Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 29.05.2015

Proces rozpowszechniania się informacji w internecie przebiega bardzo szybko. To, co wydawało nam się dobrze ukryte, znienacka może pojawić się na forach i portalach społecznościowych. Naszym celem jest jednak rozpowszechniać pozytywne opinie o naszej firmie, które w równie szybki sposób będą docierać do potencjalnych klientów. Mowa o marketingu szeptanym, uważanym przez niektórych za niekoniecznie uczciwą praktykę. Większość jednak postrzega go jako skuteczne działanie marketingowe, wyrabiające u odbiorców pozytywne zdanie o naszej firmie, ofercie czy konkretnym produkcie.

Doskonale zdajemy sobie sprawę, że plotka rozpowszechnia się szybko i dociera do dużej grupy odbiorców. Sekret sukcesu wielu serwisów oraz przedsiębiorstw tkwi w zaangażowaniu użytkowników, którzy zadbają o pozytywne zaprezentowanie marki w internecie, na forach i portalach społecznościowych. Prosumenci, bo tak są nazywani aktywni odbiorcy, powinni posiadać sporą wiedzę na temat firmy i oferty. Jaka jest więc ich rola i w jaki sposób mogą pomóc nam w skutecznej sprzedaży oraz w zwiększeniu naszej popularności?

Klienci bazują w dużej mierze na opiniach i ocenach produktów. Jeżeli są one niepochlebne, najczęściej rezygnują z zakupu i wybierają inną firmę, oferującą podobny produkt. Zadaniem prosumentów jest przede wszystkim ocenianie i polecanie oferty. Mogą oni wystawiać pozytywne komentarze pod danym towarem w sklepie internetowym lub wysoko oceniać firmę na portalach, porównujących przedsiębiorstwa.

Marketing szeptany to również prowadzenie konwersacji na forach internetowych. Aby informacja o naszej marce się szybciej rozprzestrzeniła, należy dotrzeć do właściwej grupy docelowej i wzbudzić zainteresowanie naszą ofertą. Prosumenci anonimowo wypowiadają się na forum i w ten sposobów reklamują markę. Warto jednak pamiętać, by skutecznie wybierać forum - powinno być ono związane z branżą tematu. Również wypowiedź naszych aktywnych klientów musi być jak najbardziej naturalna, nie może zawierać w zbyt skomplikowane treści, które mogą wzbudzić podejrzenia wśród uczestników dyskusji.

Niezwykle ważną rolę w marketingu szeptanym odgrywają portale społecznościowe. Gromadzą one szerokie grono internautów o różnych zainteresowaniach. Jest to miejsce, gdzie najszybciej rozpowszechnia się plotka oraz wszelkie informacje. Nie można pominąć tych serwisów i również w ich obrębie należy wykorzystać marketing szeptany. Podsyłanie linków produktów, strony firmy oraz pozytywne komentarze z pewnością będą miały wpływ na wzrost zainteresowania Twoją ofertą.

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

SEO dla e-sklepu

Podstawy SEO dla e-sklepu. Istotna część biznesu e-commerce

Od czego zacząć optymalizację strony www pod kątem SEO dla sklepu internetowego? Poznaj uniwersalne zasady, które najlepiej sprawdzają się w e-sklepach.

dobra-konferencja

6 błędów organizacyjnych, które decydują o odbiorze konferencji

Organizacja wydarzeń jest ściśle związana z pojawiającymi się przeszkodami i komplikacjami. Niektórych z nich da się uniknąć, a na inne nie mamy wpływu...

Lejek sprzedażowy w marketingu internetowym

Lejek sprzedażowy jest ilustracją drogi internauty, rozpoczynającą się tuż przed wejściem na stronę internetową, a kończący zakupem produktu lub usługi.

Zaskocz swojego Klienta! - czyli o dekorowaniu witryn

Dlaczego dużych miastach dekoracje zmienia się najczęściej w nocy, a nie w dzień w toku normalnej pracy w sklepie?

Jak zostać freelancerem? Freelancing nie jest już słowem-zagadką

Freelancer to osoba nieposiadająca etatu, wykonująca pracę (często wyspecjalizowaną w danej dziedzinie) na podstawie umowy innej niż umowa o pracę.

Eden-woda-dla-firmy

Dostawa wody do firmy – jakie rozwiązania wybrać?

64% firm w Polsce korzysta tylko z jednego rozwiązania dostarczającego wodę pitną pracownikom – wynika z badania Eden.pl (2017 r.). Czy jeden sposób...

Jak zwiększyć ruch na stronie www

Jak zwiększyć liczbę wejść na stronę www - 4 sposoby

Być może zastanawiasz się, w jaki sposób skutecznie dotrzeć do klientów? Prawdopodobnie testowałeś już wiele możliwości.

Jak wybrac biuro nieruchomosci

Jak wybrać biuro nieruchomości?

Kupno mieszkania jest jedną z najważniejszych decyzji w życiu. W celu znalezienia odpowiedniego lokalu, a także przeprowadzenia bezpiecznej i zgodnej z...