Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 22.12.2015

KW_TAGS

Czy przedsiębiorca ma szansę na zwolnienie z Cła?

W myśl przepisów regulujących zwolnienie z cła w Rozporządzeniu Rady (WE) nr 1186/2009 z dnia 16 listopada 2009r. ustanawiające wspólnotowy system zwolnień celnych.
Najistotniejszym przepisem, który warto poznać jest zapis w artykule 24, w myśl którego:

Z zastrzeżeniem art. 24 zwolnione z należności celnych przywozowych są przesyłki zawierające towary o niewielkiej wartości wysyłane bezpośrednio z państwa trzeciego do odbiorcy znajdującego się we Wspólnocie.

w tym samym art. 24 ważnym zapisem jest również zwolnienie z Cła, które nie stosuje się do artykułów takich jak:

a)    wyrobów alkoholowych;
b)    perfum i wód toaletowych;
c)    tytoniu i wyrobów tytoniowych.

Dla przedsiębiorców z racji niskiej wartości nie będzie przydatny przepis z którego najchętniej korzystają osoby fizyczne kupujące przedmioty w detalu na zagranicznych aukcjach internetowych:

Do celów ust. 1 „towary o niewielkiej wartości” oznaczają towary, których rzeczywista wartość nie przekracza 150 EUR na przesyłkę.

Zwolnienie z VAT

W przypadku sprowadzaniu towarów do kraju należy pamiętać, że przepisy dotyczące podatku VAT są niespójne z przepisami dotyczącymi Cła.
W ustawienie o VAT zapis dotyczący zwolnienia z opłat wygląda następująco:

Zwalnia się od podatku import towarów umieszczonych w przesyłkach wysyłanych z terytorium państwa trzeciego bezpośrednio do odbiorcy przebywającego na terytorium kraju, pod warunkiem że łączna wartość towarów w przesyłce nie przekracza kwoty wyrażonej w złotych odpowiadającej równowartości 22 euro.

Zwolnienia od podatku, o którym mowa w ust. 1, nie stosuje się do:

1) napojów alkoholowych;
2) tytoniu i wyrobów tytoniowych;
3) perfum i wód toaletowych.

Zwolnienia od podatku, o którym mowa w ust. 1, nie stosuje się do towarów importowanych w drodze zamówienia wysyłkowego.

Prezentacja do artykułu

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

UP-selling, definicja pojęcia marketingowego

Upselling, czyli technika sprzedaży polegająca na nakłonieniu klienta do zakupu droższego produktu lub usługi. Termin również dotyczy nakłonienia do...

Oferty na tańszą energię dla firm

Na co zwrócić uwagę przy zmianie sprzedawcy energii elektrycznej? Standardem już jest możliwość zmiany sprzedawcy online – czy to bezpieczne?

CATI i CAWI jako narzędzie służące do analizy popytu

Szczegółowa analiza popytu, kluczem do poznania preferencji klientów, prezentujemy metody CATI i CAWI

Wirtualna centrala telefoniczna

Wirtualna centrala telefoniczna w biurze – skuteczne narzędzie...

Prowadzenie własnego biura to nie tylko konieczność wynajmu odpowiedniego lokalu, w dogodnej lokalizacji, ale przede wszystkim właściwy dobór jego...

Landing page - case study

Przykłady wykorzystania landing page-a, które możesz zastosować w promocji Twojego biznesu. Czy wiesz wszystko o planowaniu kampanii reklamowej online?

Jak sobie poradzić z przeprowadzką dużego biura?

Jeżeli faktycznie chcemy, aby przez przeprowadzkę praca w firmie nie była całkowicie zdezorganizowana, warto to zmiany lokalizacji przystąpić...

Sezonowosc

Jak wygrać z sezonowością?

Sezonowość jest najczęściej zjawiskiem zewnętrznym, na które nie masz żadnego wpływu. Natomiast możesz się do niej w pełni przygotować.

Sprzedaż firmy - kilka rzeczy o których trzeba wiedzieć!

Pomysł sprzedaży przedsiębiorstwa może być korzystnym rozwiązaniem, gdy przedsiębiorca nie chce lub nie może już go prowadzić – 8 zagadnień