Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 23.02.2015

KW_TAGS

Polski rynek m-commerce szybko się rozwija – w ubiegłym roku jego wartość wyniosła pół miliarda złotych, a w tym roku ma się podwoić .

Wdrażanie rozwiązań mobilnych stało się sprawą priorytetową dla wielu polskich przedsiębiorstw, natomiast wśród konsumentów widać wreszcie realne zainteresowanie tym kanałem zakupowym.

Jakie są perspektywy?

Ruch generowany przez użytkowników urządzeń mobilnych w polskich e-sklepach wzrósł aż o 130 procent od początku 2013 roku. Przyczyną tak gwałtownego wzrostu jest głównie popularyzacja urządzeń mobilnych w Polsce. Już 44% Polaków posiada smartfony i tablety i korzysta z nich coraz bardziej świadomie. Od początku roku 2014 jesteśmy świadkami zintensyfikowanych działań i inwestycji firm w rozwój technologii mobilnych w różnych sektorach – od handlu i wyspecjalizowanych usług dostępnych za pomocą smartfona po bankowość i płatności mobilne. – Jednym z najbardziej istotnych elementów tych inwestycji jest odpowiednie przystosowanie oprogramowania do wersji mobilnej w taki sposób, aby było ono intuicyjne dla użytkownika, a usługi dostępne drogą mobilną wygodniejsze niż tradycyjne. Drugą sprawą jest obsługa płatności na urządzeniach mobilnych – komentuje Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający mytaxi.

Mobilność panaceum?

Posiadanie wersji mobilnej biznesu niesie ze sobą szereg korzyści, zarówno dla sprzedawców, jak i klientów. Jedną z nich są m.in. rozwiązania takie jak geolokalizacja, pozwalająca wykorzystać lokalizację potencjalnego klienta i przesłać mu odpowiednią ofertę w odpowiednim momencie, np. kiedy pojawia się w okolicy stacjonarnego punktu sprzedaży. Dzięki urządzeniom mobilnym potencjalni sprzedawcy mogą również dostarczać spersonalizowane treści i oferty dla konkretnego klienta. W połączeniu z szybkością dotarcia w kanale mobilnym aspekty te mogą być głównym czynnikiem skłaniającym użytkowników smartfonów i tabletów do zakupów. - Z całą pewnością liczy się zrozumienie specyfiki rynku i przyzwyczajeń użytkowników smartfonów. Firmy chcące świadczyć swoje usługi lub sprzedawać towary w kanale mobilnym muszą upewnić się, że ich rozwiązania niosą dla użytkownika wartość dodaną, tzn. są szybsze czy wygodniejsze niż znane mu dotychczas – ocenia Urban. Tendencji na rynku nie wolno ignorować, a obecność w kanale mobilnym może stać się wyróżnikiem marki. Posiadanie wersji mobilnej biznesu internetowego powoli stanie się koniecznością, determinującą konkurencyjność na rynku. Wprowadzenie strategii wielokanałowej sprzedaży z uwzględnieniem m-commerce będzie elementem wspierającym handel internetowy, w wielu przypadkach zgodnie z zasadą „przeglądam oferty na mobile, a kupuję poprzez desktop”.

 
Robert Kamiński
 

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

"Czarna dziura" - system produkcji, rozwiązaniem ERP

Wyrażenie „czarna dziura” oznacza w mowie potocznej, że jak coś tam wpadnie, to nie wiadomo co się z tym dzieje – po prostu przepadło

Wirtualny faks - rozwiązanie na miarę XXI wieku

Brak ciężkich i zajmujących miejsce urządzeń i szybki, łatwy dostęp do nagranych wiadomości z każdego miejsca na świecie - to zalety wirtualnego faxu. 

Jak zablokować stronę przed indeksowaniem w Google

Bardzo często administratorzy i webmasterzy pytają, jak dodać stronę do Google lub jak zablokować stronę przed robotami Google - na przykład, gdy strona...

Dla kogo ERP - jakie cele, jakie korzyści z oprogramowania?

W firmach produkcyjnych, handlowych czy usługowych na co dzień korzysta się z różnych programów wspomagających wykonywanie obowiązków

sap-cotojest

System SAP - co to jest i dlaczego warto go wdrożyć w swojej firmie?

W Polsce program SAP należy do jednych z najczęściej wykorzystywanych programów wspierających zarządzanie.

Potencjał rynku m-commerce w Polsce, jakie perspektywy?

Polski rynek m-commerce szybko się rozwija – w ubiegłym roku jego wartość wyniosła pół miliarda złotych, a w tym roku ma się podwoić .

Czy dane finansowe Twojej firmy będą bezpieczne w chmurze?

Mimo że o cloud computing napisano już chyba wszystko, temat przetwarzania danych w chmurze nadal budzi wiele kontrowersji.

Bezpieczne korzystanie z Google Chrome - wystarczy kilka kroków

Jeśli korzystamy z komputera i przeglądarki Google Chrome, do której dostęp ma więcej użytkowników, to warto zabezpieczyć naszą aktywność.