Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 27.06.2016

KW_TAGS

Kto nadaje kody PKD i kiedy są potrzebne.

PKD, czyli Polska Klasyfikacja Działalności to zestaw kodów określających typ działalności gospodarczej, wybór uzależniony jest od rodzaju prowadzonej działalności. Przedsiębiorca składający wniosek o rejestrację firmy ma obowiązek podać kod główny, który określa podstawową działalność gospodarczą oraz kody dodatkowe, które określają inne rodzaje usług, które będą przez firmę wykonywane.

Kody PKD podaje przedsiębiorca na etapie wypełniania wniosku do CEIDG.

Czy przy zmianie profilu działalności mogę zmienić PKD firmy?

Warto pamiętać że zakres prowadzonej działalności gospodarczej zawsze można zawęzić lub rozszerzyć w zależności od potrzeb przedsiębiorstwa. Możliwe jest również całkowita zmiana profilu działalności.

Należy pamiętać, że przedsiębiorcy korzystający z programów wsparcia (Programy Unijne, dotację na otworzenie działalności z Powiatowego Urzędu Pracy lub Inkubatory Przedsiębiorczości) mogą być zobligowani do rejestracji firmy i utrzymania jej przez umowny okres na właściwych dla danego przedsięwzięcia kodach PKD.

Kody PKD - podstawowe informacje
Masz pytania? Napisz do nas: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Dołącz do dyskusji

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Jak wybrać firmę doradczą? 7 punktów, które Ci pomogą

W trakcie prowadzenia firmy zawsze przychodzi moment kiedy kompetencje właściciela czy też pracowników są niewystarczające

Wprowadzenie produktu na rynek - jak zrobić to najlepiej?

W dzisiejszych czasach jednym z kluczy do stabilnego i zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw jest ciągłe rozszerzanie oferty

8 przyczyn upadku przedsiębiorstw - ryzyko dla start-upów

Najczęściej popełniane biznesowe błędy, które doprowadzają średnio 8 na 10 przedsiębiorstw do upadku w trakcie pierwszego roku ich istnienia.

Wygodne zakupy w modelach omni- i multichannel

Na początku był handel wymienny, potem ze straganów i sklepików obwoźnych wyłoniły się sklepiki stacjonarne, aż po wielkie hipermarkety, ale to nie...

CATI i CAWI jako narzędzie służące do analizy popytu

Szczegółowa analiza popytu, kluczem do poznania preferencji klientów, prezentujemy metody CATI i CAWI

Zarządzanie cenami - strategia cenowa nie polega na podniesieniu cen

Efektywne zarządzanie cenami powinno się rozpocząć od zrozumienia zależności pomiędzy ceną, a sprzedawanym wolumenem.

Jak wprowadzić Kaizen w życie? - wykorzystujemy potencjał filozofii

Praktycznych metod pozwalających wykorzystać potencjał filozofii Kaizen do poprawy sytuacji Waszych firm jest sporo

Przesyłki kurierskie międzynarodowe - jak je wysyłać?

Prowadząc sprzedaż w Internecie warto wziąć pod uwagę dotarcie z ofertą nie tylko do klientów w Polsce, ale także za granicą.