Krótszy okres pracy nad danym zleceniem nie oznacza jego mniejszej jakości. Wolni strzelcy nie są zatrudnieni na umowę o pracę, która nierzadko wymaga wszechstronności, dlatego całą swoją uwagę skupiają na dziedzinie, w której są najlepsi.

Inną pozytywną stroną współpracy z freelancerem jest fakt, że zleceniodawca nie musi martwić się odpowiedzialnością w razie ewentualnego plagiatu. Jeśli realizujący dany projekt dopuści się czegoś takiego, to on ponosi konsekwencje.

Natomiast w sytuacji, gdy pracodawca nie będzie zadowolony z usług wolnego strzelca, może zdecydowanie szybciej zrezygnować ze współpracy z nim, niż w przypadku osoby zatrudnionej na etat.

Na freelancing decydują się nie tylko graficy czy programiści, ale także m.in. specjaliści od marketingu, badacze, inżynierowie czy tłumacze. Dlatego poszukując specjalisty do wykonania jakiegoś projektu, warto przejrzeć oferty zamieszczone na portalach skupiających wolnych strzelców.

 Anna Hugiel Lazarowicz
WFirma.pl

 

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Prezenty mówią - które świadczą pozytywnie o Twojej firmie?

Obdarowanie klientów prezentami pozwala na budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Oczywiście rodzaj i stopień wrażenia związany będzie z typem prezentu.

Oczami Klienta - Zrozumienie mechanizmów pozwoli dopasować ofertę

Nietrafne oceny dokonywane przez klientów wynikają najczęściej z presji czasu bądź stopnia komplikacji oferty

Techniki SEO 2017

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w 2017 roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens.

Jak zredukować koszty domowego biura? Porady dla freelancera!

Kilka słów o rozwiązaniach pasywnych, które raz wdrożone przynoszą oszczędności stale, długofalowo i bez konieczności podejmowania dodatkowych działań.

Zaskocz swojego Klienta! - czyli o dekorowaniu witryn

Dlaczego dużych miastach dekoracje zmienia się najczęściej w nocy, a nie w dzień w toku normalnej pracy w sklepie?

Strategia-dystrybucji-leadsmansion

Strategia dystrybucji treści dla portalu informacyjnego. Jakimi...

Z prowadzeniem portalu informacyjnego wiąże się dość ważna rola – dostarczanie użytkownikom wiadomości na temat szybko zmieniającej się rzeczywistości...

Reklama natywna

Reklama natywna – czym jest, albo czym być powinna

Reklama natywna (ang. native advertising) – rodzaj reklamy, która stanowi integralną część treści medialnej. Jest maksymalnie zaadaptowana do stylistyki...

Sezonowosc

Jak wygrać z sezonowością?

Sezonowość jest najczęściej zjawiskiem zewnętrznym, na które nie masz żadnego wpływu. Natomiast możesz się do niej w pełni przygotować.