Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 09.03.2017

KW_TAGS

Rebranding-brand

 

Brand to coś więcej niż logo, slogan czy znaczek na środka witryny sklepowej. Dla klienta, brand to obietnica, deklaracja którą firma składa na jego ręce zapewniając że produkt czy usługa będzie w adekwatnej do ceny, spodziewanej, znanej z innych poprzednich doświadczeń jakości.

Rebranding

Rebranding obejmuje wszelkie zmiany związane z wizerunkiem firmy, począwszy od zmiany nazwy, logotypu, claim-u, opakowań na produkty czy materiałów marketingowych. Głównym powodem tej zmiany jest potrzeba zmiany odbioru marki przez klientów, najczęściej aby brand wydawał się bardziej nowoczesny lub dopasowany do potrzeb klientów. W skrócie rebranding jest to nadanie nowego wyglądu istniejącej już marce, który będzie niósł ze sobą nowy ładunek emocjonalny.

Kiedy nie robić rebrandingu?

Zgodnie z powiedzeniem: „Lepsze jest wrogiem dobrego”. Rebranding jest rodzajem poprawy lub nawet naprawy sposobu postrzegania marki, dlatego jeśli marka nie jest negatywnie postrzegana, a informacje z rynku wskazują na duże przywiązanie, warto rozważyć czy działanie nie przyniesie więcej strat niż zysków.

Proces rebrandingu, jak można się do niego przygotować?

Mało która firma decyduje się na częstą zmianę swojego brandu. Po pierwsze wiąże się to z dużymi kosztami czasu pracy zespołu, jak i nakładów finansowych, jakie należy ponieść.

Sytuacja ta sprawia, że wiedza na temat rebrandingu, a co ważniejsze doświadczenie w przeprowadzeniu takiego procesu jest niewielkie lub żadne. Istnieje jednak prosty sposób, aby zminimalizować ryzyko popełnienia błędu – są to tzw. case study, czyli informacje udostępnianie przez inne firmy, w związku z działaniami jakie podjęły, aby dokonać zmiany.

Bez względu na branżę lub produkt, którego zmiana dotyczy, wiele elementów będzie wspólne dla każdej firmy.
Przedsiębiorstwa dysponujące większymi budżetami mogą sobie pozwolić na szereg badań i wsparcie profesjonalnej agencji, która pomoże przeprowadzić firmę przez ten proces. Koszty dla dużych przedsiębiorstw wahają się od 1-2 mln zł do ponad 100mln zł (taka kwota została oszacowana, jako kosz rebrandingu dla  dużych sieci telekomunikacyjnych).

Proces rebrandingu może przebiegać różnymi etapami i w różnym czasie, jednak na końcu drogi, musi być zachowana podstawowa zasada – logo, typografia, slogany, grafiki muszą opowiadać klientowi jedną i tą samą historię.

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

5 MITÓW szkoleń integracyjnych

Zastanawialiście się czym naprawdę jest szkolenie integracyjne? Odpowiedź wydaje się z pozoru oczywista, ale po bliższym przyjrzeniu się „zaczynają się...

Jak wprowadzić Kaizen w życie? - wykorzystujemy potencjał filozofii

Praktycznych metod pozwalających wykorzystać potencjał filozofii Kaizen do poprawy sytuacji Waszych firm jest sporo

Dekalog Google AdWords – jak planować i optymalizować kampanię

Krótki poradnik AdWords dla początkujących i tych którzy chcą udoskonalić swoje obecne kampanie. Przeczytaj 10 prostych kroków o których musisz pamiętać!

dobra-konferencja

6 błędów organizacyjnych, które decydują o odbiorze konferencji

Organizacja wydarzeń jest ściśle związana z pojawiającymi się przeszkodami i komplikacjami. Niektórych z nich da się uniknąć, a na inne nie mamy wpływu...

CATI i CAWI jako narzędzie służące do analizy popytu

Szczegółowa analiza popytu, kluczem do poznania preferencji klientów, prezentujemy metody CATI i CAWI

Idealny grafik

Czy da się stworzyć grafik optymalny, który zadowoli kierownictwo i...

Nawet więcej niż 10 godzin pracy w tygodniu jest marnowana przez Polaków na czynności niezwiązane z życiem zawodowym.

Sprzedaż firmy - kilka rzeczy o których trzeba wiedzieć!

Pomysł sprzedaży przedsiębiorstwa może być korzystnym rozwiązaniem, gdy przedsiębiorca nie chce lub nie może już go prowadzić – 8 zagadnień

Praca zdalna - jakie narzędzia powinien nabyć freelancer?

Biurko, komórka i laptop – podstawowymi narzędziami pracy, ale czy wiesz czego więcej potrzeba, by zwiększyć komfort i jakość pracy wykonywanej z domu?