Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 27.06.2016

KW_TAGS

Kto nadaje kody PKD i kiedy są potrzebne.

PKD, czyli Polska Klasyfikacja Działalności to zestaw kodów określających typ działalności gospodarczej, wybór uzależniony jest od rodzaju prowadzonej działalności. Przedsiębiorca składający wniosek o rejestrację firmy ma obowiązek podać kod główny, który określa podstawową działalność gospodarczą oraz kody dodatkowe, które określają inne rodzaje usług, które będą przez firmę wykonywane.

Kody PKD podaje przedsiębiorca na etapie wypełniania wniosku do CEIDG.

Czy przy zmianie profilu działalności mogę zmienić PKD firmy?

Warto pamiętać że zakres prowadzonej działalności gospodarczej zawsze można zawęzić lub rozszerzyć w zależności od potrzeb przedsiębiorstwa. Możliwe jest również całkowita zmiana profilu działalności.

Należy pamiętać, że przedsiębiorcy korzystający z programów wsparcia (Programy Unijne, dotację na otworzenie działalności z Powiatowego Urzędu Pracy lub Inkubatory Przedsiębiorczości) mogą być zobligowani do rejestracji firmy i utrzymania jej przez umowny okres na właściwych dla danego przedsięwzięcia kodach PKD.

Kody PKD - podstawowe informacje
Masz pytania? Napisz do nas: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Sezonowosc

Jak wygrać z sezonowością?

Sezonowość jest najczęściej zjawiskiem zewnętrznym, na które nie masz żadnego wpływu. Natomiast możesz się do niej w pełni przygotować.

Rusza nabór do projektu „Akcja Inkubacja”

Proces inkubowania innowacji społecznych to rodzaj wsparcia zalążków nowych pomysłów, ich dopracowywanie i rozwijanie, testowanie, a w końcu...

Reklama natywna

Reklama natywna – czym jest, albo czym być powinna

Reklama natywna (ang. native advertising) – rodzaj reklamy, która stanowi integralną część treści medialnej. Jest maksymalnie zaadaptowana do stylistyki...

Obowiązki e-sklepów i telemarketerów – poznaj swoje prawa i obowiązki

Za nieprzestrzeganie przepisów przedsiębiorca musi liczyć się z karą grzywny do 5 000 zł, alby jej uniknąć wystarczy zastosować się do nowych przepisów

Zamykanie działalności gospodarczej

Przedsiębiorcy likwidujący działalność gospodarczą, bądź spółkę niebędącą osobowością prawną według przepisów muszą sporządzić wykaz składników majątku

Magia cyfry 9 - czyli jak sprzedawać taniej i zarabiać więcej?

Czy wiecie, że obniżając cenę marginalnie, możecie zarobić nieporównywalnie więcej niż proponując cenę zaokrągloną?

Cross-selling, definicja pojęcia marketingowego

Cross-selling czyli technika sprzedaży produktów uzupełniających. Często nazywana jest sprzedażą krzyżową lub sprzedażą komplementarną.

10 grzechów e-sklepów – podstawy prowadzenie ebiznesu w jednym miejscu

Prowadzisz e-sklep? Sprawdź czego należy się wystrzegać, aby mieć czyste sumienie i zadowolonych klientów.