Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 14.05.2017

KW_TAGS

Jak wybrac biuro nieruchomosci

Kupno mieszkania jest jedną z najważniejszych decyzji w życiu. W celu znalezienia odpowiedniego lokalu, a także przeprowadzenia bezpiecznej i zgodnej z prawem transakcji zatrudniamy często pośrednika z biura nieruchomości. Doradca poznaje nasze preferencje odnośnie wymarzonego mieszkania i pomaga znaleźć odpowiedni lokal. Oto, na co zwrócić uwagę w czasie wyboru agencji, z którą nawiążemy współpracę.

Dlaczego warto skorzystać z usług agencji nieruchomości?

Wybór agencji nieruchomości pośredniczącej w znalezieniu i zakupie mieszkania jest częstą praktyką – ze strony doradcy chcemy usłyszeć konkretne propozycje lokalizacji, metrażu i liczby pokoi, które będą odpowiadały naszym wyobrażeniom o wymarzonym mieszkaniu. Decydując się na współpracę z biurem nieruchomości, oszczędzamy czas, jaki należy poświęcić na znalezienie mieszkania, ale nie tylko.

Rynek nieruchomości jest zmienny – ma na niego wpływ stan gospodarki, liczba inwestycji ośrodków miejskich i ich zdolność do przyciągania inwestorów. Im prężniej rozwija się dane miasto, tym więcej lokali na sprzedaż i wynajem można w nim znaleźć, zarówno w ścisłym centrum, jak i na przedmieściach. Działki z domami zbudowanymi przez deweloperów widoczne są od granic miast, a konkurencja na rynku nieruchomości sprawia, że ofert przybywa każdego miesiąca.

Dokładne rozeznanie się w zmiennym rynku jest zbyt czasochłonne dla przeciętnego Kowalskiego, któremu praca zajmuje większość dnia. Stąd naturalna potrzeba zatrudnienia pośrednika, który po poznaniu preferencji i możliwości finansowych swojego klienta przygotowuje skrojoną na jego miarę ofertę.

Agencja nieruchomości – tu liczy się doświadczenie

Codzienny pośpiech i brak czasu nie są wystarczającym usprawiedliwieniem pochopnego wyboru biura nieruchomości spośród listy nazw i adresów siedzib na pierwszej stronie wyszukiwarki internetowej. Witryna internetowa agencji nieruchomości to jej wizytówka – im więcej się z niej dowiesz, tym lepszego wyboru dokonasz już na początku. Warto więc zwrócić uwagę na jej zawartość:

  • adres stacjonarny siedziby,
  • adres mailowy i numery telefonów,
  • opis działalności z uwzględnieniem roku jej rozpoczęcia (wiele lat na rynku nieruchomości może wskazywać na wiedzę, doświadczenie i kompetencje),
  • zakres oferowanych usług wraz z doradztwem prawnym,
  • wzory pism do pobrania,
  • ścieżkę współpracy od nawiązania kontaktu do podpisania umowy notarialnej w przypadku transakcji kupna-sprzedaży nieruchomości,
  • aktualny cennik podstawowych usług i prowizja biura nieruchomości.

Wykorzystaj internet, by poznać opinie o biurze nieruchomości

Internet pozwala również na poznanie opinii wyrażonych przez klientów biura nieruchomości. Możliwe jest prześledzenie starych wątków na forach dotyczących zakupu mieszkań – warto zwrócić uwagę, w jakim kontekście padała nazwa agencji i czy jej pracownicy okazali się profesjonalistami. Tu jednak uwaga – wyniki niewielkiego śledztwa prowadzonego przez nas samych należy okroić z wypowiedzi skrajnie negatywnych i pozytywnych – te mogą celowo być kolorowane zarówno przez samą agencję (pozytywy), jak i jej konkurentów (negatywy).

Jak wygląda współpraca z agencją nieruchomości?

Po nawiązaniu kontaktu z biurem – telefonicznie lub mailowo – i po zostawieniu swoich danych kontaktowych, zgłosi się do nas przedstawiciel biura – agent nieruchomości. Do doradcy należy – po zawarciu i podpisaniu umowy – uważne poznanie naszych preferencji dotyczących wielkości, liczby pokoi czy przybliżonej (lub sprecyzowanej i konkretnej) lokalizacji...

Teraz piłeczka znajduje się po stronie agenta biura nieruchomości, który przygotowuje szczegółową ofertę wg danych uzyskanych od swoich nowych klientów. Proponuje odwiedzenie konkretnych lokalizacji, ustala terminy spotkań z właścicielami mieszkań (rynek wtórny) czy pracownikami biur deweloperskich (rynek pierwotny). Po wybraniu konkretnego lokalu i ustaleniu ceny, w zależności od zakresu usług świadczonych przez biuro, możliwe jest uzyskanie pomocy prawnej i finansowej w otrzymaniu kredytu hipotecznego.

To ważny etap, ponieważ konieczne jest między innymi sprawdzenie: doświadczenia, rzetelności i kondycji finansowej dewelopera (mieszkanie na rynku pierwotnym),statusu prawnego i księgi wieczystej lokalu kupowanego na rynku wtórnym.

Kupno mieszkania wieńczy podpisanie umowy przedwstępnej, a następnie umowy kupna-sprzedaży w obecności notariusza. Jedna z najważniejszych transakcji życia, czyli kupno mieszkania, to finał procesu, do którego prowadzą kolejne etapy – sprawdź, jak wygląda wybór własnego mieszkania krok po kroku. Zapoznanie się z nimi pokazuje, że warto zatrudnić pośrednika, który będzie sprawował pieczę nad wszystkimi etapami.

Dołącz do dyskusji

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

SEO dla e-sklepu

Podstawy SEO dla e-sklepu. Istotna część biznesu e-commerce

Od czego zacząć optymalizację strony www pod kątem SEO dla sklepu internetowego? Poznaj uniwersalne zasady, które najlepiej sprawdzają się w e-sklepach.

Cross-selling, definicja pojęcia marketingowego

Cross-selling czyli technika sprzedaży produktów uzupełniających. Często nazywana jest sprzedażą krzyżową lub sprzedażą komplementarną.

Jak założyć działalność gospodarczą?

Założenie własnej działalności gospodarczej to duży krok w stronę samodzielności i niezależności. Czym jest działalność gospodarcza? Jak założyć firmę?...

Koszty energii zależne od grupy taryfowej

Jak obniżyć koszty energii? Z danych Energii dla firm wynika, że aż 30% przedsiębiorców może mieć nieprawidłowo dobraną energetyczną grupę taryfową!

Sezonowosc

Jak wygrać z sezonowością?

Sezonowość jest najczęściej zjawiskiem zewnętrznym, na które nie masz żadnego wpływu. Natomiast możesz się do niej w pełni przygotować.

Wygodne zakupy w modelach omni- i multichannel

Na początku był handel wymienny, potem ze straganów i sklepików obwoźnych wyłoniły się sklepiki stacjonarne, aż po wielkie hipermarkety, ale to nie...

Oczami Klienta - Zrozumienie mechanizmów pozwoli dopasować ofertę

Nietrafne oceny dokonywane przez klientów wynikają najczęściej z presji czasu bądź stopnia komplikacji oferty

Lejek sprzedażowy w marketingu internetowym

Lejek sprzedażowy jest ilustracją drogi internauty, rozpoczynającą się tuż przed wejściem na stronę internetową, a kończący zakupem produktu lub usługi.