Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 07.02.2016

KW_TAGS

Kiedy warto pomyśleć o promocji bloga?

Pozyskiwanie ruchu na stronę nie jest prostą rzeczą, nowo utworzony blog nie ma swojej historii wpisów, dużej ilości subskrybentów, czy zaplecza zaprzyjaźnionych blogerów, którzy polecą wpis innym użytkownikom. Idealną sytuacją jest przygotowywanie każdego wpisu - zaczynając od pierwszego, jednak warto zapamiętać - nigdy nie jest za późno, aby zacząć promocję własnych treści.

Pozycjonowanie bloga - ruch z wyszukiwarki

To czy będziemy mieli przyzwoitą ilość ruchu z takich wyszukiwarek jak google czy bing w największej mierze zależy od treści jaką posiadamy na blogu, oraz sposobie jej przekazania czytelnikowi. Wyszukiwarki przesiewają miliony stron, by podać użytkownikowi to, czego szuka. Dlatego tak ważne jest odpowiednie przygotowanie artykułu:

  • Temat, powinien zawierać słowa kluczowe, które odpowiadają treści strony.

Przykład: Jeśli piszemy o nowej książce, którą recenzujemy, temat typu: "Najlepsza książka jaką ostatnio czytałem" - nie będzie dla wyszukiwarek tak użyteczny jak "Powieść XYZ autorstwa YZX, moja subiektywna recenzja"

Dzięki umieszczeniu w temacie tytułu książki i nazwiska autora, oraz wyrazu "recenzja", mamy większą szansę że wyszukiwarka podpowie użytkownikowi szukającemu: "recenzja książki XYZ" naszą stronę.

  • Treść artykułu, warto podpowiedzieć użytkownikowi co jest istotne, jednocześnie podpowiadamy to przeglądarce.
    Najlepszym sposobem na zaznaczenie istotnej części treści jest znacznik na stronie (h2, h3), którym wskazujemy nagłówki w stronie, oraz wytłuszczenie tekstu (bold).

  • Długość treści artykułu - nie jest to kluczowa zmienna dla wyszukiwarki, jednak dla czytelników bloga może już być. Należy pamiętać, że teksty na stronie internetowej nie czyta się zbyt wygodnie, dlatego zbyt długie treści mogą zmęczyć czytelnika, a zbyt krótkie zostawić z większą ilością pytań niż odpowiedzi. Istnieje kilka narzędzi dostępnych (również darmowych), które mogą podpowiedzieć twórcy bloga, czy jego artykuł został przeczytany do końca. Warto zainwestować trochę czasu i poszukać narzędzia odpowiedniego do platformy na której blog został utworzony.

  • Ruch można również pozyskać kupując kampanię w google adwords. Jednak płatny ruch z kampanii SEM jest zupełnie nieopłacalny.Ten typ promocji doradzamy raczej firmie zajmującej się sprzedażą towarów i usług.

Jak zdobyć odesłania z innych stron

Zdobycie linków z zaprzyjaźnionych stron jest istotne zarówno dla poprawy pozycjonowania, jak i dla ruchu bezpośrednio przekierowanego na wpisy w blogu. Warto pamiętać że linki na innych stronach mogą nam bardzo pomóc, ale i bardzo zaszkodzić. Należy pamiętać że zarówno ilość jak i jakość strona na których zamieszczamy nasze materiały się liczy. Starajmy się trzymać wysoki poziom treści wpisów, jak i stron, które linkują do naszych wpisów.

Najprostsze sposoby uzyskania linków:

  • wpis do katalogu stron internetowych (duże portale prowadzą takie spisy, często są one płatne)
  • linki od zaprzyjaźnionych blogerów - warto nawiązać relację z innymi blogerami, wspierać się wzajemnie i polecać
  • publikacje na portalach partnerskich - dobrze przygotowany artykuł może pomóc innemu portalowi, jeśli jest dobrze przygotowany, może nawet cały zostać zamieszczony na innym portalu, wraz z linkiem do bloga.

Ruch z sieci społecznościowej i ruch bezpośredni

Najistotniejsze źródeł ruchu na blogu to stali i lojalni czytelnicy. Są to:

  • subskrybenci naszego bloga zapisani na newsletter
  • fani naszego facebooka, twittera, pinteresta, snapchata i innych sieci społecznościowych
  • osoby lojalnie czytające naszego bloga, pamiętający jego adres lub posiadający go w ulubionych

Czy można powiedzieć jaki ruch jest najlepszy dla bloga?

Nie ma jednego źródła ruchu, które byłoby idealne dla platform blogowych. Bardzo ważna jest ilość lojalnych i powracających czytelników, jednak jest to najtrudniejsze źródło ruchu do pozyskania i mało który blog może się pochwalić setkami tysięcy wiernych fantów regularnie wpisujących adres bloga w przeglądarkę. Odesłania z innych stron jak i ruch z sieci społecznościowych czy ruch z wyszukiwarek, należy potraktować z równą sobie starannością, gdyż strony opierające pozyskiwanie swoich czytelników tylko na jednym źródle ruchu mogą w przypadku zmiany algorytmów wyszukiwarki, portalu społecznościowego, czy upadku serwisu odsyłającego ruch, stracić swoje źródło ruchu, a co za tym idzie, swoich czytelników.

 
Marcin Madej
Dziennik Przedsiębiorcy
www.dziennikprzedsiebiorcy.pl

Komentarze  

Johnson
@ Johnson 09.02.2018 22:47
I have checked your blog and i've found some duplicate content, that's why you don't rank high in google,
but there is a tool that can help you to create
100% unique articles, search for: Boorfe's tips unlimited content

Here is my web [cenzura] OscarSmall: https://Tracie21.jimdo.com

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Reklama natywna

Reklama natywna – czym jest, albo czym być powinna

Reklama natywna (ang. native advertising) – rodzaj reklamy, która stanowi integralną część treści medialnej. Jest maksymalnie zaadaptowana do stylistyki...

Zwolnienia z Cła i VAT - kto i kiedy może zostać zwolniony?

Kiedy i na jakich warunkach przedsiębiorca ma szansę na zwolnienie z opłaty Cła oraz czy te same przepisy dotyczą zwolnienia przedsiębiorcy z płacenia...

5 MITÓW szkoleń integracyjnych

Zastanawialiście się czym naprawdę jest szkolenie integracyjne? Odpowiedź wydaje się z pozoru oczywista, ale po bliższym przyjrzeniu się „zaczynają się...

dobra-konferencja

6 błędów organizacyjnych, które decydują o odbiorze konferencji

Organizacja wydarzeń jest ściśle związana z pojawiającymi się przeszkodami i komplikacjami. Niektórych z nich da się uniknąć, a na inne nie mamy wpływu...

Siedziba firmy we własnym mieszkaniu?

Rejestracja działalności gospodarczej we własnym mieszkaniu może być opłacalna w kilku przypadkach

Przesyłki kurierskie międzynarodowe - jak je wysyłać?

Prowadząc sprzedaż w Internecie warto wziąć pod uwagę dotarcie z ofertą nie tylko do klientów w Polsce, ale także za granicą.

Wygodne zakupy w modelach omni- i multichannel

Na początku był handel wymienny, potem ze straganów i sklepików obwoźnych wyłoniły się sklepiki stacjonarne, aż po wielkie hipermarkety, ale to nie...

Rebranding-brand

Co to jest brand i na czym polega rebranding?

Brand to coś więcej niż logo, slogan czy znaczek na środka witryny sklepowej. Rebranding obejmuje...