Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 27.06.2016

KW_TAGS

Kto nadaje kody PKD i kiedy są potrzebne.

PKD, czyli Polska Klasyfikacja Działalności to zestaw kodów określających typ działalności gospodarczej, wybór uzależniony jest od rodzaju prowadzonej działalności. Przedsiębiorca składający wniosek o rejestrację firmy ma obowiązek podać kod główny, który określa podstawową działalność gospodarczą oraz kody dodatkowe, które określają inne rodzaje usług, które będą przez firmę wykonywane.

Kody PKD podaje przedsiębiorca na etapie wypełniania wniosku do CEIDG.

Czy przy zmianie profilu działalności mogę zmienić PKD firmy?

Warto pamiętać że zakres prowadzonej działalności gospodarczej zawsze można zawęzić lub rozszerzyć w zależności od potrzeb przedsiębiorstwa. Możliwe jest również całkowita zmiana profilu działalności.

Należy pamiętać, że przedsiębiorcy korzystający z programów wsparcia (Programy Unijne, dotację na otworzenie działalności z Powiatowego Urzędu Pracy lub Inkubatory Przedsiębiorczości) mogą być zobligowani do rejestracji firmy i utrzymania jej przez umowny okres na właściwych dla danego przedsięwzięcia kodach PKD.

Kody PKD - podstawowe informacje
Masz pytania? Napisz do nas: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

8 przyczyn upadku przedsiębiorstw - ryzyko dla start-upów

Najczęściej popełniane biznesowe błędy, które doprowadzają średnio 8 na 10 przedsiębiorstw do upadku w trakcie pierwszego roku ich istnienia.

OCEAN-typy_osobowsci

Co to jest skala OCEAN

Co to jest skala OCEAN, o której marketingowcy coraz częściej mówią, a niektórzy wykorzystują już w kampaniach reklamowych? Skuteczność jej działania...

Reklama natywna

Reklama natywna – czym jest, albo czym być powinna

Reklama natywna (ang. native advertising) – rodzaj reklamy, która stanowi integralną część treści medialnej. Jest maksymalnie zaadaptowana do stylistyki...

Staż w firmie - jak ubiegać się o stażystę? Jaki wniosek złożyć?

Staż w firmie jest w równym stopniu korzyścią dla kandydata, jak i dla pracodawcy. Od czego zacząć? Sprawdzić  jak zorganizować staż w swojej firmie?

Rusza nabór do projektu „Akcja Inkubacja”

Proces inkubowania innowacji społecznych to rodzaj wsparcia zalążków nowych pomysłów, ich dopracowywanie i rozwijanie, testowanie, a w końcu...

Twojego bloga nikt nie czyta? Poznaj 6 wskazówek, jak to zmienić!

Dziś blog firmowy to narzędzie inbound marketingu o ogromnym i co najważniejsze - jeszcze niewyczerpanym potencjale.

5 MITÓW szkoleń integracyjnych

Zastanawialiście się czym naprawdę jest szkolenie integracyjne? Odpowiedź wydaje się z pozoru oczywista, ale po bliższym przyjrzeniu się „zaczynają się...

Jak wybrać firmę doradczą? 7 punktów, które Ci pomogą

W trakcie prowadzenia firmy zawsze przychodzi moment kiedy kompetencje właściciela czy też pracowników są niewystarczające