Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 09.03.2017

KW_TAGS

Rebranding-brand

 

Brand to coś więcej niż logo, slogan czy znaczek na środka witryny sklepowej. Dla klienta, brand to obietnica, deklaracja którą firma składa na jego ręce zapewniając że produkt czy usługa będzie w adekwatnej do ceny, spodziewanej, znanej z innych poprzednich doświadczeń jakości.

Rebranding

Rebranding obejmuje wszelkie zmiany związane z wizerunkiem firmy, począwszy od zmiany nazwy, logotypu, claim-u, opakowań na produkty czy materiałów marketingowych. Głównym powodem tej zmiany jest potrzeba zmiany odbioru marki przez klientów, najczęściej aby brand wydawał się bardziej nowoczesny lub dopasowany do potrzeb klientów. W skrócie rebranding jest to nadanie nowego wyglądu istniejącej już marce, który będzie niósł ze sobą nowy ładunek emocjonalny.

Kiedy nie robić rebrandingu?

Zgodnie z powiedzeniem: „Lepsze jest wrogiem dobrego”. Rebranding jest rodzajem poprawy lub nawet naprawy sposobu postrzegania marki, dlatego jeśli marka nie jest negatywnie postrzegana, a informacje z rynku wskazują na duże przywiązanie, warto rozważyć czy działanie nie przyniesie więcej strat niż zysków.

Proces rebrandingu, jak można się do niego przygotować?

Mało która firma decyduje się na częstą zmianę swojego brandu. Po pierwsze wiąże się to z dużymi kosztami czasu pracy zespołu, jak i nakładów finansowych, jakie należy ponieść.

Sytuacja ta sprawia, że wiedza na temat rebrandingu, a co ważniejsze doświadczenie w przeprowadzeniu takiego procesu jest niewielkie lub żadne. Istnieje jednak prosty sposób, aby zminimalizować ryzyko popełnienia błędu – są to tzw. case study, czyli informacje udostępnianie przez inne firmy, w związku z działaniami jakie podjęły, aby dokonać zmiany.

Bez względu na branżę lub produkt, którego zmiana dotyczy, wiele elementów będzie wspólne dla każdej firmy.
Przedsiębiorstwa dysponujące większymi budżetami mogą sobie pozwolić na szereg badań i wsparcie profesjonalnej agencji, która pomoże przeprowadzić firmę przez ten proces. Koszty dla dużych przedsiębiorstw wahają się od 1-2 mln zł do ponad 100mln zł (taka kwota została oszacowana, jako kosz rebrandingu dla  dużych sieci telekomunikacyjnych).

Proces rebrandingu może przebiegać różnymi etapami i w różnym czasie, jednak na końcu drogi, musi być zachowana podstawowa zasada – logo, typografia, slogany, grafiki muszą opowiadać klientowi jedną i tą samą historię.

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Jak zostać freelancerem? Freelancing nie jest już słowem-zagadką

Freelancer to osoba nieposiadająca etatu, wykonująca pracę (często wyspecjalizowaną w danej dziedzinie) na podstawie umowy innej niż umowa o pracę.

Zamykanie działalności gospodarczej

Przedsiębiorcy likwidujący działalność gospodarczą, bądź spółkę niebędącą osobowością prawną według przepisów muszą sporządzić wykaz składników majątku

Kaizen, czyli jak zaangażować pracowników w usprawnianie...

Czy zastanawialiście się kiedykolwiek jak przezwyciężyć opór pracowników przed zmianami w firmie?

UP-selling, definicja pojęcia marketingowego

Upselling, czyli technika sprzedaży polegająca na nakłonieniu klienta do zakupu droższego produktu lub usługi. Termin również dotyczy nakłonienia do...

Pokaż swój biznes! - czyli wszystko o wystawie sklepowej

Wystawa sklepowa to jedna z najskuteczniejszych metod reklamy produktów. Jej fenomen polega nie tylko na dużej sile oddziaływania i niskich kosztach

Techniki SEO 2017

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w 2017 roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens.

Tłumaczenia umów - zwykłe czy przysięgłe?

Zamawiając tłumaczenia ważnych dokumentów, często stawiamy sobie pytanie: potrzebujemy przekładu zwykłego czy przysięgłego? Dla klienta, jedną z...

Cross-selling, definicja pojęcia marketingowego

Cross-selling czyli technika sprzedaży produktów uzupełniających. Często nazywana jest sprzedażą krzyżową lub sprzedażą komplementarną.