Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 19.01.2015

Niezależnie od tego, czy ponosisz wszystkie koszty działania swojego domowego biura, czy też rozliczasz się z pracodawcą z większości wydatków, możesz znaleźć sposoby na to, by pracując zdalnie wydawać jak najmniej.

Nie chodzi o to, by zastanawiać się nad kosztami przy każdym podniesieniu słuchawki albo wciśnięciu przycisku „drukuj”. Proponujemy rozwiązania pasywne, czyli takie, które raz wdrożone przynoszą oszczędności cały czas.

Drukuj taniej

Tania drukarka to droga drukarka. Nie daj skusić się na model atramentowy, który ma niską cenę, ale wymaga stosowania drogich tuszy. Za wydrukowanie strony A4 tekstu na standardowej drukarce atramentowej zapłacisz ok. 20 gr. Wybierając najtańszy laser - kilkanaście groszy. Jeśli zdecydujesz się na drukarkę, której producent oferuje toner o podwyższonej pojemności (powyżej 2000 stron), koszt spadnie do ok. 10 gr za stronę. Na dodatek, decydując się na technologię laserową oszczędzasz czas: urządzenie drukuje szybciej, a materiały trzeba zmieniać rzadziej (zwykły atrament wystarcza nierzadko na nie więcej niż pół ryzy papieru; toner - 3 - 5 ryz). Takie oszczędności dają nawet bardzo tanie (poniżej 300 zł) modele drukarek laserowych. W technologii laserowej nie istnieje też problem zasychającego tuszu - materiały się nie marnują.

Wybierając drukarkę sprawdź dostępność zamienników. W przypadku drukarek laserowych oferują one zwykle dobrą jakość wydruków. Korzystając z tego rodzaju materiałów eksploatacyjnych możesz obniżyć koszt druku nawet do 5 gr za stronę. Pamiętaj jednak, że stosowanie zamienników anuluje gwarancję producenta.

Jeśli drukujesz naprawdę duże ilości dokumentów (2000 stron A4 miesięcznie i więcej), rozważ dzierżawę urządzenia - w ramach opłaty za wydrukowaną stronę dostaniesz sprzęt, serwis i toner. Całkowity koszt druku (poza papierem) wynosi zwykle kilka groszy za stronę, przy czym nie wydajesz ani złotówki na zakup drukarki.

Czas przeprosić się z telefonem stacjonarnym

Pracując z domu można obejść się bez telefonu stacjonarnego - koszty połączeń komórkowych są dziś stosunkowo niskie, a operatorzy oferują usługi w ramach których nie płacimy dodatkowo za rozmowy wewnątrz sieci lub z abonentami sieci stacjonarnych. Jeśli jednak twoja praca wymaga częstego dzwonienia zagranicę, możesz zaoszczędzić całkiem sporo instalując w swoim domowym biurze stacjonarny telefon VoIP. Aparat podłączany do sieci komputerowej (koszt od 200 zł) działa i wygląda tak samo jak zwykły telefon stacjonarny. Do tego potrzebne jest konto u operatora telefonii VoIP (zwykle dostępne za symboliczną opłatą). Jak duże są oszczędności? Minuta połączenia międzynarodowego z komórki to koszt 1,5 - 2 zł (jeśli dzwonisz na numery europejskie). W VoIP - kilka (połączenia na numery stacjonarne), najwyżej kilkadziesiąt (połączenia na komórki) groszy. Kosz zakupu najprostszego telefonu VoIP zwróci się po ok. 2,5 godziny rozmów (połączenia na numery stacjonarne w Europie).

VoIP to również bardzo dobre rozwiązanie dla osób, które potrzebują założyć w domowym biurze dodatkową linię stacjonarną przeznaczoną głównie do odbierania połączeń. Linie VoIP mogą mieć standardowe numery w dowolnej strefie numeracyjnej - rozmówca nie zauważy różnicy pomiędzy telefonem VoIP a tradycyjnym. Koszt utrzymania takiej linii jest bliski zeru.

Inny sposób na łatwe, szybkie i niedrogie uzyskanie numeru stacjonarnego to aktywowanie odpowiedniej usługi u operatora komórkowego. Niektórzy z nich pozwalają na przypisanie takiego numeru do posiadanej komórki - jeden aparat ma dwa numery (komórkowy i stacjonarny). Haczyk: numer stacjonarny jest dostępny tylko na bardzo ograniczonym obszarze. Jeśli wyjdziesz ze swojego domowego biura, nikt nie dodzwoni się na „stacjonarny” numer przypisany twojej komórki.

Komentarze  

nina
@ nina 30.07.2015 21:02
Coż.. Ja w dużej mierze preferuje rozwiązania oparte o duże doświadczenie mojego dostawcy. Dlatego też korzystam z easyCALL

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Blog firmowy w 2017 roku, jak będzie wyglądał?

Transmedialność, influencer marketing, komunikacja obrazkowa i video marketing – to trendy, które będą rządzić firmową blogosferą w 2017 roku.

Eden-woda-dla-firmy

Dostawa wody do firmy – jakie rozwiązania wybrać?

64% firm w Polsce korzysta tylko z jednego rozwiązania dostarczającego wodę pitną pracownikom – wynika z badania Eden.pl (2017 r.). Czy jeden sposób...

Oczami Klienta - Zrozumienie mechanizmów pozwoli dopasować ofertę

Nietrafne oceny dokonywane przez klientów wynikają najczęściej z presji czasu bądź stopnia komplikacji oferty

Reklama natywna

Reklama natywna – czym jest, albo czym być powinna

Reklama natywna (ang. native advertising) – rodzaj reklamy, która stanowi integralną część treści medialnej. Jest maksymalnie zaadaptowana do stylistyki...

Przesyłki kurierskie międzynarodowe - jak je wysyłać?

Prowadząc sprzedaż w Internecie warto wziąć pod uwagę dotarcie z ofertą nie tylko do klientów w Polsce, ale także za granicą.

Zakładanie firmy - podsawowe informację jak założyć przedsiębiorstwo

Niezbędna wiedza dla przyszłych przedsiębiorców - 10 kwestii, o których należy pomyśleć zanim otworzymy firmę

Sezonowosc

Jak wygrać z sezonowością?

Sezonowość jest najczęściej zjawiskiem zewnętrznym, na które nie masz żadnego wpływu. Natomiast możesz się do niej w pełni przygotować.

Tłumaczenia umów - zwykłe czy przysięgłe?

Zamawiając tłumaczenia ważnych dokumentów, często stawiamy sobie pytanie: potrzebujemy przekładu zwykłego czy przysięgłego? Dla klienta, jedną z...