Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 18.02.2016

KW_TAGS

Lejek sprzedażowy jest ilustracją drogi internauty, rozpoczynającą się tuż przed wejściem na stronę internetową, a kończący zakupem produktu lub usługi.

Kształt i liczba etapów jaką przechodzi użytkownik uzależniona jest od wielu czynników, między innymi jest to budowa strony internetowej, profilu klienta, profilu produktu, celu marketingowego głównego - finalnej akcji jaką oczekujemy od klienta, odraz celów pobocznych, jeśli takie sobie wyznaczymy.

Kształt lejka dla każdej firmy będzie inny, również może on przybierać różne kształty w zależności od produktów czy usług w zakresie jednego przedsiębiorstwa.

Wartościami, jakie można nazwać „uśrednionymi“ dla różnych działalności i różnych produktów są:

  • Pozyskiwanie odwiedzających. Górna, najszersza część lejka, będąca wstępną fazą procesu konwersji ruchu w sprzedaż. Przedsiębiorcy mają do dyspozycji cały zastęp narzędzi marketingowych, którymi mogą przyciągnąć klientów, na przykład: mailingi, newsletter, reklama SEM, przygotowanie strony pod SEO, akcję na portalach społecznościowych, akcje promocyjne na stronach partnerskich itp.
  • Lead generation. Konwersja odwiedzających w leady jest obszerną dziedziną marketingową, która umiejętnie zastosowana pozwala zoptymalizować działania i uzyskać dane kontaktowe osób odwiedzających.
  • Proces oceny leadów. Spora część internautów pozostawia fałszywe dane, istotne jest, aby przeprowadzić proces selekcji leadów i pozostawić jedynie te, które kwalifikują się do dalszych akcji
  • Pielęgnacja leada (lead nurturing). Jest to akcja, która ma za zadanie doprowadzić do konwersji leady marketingowe w leady zakupowe. Przez wiele lat proces ten polegał na wysyłce standardowych wiadomości marketingowych - mailingi sprzedażowe, czy newsletterów, które zawierają informacje o produktach. W dobie zalewania poczty użytkownika dziesiątkami informacji dziennie, warto przenieść zaangażowanie na wysyłanie wartościowych treści, przy pomocy których stworzymy wielowątkowy i wielowątkowy proces zakupowy.
  • Konwersja leadu i przekierowanie go do działu zakupowego. Nieocenioną pomocą bywa w przypadku konwersji leadu system marketing automation, pozwala on w automatyczny sposób ocenić rzeczywisty poziom konwersji leadów i przekazać informację do działu handlowego, bez zaangażowania dodatkowych działań ze strony działu marketingu.
  • Cross selling / Up selling, czyli to co jeszcze można zrobić na końcu lejka sprzedażowego. Mało która firma obecnie zatrzymuje się na poziomie sprzedaży produktu klientowi. Zarówno sprzedaż cross sellingowa, czyli oferowanie dodatkowych towarów lub usług, jak i sprzedaż up sellingowa, czyli podniesienie wartości sprzedanej już usługi, jest (powinna być) standardowym działaniem na pozyskanym i skonwertowanym leadzie.

Naturalnie proces ten, może zostać uznany jako odrębne działanie i przeistoczyć się zupełnie nowy lejek sprzedażowy.

 
Marcin Madej
Dziennik Przedsiębiorcy
www.dziennikprzedsiebiorcy.pl

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Jak wprowadzić Kaizen w życie? - wykorzystujemy potencjał filozofii

Praktycznych metod pozwalających wykorzystać potencjał filozofii Kaizen do poprawy sytuacji Waszych firm jest sporo

Staż w firmie - jak ubiegać się o stażystę? Jaki wniosek złożyć?

Staż w firmie jest w równym stopniu korzyścią dla kandydata, jak i dla pracodawcy. Od czego zacząć? Sprawdzić  jak zorganizować staż w swojej firmie?

Jak zwiększyć ruch na stronie www

Jak zwiększyć liczbę wejść na stronę www - 4 sposoby

Być może zastanawiasz się, w jaki sposób skutecznie dotrzeć do klientów? Prawdopodobnie testowałeś już wiele możliwości.

Marketing szeptany - skuteczna forma promocji dla Twojej firmy?

„Nieważne co o nas mówią, ważne aby mówili” - czy to hasło jest dalej aktualne? Gdzie kończy się marketing, a zaczyna wprowadzanie klienta w błąd?

Prezenty mówią - które świadczą pozytywnie o Twojej firmie?

Obdarowanie klientów prezentami pozwala na budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Oczywiście rodzaj i stopień wrażenia związany będzie z typem prezentu.

Obowiązki e-sklepów i telemarketerów – poznaj swoje prawa i obowiązki

Za nieprzestrzeganie przepisów przedsiębiorca musi liczyć się z karą grzywny do 5 000 zł, alby jej uniknąć wystarczy zastosować się do nowych przepisów

Zarządzanie cenami - strategia cenowa nie polega na podniesieniu cen

Efektywne zarządzanie cenami powinno się rozpocząć od zrozumienia zależności pomiędzy ceną, a sprzedawanym wolumenem.

Profesjonalne-SEO-czy-warto

Dlaczego pozycjonowanie strony warto powierzyć profesjonalnej...

Pozycjonowanie stron internetowych wymaga pewnej wiedzy, którą częściowo można posiąść we własnym zakresie, ale samodzielne wdrożenie strategii SEO nie...