Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 25.04.2016

KW_TAGS

Co czwarty klient galerii handlowych kupuje pod wpływem informacji emitowanych w mediach In-store.

IMS – lider rynku wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego w Polsce przeprowadził wspólnie z instytutem badawczym Millward Brown kompleksowe  badania efektywności mediów In-store. Są to pierwsze tak szczegółowe badania przeprowadzone w Polsce. Czym są media In-store i jak wpływają na klienta i jego decyzje zakupowe?

Mediami In-store nazywamy  kanały reklamowe obecne w miejscach handlowo-usługowych. Należy do nich reklama audio –  „In-store radio” oraz reklama video – „Mall TV” lub „Digital Signage”. Badanie efektywności reklamy In-store zostało zrealizowane w piętnastu centrach handlowych w całej Polsce. Zostało przeprowadzone metodą CAPI w ciągu dwóch dni (czwartek i sobota) na grupie badawczej 600 osób. Głównym celem było zdiagnozowanie efektywności reklamy w mediach In-store oraz oszacowanie jej wpływu na decyzje zakupowe.

Wpływ mediów In-store na atmosferę w galerii handlowej

Badania przeprowadzone przez IMS i Millward Brown pokazują, że reklama w mediach In-store ma pozytywny wpływ na klienta przebywającego w galerii. Blisko 90% osób odwiedzające centrum handlowe, w którym były obecne media In-store, było zadowolonych z wizyty. Reklamy In-store stały się na tyle integralną częścią galerii handlowej, że nie drażnią klienta. - Odwiedzający galerię przychodzą do niej w celach zakupowych, dlatego akceptują przekaz reklamowy, który pasuje do atmosfery miejsca oraz nie przerywa im ulubionego serialu czy programu rozrywkowego – mówi Jarosław Grzesica, szef marketingu IMS, odpowiedzialny za badanie. W związku z tym klient w pełni akceptuje ten rodzaj komunikacji. Atmosferę miejsca sprzedaży wspiera także muzyka emitowana z systemów In-store radio.

 

Według badania ponad 83% respondentów uważa, że dzięki muzyce  jest w sklepie przyjemniej, a blisko 40% ankietowanych uznało, że dobrze dobrane tło dźwiękowe sprawia, że spędzają więcej czasu w wybranym miejscu.  

 

Efektywność mediów In-store

Media In-store mają istotny wpływ na decyzje zakupowe – co czwarta badana osoba przyznała, że kupuje pod wpływem informacji, które usłyszała z głośników lub zobaczyła na ekranach Mall TV.

Taki rodzaj reklam przyciąga uwagę klienta - badanie wykazało, że co druga osoba zauważyła treści reklamowe emitowane za pomocą mediów In-store. Bardzo istotną ze sprzedażowego punktu widzenia cechą reklamy In-store jest generowanie trafficu w danym punkcie sprzedaży. Według badań 15% klientów po obejrzeniu komunikatu reklamowego odwiedziło wybrany sklep. Dzięki mediom In-store zwiększa się nie tylko ruch, lecz także zainteresowanie produktem – badania pokazały, że co dziesiąty klient galerii wydał pieniądze w reklamowanym punkcie sprzedaży.  

Reklama „tu i teraz”

Według badań 24% osób deklaruje, że kupuje produkty pod wpływem reklam słyszanych bądź widzianych w centrach handlowych.

Treści reklamowe emitowane w mediach In-store mają przewagę nad innymi formami reklamy tego typu, ponieważ polecany produkt i klient spotykają się w tym samym miejscu. Słyszymy lub widzimy komunikat i od razu mamy możliwość kupić reklamowany produkt – komentuje Jarosław Grzesica, szef marketingu IMS.

Dodatkowo 40% badanych twierdzi, że media In-store są przydatne ze względu na reklamy wskazujące na promocje w sklepie, ale przy okazji przypominają co kupić, oraz przekazują inne wiadomości, na które warto zwrócić uwagę (prognoza pogody, informacje, porady)

Przeprowadzone badania potwierdzają, że media In-store korzystnie wpływają na decyzje zakupowe oraz komfort klienta. Dobrze zrealizowana kampania z pewnością przyciągnie do marki, zmotywuje do zakupu jej produktu, a także zwiększy odsetek klientów wchodzących do reklamowanych punktów.

 
Jarosław Grzesica
IMS
www.ims.fm

Dołącz do dyskusji

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Promocja polskiej firmy za granicą - standaryzacja, czy adaptacja?

Wchodzenie na rynek zagraniczny wiąże się ze wszystkimi problemami wprowadzenia nowego produktu, nawet jeśli dla firmy produkt nie jest już nowy

Rekordowa aktywność najemców na polskim rynku magazynowym

Rekordowa aktywność najemców na polskim rynku magazynowym Ponad 2,2 mln mkw. magazynów wynajęto w 2015 r. w Polsce. Poziom pustostanów spadł do 6,2% na...

Ranking: Studia MBA Perspektywy 2013

Studia MBA skierowane są do osoby z doświadczeniem menedżerskim na stanowiskach kierowniczych wyższego szczebla, właściciele średnich i dużych firm...

Polska w UE - kilka słów o ostatnich 10 latach

1 maja 2014 roku minęło 10 lat członkostwa Polski w strukturach Unii Europejskiej. Dekada to dobry czas na dokonanie podsumowań

Kto kupuje pod wpływem informacji emitowanych w mediach In-store?

Mediami In-store nazywamy  kanały reklamowe obecne w miejscach handlowo-usługowych. Należy do nich reklama audio

Freelancera zatrudnię - wnioski z badania mogą być inspirujące

Uczestnicy badania, którzy zadeklarowali, że obecnie współpracują albo mają już doświadczenie we współpracy z fachowcami – „wolnymi strzelcami”

Przeciętne miesięczne wynagrodzenie z podziałem na województwa

[ GUS ] Zgodnie z obwieszczeniem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego  z dnia 29 maja 2015 r. - dane za pierwszy kwartał 2015 r. 

Project Manager - zawód pożądany, zwłaszcza dla UE

Armia profesjonalnych menadżerów niezbędna do wydatkowania funduszy UE. Dlaczego menadżerów, a nie tylko sprawnych administracyjnych urzędników?