Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 13.07.2017

KW_TAGS

Strategia-dystrybucji-leadsmansion

Z prowadzeniem portalu informacyjnego wiąże się dość ważna rola – dostarczanie użytkownikom wiadomości na temat szybko zmieniającej się rzeczywistości oraz aktualnych wydarzeń na świecie. Każdy twórca internetowych treści chce dotrzeć z nimi do jak największej liczby użytkowników. Jakie działania podjąć, aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty? O tym w poniższym poradniku.

Flirt z mediami społecznościowymi

To bardzo efektywny kanał dystrybucji treści, bez którego wiele osób nie wyobraża sobie aktywności w sieci. Warto zwrócić uwagę na aspekt o nazwie Social Media Optimization (SMO), czyli zoptymalizowanie treści na swoim portalu tak, aby były łatwe do dalszego rozpowszechniania w mediach społecznościowych. Do podstawowych zasad należy tutaj tworzenie takich treści, którymi czytelnicy będą chcieli się dzielić (oraz ułatwienie im tego), nagradzanie najbardziej zaangażowanych użytkowników, czy rozpowszechnianie swoich treści za pomocą różnych kanałów.

Współpraca z zewnętrznymi wydawcami/serwisami

W grę wchodzą tu nie tylko serwisy premium (o bardzo dużym zasięgu i redakcji złożonej z profesjonalistów), ale również niewielkie witryny docierające do sporej grupy potencjalnych odbiorców. Ważne, aby tematyka portali oscylowała wokół tego, czym zajmuje się nasz serwis informacyjny.

Na przykład: właściciel portalu polonijnego publikuje swój poradnik na temat pierwszych kroków po przeprowadzce i organizacji codzienności poza granicami kraju.

Gościnne wpisy wpływowych blogerów

W dystrybucji treści ważną rolę odgrywają liderzy opinii, którzy stanowią autorytet w danej społeczności, są rozpoznawalni i szanowani. Udostępnione przez nich treści mogą mieć dużą siłę przebicia. Warto im oddać część przestrzeni na naszej stronie, gdyż z pewnością przyciągną nowych odbiorców.

Wydawcy i reklamodawcy – wszystko w jednym miejscu

Samodzielne poszukiwanie odpowiednich partnerów do dystrybuowania treści nie jest sprawą prostą. Na szczęście, wsparciem w takiej sytuacji jest LeadsMansion, będący częścią międzynarodowej grupy kapitałowej, której właścicielem jest DFEX INVESTMENTS. Dysponuje on bogatą i urozmaiconą siecią łącząca wydawców z reklamodawcami.

Co reklamodawca zyskuje przystępując do LeadsMansion?

  • Dostęp do dużej bazy wydawców – w sieci afiliacyjnej aktywnych jest wiele wartościowych podmiotów: serwisów, portali, blogów czy domów mediowych
  • Płatność tylko za efekty – reklamodawca otrzymuje sprawdzony lead, czyli dane kontaktowe do klienta wstępnie zainteresowanego jego produktami lub usługami; rozliczenie na podstawie modelu CPA (cost per action) oznacza, że klient inwestuje tylko za konkretne akcje, takie jak wypełnienie formularza, zapisanie się do newslettera czy zakup produktu
  • Nowoczesną reklamę – nastawioną na osiągnięcie celu
  • Gwarancję zadowolenia – 91% klientów podsumowało efekty współpracy jako doskonałe
  • Dotarcie do sprecyzowanej grupy odbiorców – dokładnie tych, którzy są zainteresowani naszym contentem
  • Łatwość planowania budżetu – właściciel portalu od razu wie, co może osiągnąć przy inwestycji na określonym poziomie

Zaproszenie ekspertów do współpracy

Specjaliści w danej dziedzinie, którzy tworzą wartościowy content, nie tylko nadają wyższej rangi naszej stronie internetowej. Zazwyczaj ekspert chce podzielić się własnym wpisem także ze swoją społecznością, w związku z czym udostępnia użytkownikom link do danego artykułu. Dzięki temu prostemu zabiegowi, portal zwiększa swój zasięg, a także ruch na stronie. Jeśli content okaże się przydatny i interesujący, istnieje duże prawdopodobieństwo, że nowi odwiedzający staną się stałymi czytelnikami naszych treści.

Ważne, aby teksty eksperckie miały chwytliwe i dobrze przemyślane tytuły, a także odwoływały się do treści już dostępnych na stronie (na przykład w postaci linku do własnych zasobów).

Istotna jest w tym kontekście również reguła wzajemności – jako gospodarze dający przestrzeń do publikacji tekstu, także i my musimy zadbać o poinformowanie społeczności o nowej współpracy. Dobrze jest też w kilku słowach przedstawić swojego eksperta i odesłać do jego strony internetowej.

 
LeadsMANSION
www.leadsmansion.com/pl

Komentarze  

Konrad
@ Konrad 27.07.2017 10:54
W sumie ciekawe, nie słyszałem dotąd o marketingu efektywnościowym, głównie skupiałem się na banerach reklamowych czy wymianie linków. Trzeba zgłębić temat :)

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Czy warto inwestować w firmowego bloga?

Blog firmowy jako element strategii marketingowej? Sprawdź, jakie firmy powinny w niego zainwestować i jakie korzyści może on przynieść

Wygodne zakupy w modelach omni- i multichannel

Na początku był handel wymienny, potem ze straganów i sklepików obwoźnych wyłoniły się sklepiki stacjonarne, aż po wielkie hipermarkety, ale to nie...

Marketing szeptany - skuteczna forma promocji dla Twojej firmy?

„Nieważne co o nas mówią, ważne aby mówili” - czy to hasło jest dalej aktualne? Gdzie kończy się marketing, a zaczyna wprowadzanie klienta w błąd?

Zarządzanie cenami - strategia cenowa nie polega na podniesieniu cen

Efektywne zarządzanie cenami powinno się rozpocząć od zrozumienia zależności pomiędzy ceną, a sprzedawanym wolumenem.

Twojego bloga nikt nie czyta? Poznaj 6 wskazówek, jak to zmienić!

Dziś blog firmowy to narzędzie inbound marketingu o ogromnym i co najważniejsze - jeszcze niewyczerpanym potencjale.

Przegląd najczęstszych błędów popełnianych na stronach www

82 proc. polskich stron www zawiera elementy zniechęcające do konwersji, 19,7 proc. – treści egoistyczne, wykazujące nadmierne skupienie na firmie, 31...

10 grzechów e-sklepów – podstawy prowadzenie ebiznesu w jednym miejscu

Prowadzisz e-sklep? Sprawdź czego należy się wystrzegać, aby mieć czyste sumienie i zadowolonych klientów.

Jakie korzyści otrzymuje pracodawca dzięki współpracy z freelancerem

Współpraca z freelancerem wiąże się przede wszystkim z mniejszymi kosztami pracodawcy w porównaniu do zatrudniania kogoś na umowę o pracę...