Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 29.06.2017

KW_TAGS

Profesjonalne-SEO-czy-warto

Pozycjonowanie stron internetowych wymaga pewnej wiedzy, którą częściowo można posiąść we własnym zakresie, ale samodzielne wdrożenie strategii SEO nie jest tak łatwe jak mogłoby się wydawać. Może to prowadzić do błędów wywołujących katastrofalne skutki, dlatego od razu warto postawić na współpracę z agencją SEO zamiast zgłaszać się do niej, gdy szkody zostaną już poczynione. Niestety nie każda firma pozycjonująca jest godna zaufania – podpowiadamy na co zwrócić uwagę, aby uzyskać profesjonalne usługi.

Pozycjonowanie stron internetowych – na czym polega?

Z usług specjalistów zajmujących się marketingiem internetowym korzysta coraz więcej osób, ponieważ wzrasta świadomość konieczności zaznaczenia swojej obecności w Internecie. Jednak jeszcze nie wszyscy rozumieją czym jest pozycjonowanie i jak wygląda współpraca z agencją SEO, dlatego warto przyjrzeć się bliżej temu zagadnieniu.

Szukając w Internecie potrzebnych informacji, wpisujemy w Google hasło wiążące się z żądanym tematem, a w efekcie wyszukiwarka wyświetla listę stron internetowych, które według niej najtrafniej odpowiadają wprowadzonemu hasłu. I tutaj zaczyna się praca specjalistów od SEO. Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce internetowej jest celowym działaniem prowadzącym do zwiększenia ich widoczności w wynikach wyszukiwania. Aby działania zaowocowały sukcesem, powinny być zgodne z wytycznymi prezentowanymi przez wyszukiwarki, a przede wszystkim przez wiodącą wyszukiwarkę Google.

SEO (Search Engine Optimization) czyli optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki, stanowi podstawę pozycjonowania. Pozycjonowanie to wszelkie działania wywołujące poprawę pozycji czyli miejsca w wynikach wyszukiwania. Pod uwagę bierze się wiele elementów odgrywających znaczącą rolę w skutecznej optymalizacji. Na pozycjonowanie strony składają się następujące działania:

  • optymalizacja kodu HTML strony;
  • opracowanie i optymalizacja treści umieszczanych na stronie uwzględniająca takie kwestie jak wyszczególnienie i rozplanowanie nagłówków oraz zastosowanie odpowiednich słów kluczowych;
  • zadbanie o strukturę strony czyli przejrzyste posegregowanie informacji i rozmieszczenie ich na właściwych podstronach;
  • zwiększenie efektywności strony pod względem technicznym, co oznacza zadbanie o szybkość ładowania się strony i wyeliminowanie wszelkich błędów;
  • pozyskiwanie linków z innych stron poprzez współpracę z rozmaitymi portalami, publikację artykułów, marketing szeptany i tym podobne działania;
    dostosowanie strony do poprawnego wyświetlania na urządzeniach mobilnych.

Płatne i naturalne wyniki wyszukiwania

Strony wyświetlające się na samej górze wyników wyszukiwania, a także z boku, wyróżniają się oznaczeniem „Reklama”, ponieważ zaliczają się do płatnych wyników wyszukiwania. Płacąc za tego typu reklamę czyli za usługę Google AdWords, zyskuje się pewność, że nasza strona internetowa wyświetla się pod konkretnym hasłem. Jednak bloki reklamowe nie mają siły oddziaływania tak dużej jak naturalne wyniki wyszukiwania. Dzieje się tak dlatego, że za reklamę może zapłacić każdy, ale nie oznacza to, że jego produkty lub usługi są faktycznie najwyższej jakości. Natomiast naturalne wyniki wyszukiwania, określane także jako organiczne, wzbudzają większe zaufanie i w procesie pozycjonowania należy dążyć do umiejscowienia strony internetowej na dane hasło jak najwyżej na liście wyników wyszukiwania bez płacenia za reklamę.

Czynniki wpływające na kolejność stron w wynikach wyszukiwania

W naturalnych wynikach wyszukiwania najwyżej znajdują się strony, które są najlepiej dopasowane do wpisanego w wyszukiwarkę hasła. Za ustalanie hierarchii stron odpowiada algorytm wyszukiwarki Google. Działanie algorytmu nie jest dokładnie znane, co powoduje, że agencje SEO nie są w stanie zagwarantować na 100%, że strona danej firmy znajdzie się na pierwszym miejscu wyszukiwania. Znając natomiast pewne czynniki i kierując się wytycznymi dla webmasterów, są w stanie wpłynąć na pozycję strony i poprzez długofalowe działania utrzymać ją na wysokiej pozycji. Trudno za jednym razem wymienić wszystkie czynniki decydujące o pozycji strony, ale warto przyjrzeć się kilku najważniejszym:

  • ilości treści na stronie i jej wartości merytorycznej, a przede wszystkim unikalności;
  • zastosowaniu słów kluczowych w tekstach, które odpowiadają słowom wpisywanym przez użytkowników jako zapytanie w wyszukiwarkę;
  • pojawianiu się słów kluczowych w nagłówkach tekstu;
  • występowaniu słów kluczowych w adresie URL;
  • częstotliwości dodawania nowych treści na stronie – np. w postaci artykułów na blogu firmowym;
  • optymalizacji kodu HTML strony;
  • szybkości ładowania strony;
  • ilości linków z innych stron internetowych;
  • jakości stron linkujących do naszej strony;
  • obecności marki w social mediach – serwisy takie jak Facebook, Twitter lub Instagram mają olbrzymią siłę oddziaływania na decyzje użytkowników.

Jak rozpoznać nierzetelną agencję SEO?

Na rynku istnieje obecnie mnóstwo agencji zajmujących się pozycjonowaniem stron internetowych, ale wśród nich znajdują się również nieuczciwe firmy. Gwarantują one dokładnie to, co klienci chcą usłyszeć, czyli najlepsze efekty w krótkim czasie. Niestety takie gwarancje można włożyć między bajki. Właśnie dlatego każda osoba posiadająca witrynę internetową powinna poznać przynajmniej podstawy SEO, aby nie dać się oszukać. Nierzetelne agencje SEO obiecują:

  • Osiągnięcie ustalonej pozycji w rankingach wyszukiwarek – profesjonalna firma będzie dążyć do spełnienia określonych założeń, ale nie jest w stanie zagwarantować na 100%, że cel zostanie faktycznie osiągnięty.
  • Jednorazowe działanie ukierunkowane na natychmiastowy sukces – nie ma takiej możliwości, aby jednorazowe czynności zapewniły wysoką pozycję strony. Potrzebne jest przeprowadzenie szeregu działań i monitorowanie ich.
  • Szybkie i stałe osiągnięcie wysokiej pozycji – w wynikach wyszukiwania cały czas dochodzi do zmian i każdego dnia strona może znajdować się na innej pozycji. Inne strony również są pozycjonowane, a ponadto co jakiś czas są wprowadzane zmiany w algorytmach Google.
  • Tanie pozycjonowanie i długotrwałe efekty – jest to kusząca obietnica, ale niemożliwa do zrealizowania. Jeżeli coś jest tanie, nie może być dobre. Długotrwałe efekty zapewniają wyłącznie długofalowe działania, na które trzeba wygospodarować odpowiedni budżet.

Wybierając agencję SEO, warto postawić na doświadczoną firmę. Kilka lat działalności to wystarczający czas, aby opracować własne know how i przede wszystkim wyeliminować błędy ze świadczonych usług.

Współpraca z agencją SEO – czego należy oczekiwać?

Podpisując umowę z agencją SEO, należy dokładnie ustalić zakres działań. Każda firma pozycjonująca podchodząca z szacunkiem do klienta oferuje audyt SEO. W audycie zostaje dokładnie nakreślony plan zmian, jakie należy wprowadzić na stronie, aby uzyskać wysoką efektywność pozycjonowania. W zakresie zmian brana jest pod uwagę m.in. struktura strony, adresy URL i opisy meta. Zwraca się uwagę na treść, która powinna być przyjazna dla użytkowników, ale również dla robotów wyszukiwarek, przez co dobierane są odpowiednie słowa kluczowe, których zadaniem jest zwiększanie widoczności strony.

Koszty stworzenia skutecznej strony można zminimalizować rozpoczynając współpracę z agencją SEO jeszcze przed jej stworzeniem. Wówczas łatwo zastosować się do wytycznych przedstawionych przez specjalistów. Należy mieć świadomość, że w procesie pozycjonowania powinny być brane pod uwagę kwestie techniczne, struktura strony i zamieszczane na niej treści. Firma pozycjonująca ma obowiązek raportowania klientowi postępy swoich prac i ich rezultaty. Komunikacja z klientem jest nieodłącznym elementem skutecznego pozycjonowania. Nie tylko agencja SEO musi przekazywać informacje klientowi, ale również klient agencji – szczególnie we wstępnej fazie współpracy ze względu na konieczność przybliżenia charakteru swojego biznesu i nakreślenia celów, ale również w przypadku zmian lub pojawienia się nowych założeń biznesowych. Bez względu na to czy chodzi o niewielką firmę czy o markę o dużym zasięgu, pozycjonowanie stron internetowych jest zagadnieniem, które wymaga nieustannego poszerzania wiedzy ze względu na zmiany zachodzące w algorytmach Google. Dlatego tylko agencje stawiające na aktualizowanie wiedzy oraz wszechstronny rozwój swoich pracowników mają wystarczające kompetencje, aby zapewnić klientom usługi dostosowane do ich potrzeb.

Wymierne korzyści ze współpracy z profesjonalną firmą pozycjonującą

Próby samodzielnego pozycjonowania strony lub powierzenie tego zadania taniej, ale nierzetelnej firmie rodzi wiele problemów, których rozwiązanie kosztuje znacznie więcej niż współpraca od podstaw z prawdziwymi fachowcami. W agencji SEO poszczególni pracownicy odpowiadają za wąskie specjalizacje, dzięki czemu zapewniają długotrwałe efekty. Współpraca z profesjonalistami zapewnia oszczędność czasu i pieniędzy oraz bieżącą relację z podejmowanych działań, ich monitoring oraz efektywne reagowanie na niekorzystne zmiany. Indywidualne podejście do klienta, rozwój kompetencji i osiąganie wyznaczonych celów stawiają firmy takie jak Mayko na pierwszych miejscach wśród licznych agencji SEO. Profesjonalne firmy pozycjonujące realizują projekty na najwyższym poziomie, wspierając rozwój biznesu swoich klientów w sposób długofalowy, co stanowi podstawową korzyść współpracy.

 
mayko
www.mayko.pl

Komentarze  

Augustus
@ Augustus 21.08.2017 11:31
Ӏ'm gone to inform my little brother, that he ѕhould also visit tһis blog on regular basis to take updated from latest gossip.


My web [cenzura] SEO (https://hacklimited.pl/uslugi/seo/: https://hacklimited.pl/uslugi/seo/)
Antek Nowaczek
@ Antek Nowaczek 03.08.2017 15:12
Zgdzama sie ze wszystkim w tym artykule. Moim pozycjonowaniem zajmują się specjaliści z CoolBrand i polecam.

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Praca zdalna - jakie narzędzia powinien nabyć freelancer?

Biurko, komórka i laptop – podstawowymi narzędziami pracy, ale czy wiesz czego więcej potrzeba, by zwiększyć komfort i jakość pracy wykonywanej z domu?

Zakładanie firmy - podsawowe informację jak założyć przedsiębiorstwo

Niezbędna wiedza dla przyszłych przedsiębiorców - 10 kwestii, o których należy pomyśleć zanim otworzymy firmę

Kaizen, czyli jak zaangażować pracowników w usprawnianie...

Czy zastanawialiście się kiedykolwiek jak przezwyciężyć opór pracowników przed zmianami w firmie?

Lejek sprzedażowy w marketingu internetowym

Lejek sprzedażowy jest ilustracją drogi internauty, rozpoczynającą się tuż przed wejściem na stronę internetową, a kończący zakupem produktu lub usługi.

Zaskocz swojego Klienta! - czyli o dekorowaniu witryn

Dlaczego dużych miastach dekoracje zmienia się najczęściej w nocy, a nie w dzień w toku normalnej pracy w sklepie?

Oferty na tańszą energię dla firm

Na co zwrócić uwagę przy zmianie sprzedawcy energii elektrycznej? Standardem już jest możliwość zmiany sprzedawcy online – czy to bezpieczne?

Wirtualna centrala telefoniczna

Wirtualna centrala telefoniczna w biurze – skuteczne narzędzie...

Prowadzenie własnego biura to nie tylko konieczność wynajmu odpowiedniego lokalu, w dogodnej lokalizacji, ale przede wszystkim właściwy dobór jego...

Marketing szeptany - skuteczna forma promocji dla Twojej firmy?

„Nieważne co o nas mówią, ważne aby mówili” - czy to hasło jest dalej aktualne? Gdzie kończy się marketing, a zaczyna wprowadzanie klienta w błąd?