Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 18.02.2016

KW_TAGS

Cross-selling czyli technika sprzedaży produktów uzupełniających. Często nazywana jest sprzedażą krzyżową lub sprzedażą komplementarną.

Technika cross-selling, tak samo jak inne pojęcie wspierające sprzedać, czyli up-selling, jest narzędziem marketingowym zwiększającym wartość transakcji dokonanej z jednej ścieżki zakupowej.

Przykład: Dołączenie do oferty zakupu telefonu komórkowego dodatkowej oferty na etui, zestaw głośnomówiący lub stację dokującą.

Cross-selling może również dotyczyć usług, na przykład: firmy ubezpieczeniowe ubezpieczając samochód oferują dodatkowo ubezpieczenie zdrowotne lub ubezpieczenie domu.

Cross-selling nie tylko zwiększa sprzedaż towarów, ale również pozwala zaoferować klientowi kompleksową ofertę, dzięki czemu zwiększa zaufanie i przywiązanie klienta do sklepu, poprawia wizerunek (sklep oferujący pełną ofertę w kategorii), oraz zmniejszamy ryzyko zakupu towarów dodatkowych w sklepach konkurencyjnych.

Zainteresowanie ofertami bazującymi na technice cross-sellingu, na przykładzie branży turystycznej:

 
Marcin Madej
Dziennik Przedsiębiorcy
www.dziennikprzedsiebiorcy.pl

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Eden-woda-dla-firmy

Dostawa wody do firmy – jakie rozwiązania wybrać?

64% firm w Polsce korzysta tylko z jednego rozwiązania dostarczającego wodę pitną pracownikom – wynika z badania Eden.pl (2017 r.). Czy jeden sposób...

Badania ankietowe. Układasz ankiety? Zrób to dobrze!

Dzięki nim można zmierzyć zadowolenie klientów, czy poznać ich preferencje. Skuteczność tych badań zależy od twórcy formularza.

Jak wybrać firmę doradczą? 7 punktów, które Ci pomogą

W trakcie prowadzenia firmy zawsze przychodzi moment kiedy kompetencje właściciela czy też pracowników są niewystarczające

Zakładanie firmy - podsawowe informację jak założyć przedsiębiorstwo

Niezbędna wiedza dla przyszłych przedsiębiorców - 10 kwestii, o których należy pomyśleć zanim otworzymy firmę

Tłumaczenia umów - zwykłe czy przysięgłe?

Zamawiając tłumaczenia ważnych dokumentów, często stawiamy sobie pytanie: potrzebujemy przekładu zwykłego czy przysięgłego? Dla klienta, jedną z...

Praca zdalna - jakie narzędzia powinien nabyć freelancer?

Biurko, komórka i laptop – podstawowymi narzędziami pracy, ale czy wiesz czego więcej potrzeba, by zwiększyć komfort i jakość pracy wykonywanej z domu?

Oferty na tańszą energię dla firm

Na co zwrócić uwagę przy zmianie sprzedawcy energii elektrycznej? Standardem już jest możliwość zmiany sprzedawcy online – czy to bezpieczne?

OCEAN-typy_osobowsci

Co to jest skala OCEAN

Co to jest skala OCEAN, o której marketingowcy coraz częściej mówią, a niektórzy wykorzystują już w kampaniach reklamowych? Skuteczność jej działania...