Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 20.10.2016

KW_TAGS

Na początku był handel wymienny, potem ze straganów i sklepików obwoźnych wyłoniły się sklepiki stacjonarne, aż po wielkie hipermarkety, ale to nie koniec. XXI w. to czas rozkwitu sprzedaży online. Ostatnie lata wyznaczają nowe trendy kierując nas w kierunku sprzedaży w modelu multichannel.

Czym jest multichannel?

Do powstania modelu multichannel doprowadziły zmiany na rynku handlu detalicznego. Jak wynika z raportu amerykańskiej firmy Interactive Intelligence, pod tą nazwą rozumiemy każdy nowy kanał kontaktu z klientem.

To na co należy zwrócić uwagę to fakt, że wraz z rozwojem technologii mobilnej proces zakupowy w sposób naturalny uległ zmianom. Obecnie coraz częściej mamy do czynienia z procesem typu: „wypatrzyć i przeczytać na telefonie, czy też w katalogu lub ulotce – porównać na komputerze lub na tablecie bądź w sklepie stacjonarnym – przejść do sklepu na telefonie – skorzystać z płatności online – sprawdzać status zamówienia podczas lunchu na smartfonie – wystawić opinię, a w razie potrzeby wymienić (np. rozmiar) w sklepie stacjonarnym”. Dziś robi tak już 25% kupujących i eksperci sygnalizują, że liczba ta będzie rosła. To już nie wyjątek, gdyż robi tak, co czwarty klient.

Co to oznacza dla sprzedawców? I dlaczego Dotpay?

Chcąc iść z duchem czasów jak np. Decathlon, czy Answear optymalnie jest mieć sklep online i sieć stacjonarnych, wydawać katalogi, jak Ikea, etc. Nie zawsze jest to jednak możliwe, ale nie wyklucza możliwości docierania do naszej grupy docelowej różnymi kanałami online i offline. Co istotne, niektórzy operatorzy płatności, jak Dotpay, udostępniają usługi wspierające sprzedaż w modelu multichannel.

"Kiedy startowaliśmy ze sklepem internetowym jedną z kluczowych kwestii był wybór operatora płatności. Zdawaliśmy sobie sprawę, że płatność to najważniejszy moment całego procesu zamówienia, dlatego mieliśmy wysokie wymagania przy szukaniu odpowiedniego operatora. Postawiliśmy na Dotpay, który już wtedy spełniał wszystkie nasze oczekiwania i ta decyzja okazała się być trafiona". – mówił dla dziennikwschodni.pl w marcu tego roku, Jakub Gierszyński, Dyrektor eCommerce, Decathlon

Najlepszą wizytówką dla Dotpay są sukcesy ich klientów.

 
dotpay.pl
www.dotpay.pl

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Sezonowosc

Jak wygrać z sezonowością?

Sezonowość jest najczęściej zjawiskiem zewnętrznym, na które nie masz żadnego wpływu. Natomiast możesz się do niej w pełni przygotować.

Lejek sprzedażowy w marketingu internetowym

Lejek sprzedażowy jest ilustracją drogi internauty, rozpoczynającą się tuż przed wejściem na stronę internetową, a kończący zakupem produktu lub usługi.

dobra-konferencja

6 błędów organizacyjnych, które decydują o odbiorze konferencji

Organizacja wydarzeń jest ściśle związana z pojawiającymi się przeszkodami i komplikacjami. Niektórych z nich da się uniknąć, a na inne nie mamy wpływu...

OCEAN-typy_osobowsci

Co to jest skala OCEAN

Co to jest skala OCEAN, o której marketingowcy coraz częściej mówią, a niektórzy wykorzystują już w kampaniach reklamowych? Skuteczność jej działania...

kreator-stron-online

Szablon graficzny dla Twojego sklepu internetowego

Jak w prosty i niedrogi sposób stworzyć unikatową oprawę wizualną? W tym celu możesz wykorzystać nowatorski kreator szablonu sklepu...

Zarządzanie cenami - strategia cenowa nie polega na podniesieniu cen

Efektywne zarządzanie cenami powinno się rozpocząć od zrozumienia zależności pomiędzy ceną, a sprzedawanym wolumenem.

Prezenty mówią - które świadczą pozytywnie o Twojej firmie?

Obdarowanie klientów prezentami pozwala na budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Oczywiście rodzaj i stopień wrażenia związany będzie z typem prezentu.

Profesjonalne-SEO-czy-warto

Dlaczego pozycjonowanie strony warto powierzyć profesjonalnej...

Pozycjonowanie stron internetowych wymaga pewnej wiedzy, którą częściowo można posiąść we własnym zakresie, ale samodzielne wdrożenie strategii SEO nie...