Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 09.04.2013

KW_TAGS

Komu opłaca się rejestrować działalność gospodarczą we własnym mieszkaniu

Osoby działające na zasadzie samozatrudnienia mogą ograniczyć koszty prowadząc działalność gospodarczą we własnym mieszkaniu. Jest to rozwiązanie idealne dla freelancerów, takich jak: graficy, informatycy, architekci czy rzemieślnicy, np. wykonujący rękodzieło.

Wady i zalety rejestracji firmy w mieszkaniu prywatnym

Główne korzyści tego rozwiązania to oszczędność czasu, poprzez wyeliminowanie konieczności dojazdu do i z firmy. Największą korzyścią jest jednak zmniejszenie wydatków poprzez zniwelowanie kosztów dojazdu do siedziby, płacenia czynszu, oraz dzięki podziałowi zakupionych mediów, nie musimy organizować dodatkowego podłączenie telefonicznego, łącza internetowego czy sprzętu elektronicznego.

Minusami tego wyboru jest naturalnie brak miejsca na spotkania biznesowe co utrudnia nawiązywanie kontaktów oraz konieczność nauczenia się oddzielania życia prywatnego od pracy.
Utrudniona sprawa jest również od strony podatkowej.

W jaki sposób rozliczać działalność wykonywaną i zarejestrowaną w mieszkaniu

Zakładając że przedsiębiorca wykorzystuje na potrzeby działalności połowę swojego mieszkania, a miesięczny czynsz za mieszkanie wynosi 800zł. Przedsiębiorca do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej firmy może zaliczyć tylko połowę czynszu, tj. 400zł.

W celu poprawnego rozliczenia prowadzonej działalności we własnym mieszkaniu, przedsiębiorca zobowiązany będzie sporządzić dowód wewnętrzny, a podstawą rozliczenia będzie książeczka opłat czynszowych. Z dowodu wewnętrznego musi wynikać, czego opłata dotyczy i jaka jest jej wysokość. [WZÓR: Dowód wewnętrzny]

Warto zauważyć że nie każdy kto rejestruje firmę we własnym domu ma prawo do odliczenia kosztów. Firmy, które wykonują swoje zlecenia u klienta (np. działalność budowlana) może za siedzibę firmy obrać własne mieszkanie, jednak nie może ująć tej pozycji w kosztach działalności.

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

OCEAN-typy_osobowsci

Co to jest skala OCEAN

Co to jest skala OCEAN, o której marketingowcy coraz częściej mówią, a niektórzy wykorzystują już w kampaniach reklamowych? Skuteczność jej działania...

Pokaż swój biznes! - czyli wszystko o wystawie sklepowej

Wystawa sklepowa to jedna z najskuteczniejszych metod reklamy produktów. Jej fenomen polega nie tylko na dużej sile oddziaływania i niskich kosztach

Oświetlenie witryny - czyli reflektorem w oczy klienta?

Dlaczego światło w oknie wystawowym jest tak ważne? Jednym z najważniejszych elementów dekoracyjnych ciekawej witryny jest dobre oświetlenie wystawy.

Turystyka biznesowa - nie całkiem nowa, ale i nie do końca poznana

Spotkania grupowe, podróże motywacyjne, szkolenia i kursy, imprezy integracyjne i motywacyjne. Turystyką biznesową nazwiemy więc wszelkie wyjazdy w...

Wprowadzenie produktu na rynek - jak zrobić to najlepiej?

W dzisiejszych czasach jednym z kluczy do stabilnego i zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw jest ciągłe rozszerzanie oferty

Zakładanie działalności gospodarczej

Jak założyć firmę? 3 kroki do własnej działalności

Chciałbyś prowadzić własną działalność gospodarczą? Założenie firmy nie jest trudne! Na początek przyda ci się biznesplan, w którym zawrzesz analizę...

5 MITÓW szkoleń integracyjnych

Zastanawialiście się czym naprawdę jest szkolenie integracyjne? Odpowiedź wydaje się z pozoru oczywista, ale po bliższym przyjrzeniu się „zaczynają się...

Współczynnik odrzuceń – dlaczego ten wskaźnik jest tak ważny?

Bounce rate – czyli współczynnik odrzuceń, co nam mówi o stronie, jak go obniżyć i jakie wartości są „atrakcyjności” strony są odpowiednie dla nas?