Dziennik Przedsiebiorcy

Jak zwiększyć ruch na stronie www

Być może zastanawiasz się, w jaki sposób skutecznie dotrzeć do klientów? Prawdopodobnie testowałeś już wiele możliwości. Z dużą pewnością zakładam, że korzystałeś z pozycjonowania, linków sponsorowanych, ogłoszeń, reklamy na Facebook’u. Jeśli ilość wejść na stronę www nadal Cię nie satysfakcjonuje. Sprawdź, co możesz zrobić, aby tanim kosztem przyciągnąć nowych odbiorców i zbudować solidne zasięgi.

Zawartość strony jest kluczowa

Aby generować ruch na stronę www, musisz dostarczać odbiorcom interesującą ich treść. Zastanów się, jakimi tematami są zainteresowani Twoi czytelnicy, jakich informacji poszukują, z jakimi problemami się zmagają.
Zaoferuj swoim klientom wartościową wiedzę, której nie znajdą na innych stronach. Twórz treść, która im pomoże. Ważne, żeby była bezpłatna i łatwo dostępna.

Staraj się pisać unikatowo, nie kopiuj z innych serwisów. Podejdź do danego tematu oryginalnie. Zweryfikuj, jakie kwestie jeszcze wymagają omówienia w ramach konkretnego zagadnienia. Nie pisz 10 raz o tym samym, bo nie będziesz miał szans przebić się do szerszego grona odbiorców.

Pamiętaj o tym, aby pisać zgodnie z zasadami Web usability. Treść musi być przejrzysta, prosta w zrozumieniu. Stosuj bloki tekstu, punktory, pogrubienia najważniejszych kwestii.

Stwórz przyciągający uwagę nagłówek. Nie zapomnij również o pozycjonowaniu. Wybierz właściwe słowa kluczowe, dzięki którym Twój tekst znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania. Frazy kluczowe wybieraj rozsądnie. Korzystaj przy tym z Planera Słów Kluczowych. Nie szukaj ich po omacku. Na zasadzie, że Twoim zdaniem po danych słowach kluczowych użytkownicy wyszukują konkretnych treści. Wcale nie musi tak być.
Pozycjonuj teksty również na tak zwany długi ogon. Łatwiej dotrzesz do swojej grupy docelowej. Unikaj wszelkiej maści błędów. Począwszy od drobnych literówek, a skończywszy na koszmarnych błędach ortograficznych.
Dbaj o aktualizację publikowanych treści. Pisz regularnie, dzięki temu będziesz budował zasięgi i jednocześnie wzbudzał zaufanie. Z drugiej strony nie publikuj zbyt często, bo ludzie będą po pewnym czasie zmęczeni i przestaną Cię czytać. Niech wyczekują na kolejny materiał od Ciebie.

Do tekstu dołączaj zdjęcia, grafiki lub video. Takie teksty są chętniej czytane i siłą rzeczy lepiej się pozycjonują.
Weź pod uwagę, że Google za wartościowe uznaje te strony, które zawierają sporą ilość materiałów. Ważne, aby Twoje teksty były komentowane i często odwiedzane.

Pisz artykuły eksperckie

Nawiąż współpracę ze specjalistycznymi portalami w Twojej branży. Zacznij regularnie publikować także tam. Po pierwsze, dzięki temu kreujesz wizerunek eksperta, który bardzo pomaga w sprzedaży. Ludzie uwielbiają kupować od specjalistów.

Po drugie, w takich portalach możesz stworzyć swój profesjonalny profil biznesowy i umieścić linki do swoich stron: strony firmowej i na przykład bloga. To także ściągnie Ci ruch.

Po trzecie, do artykułów publikowanych w portalach eksperckich możesz wplatać linki do własnych tekstów z bloga. Dzięki temu czytelnicy z portalu zainteresowani daną tematyką, trafią też na Twoją witrynę.
Po czwarte, osoby czytające Twoje artykuły na łamach portalu mogą później wyszukiwać Cię w Google’u i tym sposobem dotrzeć do Twojego serwisu i zostać z Tobą na dłużej.

Możesz publikować również treści w mediach tradycyjnych. Zaproponuj jakiejś gazecie, że chciałbyś prowadzić u nich rubrykę w zamian za reklamę Twojej firmy. Z mediów offline’owych także możesz generować ruch na swoją stronę internetową.

Zarejestruj się na forach i wykorzystaj media społecznościowe

Udzielaj się na branżowych formach internetowych i mediach społecznościowych. Załóż swoje profile w specjalistycznych serwisach lub portalach biznesowych (m.in. Goldenline). Wypowiadaj się, udzielaj porad, odpowiadaj na pytania i wątpliwości pozostałych internautów.

To doskonała droga do budowania wizerunku profesjonalisty, a także do generowania ruchu. Na forach w stopce możesz dać odnośnik do swojej strony www.

To samo możesz zrobić na Goldenline, gdzie masz możliwość stworzenia całościowego CV. Dołącz także do grup tematycznych na Facebook’u i zacznij się tam wypowiadać. Ważne, aby Twoje wypowiedzi były merytoryczne, skuteczne i niosły prawdziwą wartość dla czytelników.

Możesz także udostępniać posty innych i lajkować ich wpisy. Z pewnością odwdzięczą się tym samym, a Ty dzięki temu dotrzesz do nowych użytkowników.

Komentuj również wpisy innych blogerów, artykuły. Miej zawsze coś ciekawego do powiedzenia i dziel się chętnie swoją wiedzą. To także zbuduje relacje i pokaże Cię jako eksperta, z którego wiedzy będą chcieli korzystać inni.

Nawiązuj współpracę z blogerami

Nawiązuj współpracę z innymi blogerami lub przedsiębiorcami. Proponuj im gościnne wpisy. Ty napisz post na czyjś blog, niech on napisze na Twój. Dzięki temu ściągniesz do siebie dodatkowych czytelników.

Możesz umówić się na cykliczne posty gościnne lub może to być jednorazowy strzał. Ważne, żeby był dobrze przemyślany. Przygotuj naprawdę wartościowy wpis, tak by ktoś chciał go umieścić u siebie na stronie. Jeżeli nie przyłożysz się do tego, zapomnij o współpracy.

Dzięki takiej cyklicznej publikacji otwierają się przed Tobą nowe możliwości. Jeśli Twój tekst spodoba się czytelnikom danego bloga, będzie on udostępniany dalej. Ponadto wpis może być zauważony przez innych blogerów, którzy zaproponują Ci nawiązanie współpracy. Trafiaj do dość popularnych i znanych blogerów, jednak licz się z tym, że Ci z topu nie koniecznie będą chcieli u siebie wpisów gościnnych lub będą oczekiwali za taki wpis wynagrodzenia.

O współpracy możesz pomyśleć, jeśli Twój blog będzie miał większą grupę czytelników. Nikt raczej nie będzie chciał publikować Twoich tekstów, jeżeli na blogu masz kilkunastu stałych użytkowników. To za mała grupa docelowa, aby mogła być dobrą kartą przetargową.

Najpierw zadbaj o zbudowanie społeczności, a dopiero później staraj się uzyskać gościnne wpisy.

Zwiększenie ruchu na stronie - podsumowanie
Jak widzisz jest wiele naprawdę skutecznych sposobów generowania ruchu. Co ważne, nie wydasz na nie ani złotówki. Wystarczy, że poświęcisz swój czas, włożysz trochę pracy, a efekty przyjdą prędzej, niż myślisz.
Zatem dostarczaj swoim klientom unikatową i wartościową wiedzę. Rozwiązuj ich problemy, odpowiadaj na wątpliwości. Rób to regularnie, a zobaczysz, jak zwiększa się Twój zasięg i pojawiają się nowe osoby.

Ponadto dołącz do branżowych portali w roli eksperta. Publikuj i umieszczaj w tekstach odnośniki do własnych wcześniej stworzonych treści.

Stwórz profesjonalne profile biznesowe na forach i mediach społecznościowych. Bierz udział w dyskusjach, pomagaj innym użytkownikom. Komentuj ich wpisy i dziel się nimi, a zobaczysz, jak szybko zadziała zasada wzajemności. Twoje posty również zaczną być udostępnianie i lajkowane.

To proste metody, dzięki którym Twoja strona www będzie znacznie chętniej odwiedzana, a Twoje zyski znacznie urosną.

Nie zaprzepaść tej szansy i zacznij działać. Tym bardziej, że to naprawdę nie kosztuje. Dzięki tym sposobom możesz oszczędzić sporo na wydatkach reklamowych.

 
Kancelaria Rozwoju Biznesowego
www.krb.waw.pl

Komentarze  

Andrzej
@ Andrzej 13.02.2018 20:46
wiadomo, tekst SEOwy to podstawa, sztuką jest dobrze napisać - połączyć merytoryczną wartość z frazami SEO. Czytałem teksty, które miały po 25-30 powtórzeń frazy głównej i mimo to były bardzo przyjemne w odbiorze.
Jest też kilka serwisów, które powstały i po roku miały ponad 1mln stałych czytelników - a wszystko dzięki tekstom pod SEO.

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Turystyka biznesowa - nie całkiem nowa, ale i nie do końca poznana

Spotkania grupowe, podróże motywacyjne, szkolenia i kursy, imprezy integracyjne i motywacyjne. Turystyką biznesową nazwiemy więc wszelkie wyjazdy w...

Lejek sprzedażowy w marketingu internetowym

Lejek sprzedażowy jest ilustracją drogi internauty, rozpoczynającą się tuż przed wejściem na stronę internetową, a kończący zakupem produktu lub usługi.

Zmiany w normie ISO 9001

Zarządzanie organizacją w oparciu o jakość jest standardem na całym świecie. Do tej pory już ponad milion firm, instytucji, fundacji oraz innego rodzaju...

Reklama natywna

Reklama natywna – czym jest, albo czym być powinna

Reklama natywna (ang. native advertising) – rodzaj reklamy, która stanowi integralną część treści medialnej. Jest maksymalnie zaadaptowana do stylistyki...

Mała firma planuje strategicznie - zainwestuj w swój sukces!

Żeby wprowadzić firmę na wyższy poziom należy oderwać się od operacyjnej działalności i skupić się na strategicznym myśleniu nad przyszłością firmy

Telepraca – ważne wyzwanie menedżerskie

Praca na odległość to bardzo ciekawe i uczące wyzwanie dla obu stron umowy. Przede wszystkim jednak bardzo cenne doświadczenie dla zatrudniających.

Techniki SEO 2017

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w 2017 roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens.

Oświetlenie witryny - czyli reflektorem w oczy klienta?

Dlaczego światło w oknie wystawowym jest tak ważne? Jednym z najważniejszych elementów dekoracyjnych ciekawej witryny jest dobre oświetlenie wystawy.