Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 18.02.2016

KW_TAGS

Upselling, czyli technika sprzedaży polegająca na nakłonieniu klienta do zakupu droższego produktu lub usługi. Termin również dotyczy nakłonienia do rozszerzenia sprzedaży o dodatkowy element podwyższający wartość produktu. Działanie to czyni sprzedaż produktu bardziej opłacalną lub zyskowną.

Przykład: Jednym z bardziej obrazowych przykładów jest przedłużenie gwarancji na towary RTV lub AGD. Klient otrzymuje standardową gwarancję na rok lub dwa, chyba że zdecyduje się dokupić dodatkowo pakiet, wydłużający termin gwarancji do lat pięciu.

Z upsellinigem spotykamy się również przy zakupie samochodu, gdzie podstawowa wartość towaru kupowanego zwiększa się, wraz z dodatkowymi opcjami wyposażenia, jakie klient wybiera.

Bardzo często działanie up-sellingowe połączone jest z działaniem cross-sellingowym, czyli sprzedażą innych produktów od tego samego sprzedawcy.

Upselling jako ważne narzędzie zwiększania zysków

Osoby znające zagadnienie lejka sprzedażowego wiedzą, ile pracy kosztuje pozyskanie klienta. Przy stale rosnącej konkurencji w e-commerce i zwiększonej trudności w pozyskaniu leada, optymalizacja wykorzystania wykonanej pracy staje się bezsprzeczną koniecznością.

Udoskonalenie metody upsellingu jest możliwe.

Głównym założeniem tego działania marketingowego jest nie tylko zaoferowanie klientowi produktu o wyższej cenie, ale co ważne, o wyższym standardzie czy o większej ilości funkcji.

Zarzucenie klienta setkami możliwości może wywołać zniechęcenie i paradoksalnie zaszkodzić naszej sprzedaży. W związku z tym warto poznać preferencje klienta i wyselekcjonować optymalną ilość ofert, które mogą być najistotniejsze i najbardziej wpłyną na poziom zadowolenia klienta z zakupu.

 
Marcin Madej
Dziennik Przedsiębiorcy
www.dziennikprzedsiebiorcy.pl

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Współczynnik odrzuceń – dlaczego ten wskaźnik jest tak ważny?

Bounce rate – czyli współczynnik odrzuceń, co nam mówi o stronie, jak go obniżyć i jakie wartości są „atrakcyjności” strony są odpowiednie dla nas?

Jak wypromować blog - poradnik dla nowych blogerów - źródła ruchu

Promocja bloga jest bardzo istotna na każdym etapie jego tworzenia. Zaczynając od doboru tematów do wpisów, poprzez strategię pozyskiwania ruchu.

Zamykanie działalności gospodarczej

Przedsiębiorcy likwidujący działalność gospodarczą, bądź spółkę niebędącą osobowością prawną według przepisów muszą sporządzić wykaz składników majątku

Czy warto inwestować w firmowego bloga?

Blog firmowy jako element strategii marketingowej? Sprawdź, jakie firmy powinny w niego zainwestować i jakie korzyści może on przynieść

Magia cyfry 9 - czyli jak sprzedawać taniej i zarabiać więcej?

Czy wiecie, że obniżając cenę marginalnie, możecie zarobić nieporównywalnie więcej niż proponując cenę zaokrągloną?

Cross-selling, definicja pojęcia marketingowego

Cross-selling czyli technika sprzedaży produktów uzupełniających. Często nazywana jest sprzedażą krzyżową lub sprzedażą komplementarną.

Techniki SEO 2017

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w 2017 roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens.

Wirtualne biuro

Dodatkowe przychody w firmie dzięki pakietowaniu usług

Wypracowanie dochód z działalności wiąże się z dwoma oczywistymi zadaniami jakie ma przed sobą przedsiębiorca: pozyskanie nowych klientów i utrzymanie...