Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 31.10.2014

KW_TAGS

Błędy na fakturze to utrapienie niejednego przedsiębiorcy. Z jednej strony należy uważać, by ich nie popełnić. Z drugiej zaś, gdy jednak już się to zdarzyło – trzeba je w odpowiedni sposób poprawić. Przyda się tu wiedza dotycząca np. tego jaki dokument wystawić w przypadku błędu, a kiedy nie robić tego wcale. Oto 5 ważnych aspektów, których znajomość pomoże w walce z błędami na fakturze.

Na czym polega korekta faktury w 2014 r.?

Zmiany w VAT jakie weszły w życie od 1 stycznia 2014 r. nie ominęły sposobu korygowania faktur. Oczywiście nie dotknęły wszystkich kwestii z tym związanych.

Warto orientować się, które przepisy uległy zmianie, a które pozostały w starym brzmieniu. Oto podstawowe i aktualnie obowiązujące zasady korygowania faktur.

Czy na fakturze korygującej musi znaleźć się przyczyna korekty?

Nie ma wyjścia – jeśli przedsiębiorca pomyli się wystawiając fakturę zobligowany jest do jej korekty. Taki dokument musi zawierać zestaw obowiązkowych elementów.

Wśród nich znajduje się m.in. data i numer wystawienia faktury. A czy konieczne jest zamieszczanie przyczyny korekty? Zapisy dotyczące tego tematu zmieniły się kilka miesięcy temu.

Nota korygująca – co trzeba o niej wiedzieć?

Pojawienie się na fakturze błędów wcale nie musi oznaczać, że przedsiębiorca powinien wystawić fakturę korygującą. Niekiedy zamiast niej sporządza się bowiem notę korygującą.

Na kim spoczywa obowiązek wystawienia takiego dokumentu, które błędy poprawia się tym sposobem oraz jakie elementy powinien zawierać?

Kiedy można anulować fakturę?

To że na sporządzonej fakturze pojawił się błąd wcale nie oznacza, że od razu trzeba wystawiać fakturę lub notę korygującą. Przedsiębiorca ma bowiem również możliwość anulowania dokumentu.
Trzeba jednak wiedzieć, że przepisy pozwalają na taki krok jedynie w wyjątkowych sytuacjach. Niemniej jednak warto je znać.

Jakimi błędami nie trzeba się przejmować?

Wysłanie do kontrahenta faktury, która zawiera pewne drobne pomyłki – co ciekawe taka sytuacja nie zawsze oznacza obowiązek sporządzenia korekty.

Dzieje się tak ponieważ istnieją błędy, które wcale nie wymagają poprawy. Podajemy 4 przypadki, w których z wystawieniem korekty można jednak się wstrzymać.

 

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Jakie koszty może odliczyć grafik i programista komputerowy?

Ujmowanie w kosztach wydatków związanych z działalnością gospodarczą to korzystna opcja pozwalająca na obniżenie podatku dochodowego. Oto 6 wydatków…

GIODO - Przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych

W każdej firmie prowadzone są różnorodne działania marketingowe. Sprawdź, jak powinno wyglądać przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych

zawiedzenie działalności

Na czym polega zawieszenie działalności gospodarczej?

Każdy przedsiębiorca dochodzi w pewnym momencie do granic swoich możliwości i po dłuższym czasie nieustającej walki, musi naładować akumulatory.

Co trzeba wiedzieć wybierając Biuro rachunkowe

Pomimo wielu zapowiedzi i prób uproszczenia przepisów prawno-podatkowych związanych z prowadzeniem działalności, sektor ten dalej kryje wiele pułapek.

Czy warto współpracować tylko z jedną firmą leasingową?

Lojalne korzystanie z usług jednego tylko leasingodawcy wiąże się z pewnego rodzaju wygodą. Poza tą wygodą niewiele jest jednak innych korzyści

kruczki w umowach

Kruczki w umowach leasingowych - czego należy się wytrzegać?

Leasing należy do najpopularniejszych form zewnętrznego finansowania inwestycji w biznesie. Rynek rośnie w dynamicznym tempie.

Umowa z firmą windykacyjną - na co warto zwrócić uwagę?

Po pierwsze, w umowie należy bardzo precyzyjnie określić jej przedmiot, tj. czy umowa ma charakter ramowy, czy też dotyczy jednorazowej usługi...

zasiłek macierzyński

Zasiłek macierzyński z etatu i działalności gospodarczej jednocześnie

Osób pracujących na etacie (na podstawie umowy o pracę) zawsze podlegają obowiązkowemu ubezpieczeniu.