Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 18.02.2016

KW_TAGS

Lejek sprzedażowy jest ilustracją drogi internauty, rozpoczynającą się tuż przed wejściem na stronę internetową, a kończący zakupem produktu lub usługi.

Kształt i liczba etapów jaką przechodzi użytkownik uzależniona jest od wielu czynników, między innymi jest to budowa strony internetowej, profilu klienta, profilu produktu, celu marketingowego głównego - finalnej akcji jaką oczekujemy od klienta, odraz celów pobocznych, jeśli takie sobie wyznaczymy.

Kształt lejka dla każdej firmy będzie inny, również może on przybierać różne kształty w zależności od produktów czy usług w zakresie jednego przedsiębiorstwa.

Wartościami, jakie można nazwać „uśrednionymi“ dla różnych działalności i różnych produktów są:

  • Pozyskiwanie odwiedzających. Górna, najszersza część lejka, będąca wstępną fazą procesu konwersji ruchu w sprzedaż. Przedsiębiorcy mają do dyspozycji cały zastęp narzędzi marketingowych, którymi mogą przyciągnąć klientów, na przykład: mailingi, newsletter, reklama SEM, przygotowanie strony pod SEO, akcję na portalach społecznościowych, akcje promocyjne na stronach partnerskich itp.
  • Lead generation. Konwersja odwiedzających w leady jest obszerną dziedziną marketingową, która umiejętnie zastosowana pozwala zoptymalizować działania i uzyskać dane kontaktowe osób odwiedzających.
  • Proces oceny leadów. Spora część internautów pozostawia fałszywe dane, istotne jest, aby przeprowadzić proces selekcji leadów i pozostawić jedynie te, które kwalifikują się do dalszych akcji
  • Pielęgnacja leada (lead nurturing). Jest to akcja, która ma za zadanie doprowadzić do konwersji leady marketingowe w leady zakupowe. Przez wiele lat proces ten polegał na wysyłce standardowych wiadomości marketingowych - mailingi sprzedażowe, czy newsletterów, które zawierają informacje o produktach. W dobie zalewania poczty użytkownika dziesiątkami informacji dziennie, warto przenieść zaangażowanie na wysyłanie wartościowych treści, przy pomocy których stworzymy wielowątkowy i wielowątkowy proces zakupowy.
  • Konwersja leadu i przekierowanie go do działu zakupowego. Nieocenioną pomocą bywa w przypadku konwersji leadu system marketing automation, pozwala on w automatyczny sposób ocenić rzeczywisty poziom konwersji leadów i przekazać informację do działu handlowego, bez zaangażowania dodatkowych działań ze strony działu marketingu.
  • Cross selling / Up selling, czyli to co jeszcze można zrobić na końcu lejka sprzedażowego. Mało która firma obecnie zatrzymuje się na poziomie sprzedaży produktu klientowi. Zarówno sprzedaż cross sellingowa, czyli oferowanie dodatkowych towarów lub usług, jak i sprzedaż up sellingowa, czyli podniesienie wartości sprzedanej już usługi, jest (powinna być) standardowym działaniem na pozyskanym i skonwertowanym leadzie.

Naturalnie proces ten, może zostać uznany jako odrębne działanie i przeistoczyć się zupełnie nowy lejek sprzedażowy.

 
Marcin Madej
Dziennik Przedsiębiorcy
www.dziennikprzedsiebiorcy.pl

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

10 grzechów e-sklepów – podstawy prowadzenie ebiznesu w jednym miejscu

Prowadzisz e-sklep? Sprawdź czego należy się wystrzegać, aby mieć czyste sumienie i zadowolonych klientów.

dobra-konferencja

6 błędów organizacyjnych, które decydują o odbiorze konferencji

Organizacja wydarzeń jest ściśle związana z pojawiającymi się przeszkodami i komplikacjami. Niektórych z nich da się uniknąć, a na inne nie mamy wpływu...

Współczynnik odrzuceń – dlaczego ten wskaźnik jest tak ważny?

Bounce rate – czyli współczynnik odrzuceń, co nam mówi o stronie, jak go obniżyć i jakie wartości są „atrakcyjności” strony są odpowiednie dla nas?

Mała firma planuje strategicznie - zainwestuj w swój sukces!

Żeby wprowadzić firmę na wyższy poziom należy oderwać się od operacyjnej działalności i skupić się na strategicznym myśleniu nad przyszłością firmy

CATI i CAWI jako narzędzie służące do analizy popytu

Szczegółowa analiza popytu, kluczem do poznania preferencji klientów, prezentujemy metody CATI i CAWI

Badania ankietowe. Układasz ankiety? Zrób to dobrze!

Dzięki nim można zmierzyć zadowolenie klientów, czy poznać ich preferencje. Skuteczność tych badań zależy od twórcy formularza.

Twojego bloga nikt nie czyta? Poznaj 6 wskazówek, jak to zmienić!

Dziś blog firmowy to narzędzie inbound marketingu o ogromnym i co najważniejsze - jeszcze niewyczerpanym potencjale.

Oświetlenie witryny - czyli reflektorem w oczy klienta?

Dlaczego światło w oknie wystawowym jest tak ważne? Jednym z najważniejszych elementów dekoracyjnych ciekawej witryny jest dobre oświetlenie wystawy.