Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 29.05.2015

Proces rozpowszechniania się informacji w internecie przebiega bardzo szybko. To, co wydawało nam się dobrze ukryte, znienacka może pojawić się na forach i portalach społecznościowych. Naszym celem jest jednak rozpowszechniać pozytywne opinie o naszej firmie, które w równie szybki sposób będą docierać do potencjalnych klientów. Mowa o marketingu szeptanym, uważanym przez niektórych za niekoniecznie uczciwą praktykę. Większość jednak postrzega go jako skuteczne działanie marketingowe, wyrabiające u odbiorców pozytywne zdanie o naszej firmie, ofercie czy konkretnym produkcie.

Doskonale zdajemy sobie sprawę, że plotka rozpowszechnia się szybko i dociera do dużej grupy odbiorców. Sekret sukcesu wielu serwisów oraz przedsiębiorstw tkwi w zaangażowaniu użytkowników, którzy zadbają o pozytywne zaprezentowanie marki w internecie, na forach i portalach społecznościowych. Prosumenci, bo tak są nazywani aktywni odbiorcy, powinni posiadać sporą wiedzę na temat firmy i oferty. Jaka jest więc ich rola i w jaki sposób mogą pomóc nam w skutecznej sprzedaży oraz w zwiększeniu naszej popularności?

Klienci bazują w dużej mierze na opiniach i ocenach produktów. Jeżeli są one niepochlebne, najczęściej rezygnują z zakupu i wybierają inną firmę, oferującą podobny produkt. Zadaniem prosumentów jest przede wszystkim ocenianie i polecanie oferty. Mogą oni wystawiać pozytywne komentarze pod danym towarem w sklepie internetowym lub wysoko oceniać firmę na portalach, porównujących przedsiębiorstwa.

Marketing szeptany to również prowadzenie konwersacji na forach internetowych. Aby informacja o naszej marce się szybciej rozprzestrzeniła, należy dotrzeć do właściwej grupy docelowej i wzbudzić zainteresowanie naszą ofertą. Prosumenci anonimowo wypowiadają się na forum i w ten sposobów reklamują markę. Warto jednak pamiętać, by skutecznie wybierać forum - powinno być ono związane z branżą tematu. Również wypowiedź naszych aktywnych klientów musi być jak najbardziej naturalna, nie może zawierać w zbyt skomplikowane treści, które mogą wzbudzić podejrzenia wśród uczestników dyskusji.

Niezwykle ważną rolę w marketingu szeptanym odgrywają portale społecznościowe. Gromadzą one szerokie grono internautów o różnych zainteresowaniach. Jest to miejsce, gdzie najszybciej rozpowszechnia się plotka oraz wszelkie informacje. Nie można pominąć tych serwisów i również w ich obrębie należy wykorzystać marketing szeptany. Podsyłanie linków produktów, strony firmy oraz pozytywne komentarze z pewnością będą miały wpływ na wzrost zainteresowania Twoją ofertą.

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Siedziba firmy we własnym mieszkaniu?

Rejestracja działalności gospodarczej we własnym mieszkaniu może być opłacalna w kilku przypadkach

Oczami Klienta - Zrozumienie mechanizmów pozwoli dopasować ofertę

Nietrafne oceny dokonywane przez klientów wynikają najczęściej z presji czasu bądź stopnia komplikacji oferty

porada-jak-pisa-seo-copywriter

Jak pracować efektywnie – porada od SEO copywritera

Sukces twórców tekstów SEO-wych zależy nie tylko od ich umiejętności i wiedzy, ale również dyscypliny i planowania pracy.

Eden-woda-dla-firmy

Dostawa wody do firmy – jakie rozwiązania wybrać?

64% firm w Polsce korzysta tylko z jednego rozwiązania dostarczającego wodę pitną pracownikom – wynika z badania Eden.pl (2017 r.). Czy jeden sposób...

8 przyczyn upadku przedsiębiorstw - ryzyko dla start-upów

Najczęściej popełniane biznesowe błędy, które doprowadzają średnio 8 na 10 przedsiębiorstw do upadku w trakcie pierwszego roku ich istnienia.

Zakładanie firmy - podsawowe informację jak założyć przedsiębiorstwo

Niezbędna wiedza dla przyszłych przedsiębiorców - 10 kwestii, o których należy pomyśleć zanim otworzymy firmę

Landing page - case study

Przykłady wykorzystania landing page-a, które możesz zastosować w promocji Twojego biznesu. Czy wiesz wszystko o planowaniu kampanii reklamowej online?

Zaskocz swojego Klienta! - czyli o dekorowaniu witryn

Dlaczego dużych miastach dekoracje zmienia się najczęściej w nocy, a nie w dzień w toku normalnej pracy w sklepie?