Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 18.02.2016

KW_TAGS

Cross-selling czyli technika sprzedaży produktów uzupełniających. Często nazywana jest sprzedażą krzyżową lub sprzedażą komplementarną.

Technika cross-selling, tak samo jak inne pojęcie wspierające sprzedać, czyli up-selling, jest narzędziem marketingowym zwiększającym wartość transakcji dokonanej z jednej ścieżki zakupowej.

Przykład: Dołączenie do oferty zakupu telefonu komórkowego dodatkowej oferty na etui, zestaw głośnomówiący lub stację dokującą.

Cross-selling może również dotyczyć usług, na przykład: firmy ubezpieczeniowe ubezpieczając samochód oferują dodatkowo ubezpieczenie zdrowotne lub ubezpieczenie domu.

Cross-selling nie tylko zwiększa sprzedaż towarów, ale również pozwala zaoferować klientowi kompleksową ofertę, dzięki czemu zwiększa zaufanie i przywiązanie klienta do sklepu, poprawia wizerunek (sklep oferujący pełną ofertę w kategorii), oraz zmniejszamy ryzyko zakupu towarów dodatkowych w sklepach konkurencyjnych.

Zainteresowanie ofertami bazującymi na technice cross-sellingu, na przykładzie branży turystycznej:

 
Marcin Madej
Dziennik Przedsiębiorcy
www.dziennikprzedsiebiorcy.pl

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Jak założyć działalność gospodarczą?

Założenie własnej działalności gospodarczej to duży krok w stronę samodzielności i niezależności. Czym jest działalność gospodarcza? Jak założyć firmę?...

Wprowadzenie produktu na rynek - jak zrobić to najlepiej?

W dzisiejszych czasach jednym z kluczy do stabilnego i zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw jest ciągłe rozszerzanie oferty

Jak zredukować koszty domowego biura? Porady dla freelancera!

Kilka słów o rozwiązaniach pasywnych, które raz wdrożone przynoszą oszczędności stale, długofalowo i bez konieczności podejmowania dodatkowych działań.

Jak zwiększyć ruch na stronie www

Jak zwiększyć liczbę wejść na stronę www - 4 sposoby

Być może zastanawiasz się, w jaki sposób skutecznie dotrzeć do klientów? Prawdopodobnie testowałeś już wiele możliwości.

Przesyłki kurierskie międzynarodowe - jak je wysyłać?

Prowadząc sprzedaż w Internecie warto wziąć pod uwagę dotarcie z ofertą nie tylko do klientów w Polsce, ale także za granicą.

kreator-stron-online

Szablon graficzny dla Twojego sklepu internetowego

Jak w prosty i niedrogi sposób stworzyć unikatową oprawę wizualną? W tym celu możesz wykorzystać nowatorski kreator szablonu sklepu...

Zakładanie działalności gospodarczej

Jak założyć firmę? 3 kroki do własnej działalności

Chciałbyś prowadzić własną działalność gospodarczą? Założenie firmy nie jest trudne! Na początek przyda ci się biznesplan, w którym zawrzesz analizę...

Zaskocz swojego Klienta! - czyli o dekorowaniu witryn

Dlaczego dużych miastach dekoracje zmienia się najczęściej w nocy, a nie w dzień w toku normalnej pracy w sklepie?