Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 18.02.2016

KW_TAGS

Upselling, czyli technika sprzedaży polegająca na nakłonieniu klienta do zakupu droższego produktu lub usługi. Termin również dotyczy nakłonienia do rozszerzenia sprzedaży o dodatkowy element podwyższający wartość produktu. Działanie to czyni sprzedaż produktu bardziej opłacalną lub zyskowną.

Przykład: Jednym z bardziej obrazowych przykładów jest przedłużenie gwarancji na towary RTV lub AGD. Klient otrzymuje standardową gwarancję na rok lub dwa, chyba że zdecyduje się dokupić dodatkowo pakiet, wydłużający termin gwarancji do lat pięciu.

Z upsellinigem spotykamy się również przy zakupie samochodu, gdzie podstawowa wartość towaru kupowanego zwiększa się, wraz z dodatkowymi opcjami wyposażenia, jakie klient wybiera.

Bardzo często działanie up-sellingowe połączone jest z działaniem cross-sellingowym, czyli sprzedażą innych produktów od tego samego sprzedawcy.

Upselling jako ważne narzędzie zwiększania zysków

Osoby znające zagadnienie lejka sprzedażowego wiedzą, ile pracy kosztuje pozyskanie klienta. Przy stale rosnącej konkurencji w e-commerce i zwiększonej trudności w pozyskaniu leada, optymalizacja wykorzystania wykonanej pracy staje się bezsprzeczną koniecznością.

Udoskonalenie metody upsellingu jest możliwe.

Głównym założeniem tego działania marketingowego jest nie tylko zaoferowanie klientowi produktu o wyższej cenie, ale co ważne, o wyższym standardzie czy o większej ilości funkcji.

Zarzucenie klienta setkami możliwości może wywołać zniechęcenie i paradoksalnie zaszkodzić naszej sprzedaży. W związku z tym warto poznać preferencje klienta i wyselekcjonować optymalną ilość ofert, które mogą być najistotniejsze i najbardziej wpłyną na poziom zadowolenia klienta z zakupu.

 
Marcin Madej
Dziennik Przedsiębiorcy
www.dziennikprzedsiebiorcy.pl

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Strategia-dystrybucji-leadsmansion

Strategia dystrybucji treści dla portalu informacyjnego. Jakimi...

Z prowadzeniem portalu informacyjnego wiąże się dość ważna rola – dostarczanie użytkownikom wiadomości na temat szybko zmieniającej się rzeczywistości...

Oferty na tańszą energię dla firm

Na co zwrócić uwagę przy zmianie sprzedawcy energii elektrycznej? Standardem już jest możliwość zmiany sprzedawcy online – czy to bezpieczne?

Mała firma planuje strategicznie - zainwestuj w swój sukces!

Żeby wprowadzić firmę na wyższy poziom należy oderwać się od operacyjnej działalności i skupić się na strategicznym myśleniu nad przyszłością firmy

Profesjonalne-SEO-czy-warto

Dlaczego pozycjonowanie strony warto powierzyć profesjonalnej...

Pozycjonowanie stron internetowych wymaga pewnej wiedzy, którą częściowo można posiąść we własnym zakresie, ale samodzielne wdrożenie strategii SEO nie...

Eden-woda-dla-firmy

Dostawa wody do firmy – jakie rozwiązania wybrać?

64% firm w Polsce korzysta tylko z jednego rozwiązania dostarczającego wodę pitną pracownikom – wynika z badania Eden.pl (2017 r.). Czy jeden sposób...

Badania ankietowe. Układasz ankiety? Zrób to dobrze!

Dzięki nim można zmierzyć zadowolenie klientów, czy poznać ich preferencje. Skuteczność tych badań zależy od twórcy formularza.

Oświetlenie witryny - czyli reflektorem w oczy klienta?

Dlaczego światło w oknie wystawowym jest tak ważne? Jednym z najważniejszych elementów dekoracyjnych ciekawej witryny jest dobre oświetlenie wystawy.

Siedziba firmy we własnym mieszkaniu?

Rejestracja działalności gospodarczej we własnym mieszkaniu może być opłacalna w kilku przypadkach