Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 23.02.2015

KW_TAGS

Polski rynek m-commerce szybko się rozwija – w ubiegłym roku jego wartość wyniosła pół miliarda złotych, a w tym roku ma się podwoić .

Wdrażanie rozwiązań mobilnych stało się sprawą priorytetową dla wielu polskich przedsiębiorstw, natomiast wśród konsumentów widać wreszcie realne zainteresowanie tym kanałem zakupowym.

Jakie są perspektywy?

Ruch generowany przez użytkowników urządzeń mobilnych w polskich e-sklepach wzrósł aż o 130 procent od początku 2013 roku. Przyczyną tak gwałtownego wzrostu jest głównie popularyzacja urządzeń mobilnych w Polsce. Już 44% Polaków posiada smartfony i tablety i korzysta z nich coraz bardziej świadomie. Od początku roku 2014 jesteśmy świadkami zintensyfikowanych działań i inwestycji firm w rozwój technologii mobilnych w różnych sektorach – od handlu i wyspecjalizowanych usług dostępnych za pomocą smartfona po bankowość i płatności mobilne. – Jednym z najbardziej istotnych elementów tych inwestycji jest odpowiednie przystosowanie oprogramowania do wersji mobilnej w taki sposób, aby było ono intuicyjne dla użytkownika, a usługi dostępne drogą mobilną wygodniejsze niż tradycyjne. Drugą sprawą jest obsługa płatności na urządzeniach mobilnych – komentuje Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający mytaxi.

Mobilność panaceum?

Posiadanie wersji mobilnej biznesu niesie ze sobą szereg korzyści, zarówno dla sprzedawców, jak i klientów. Jedną z nich są m.in. rozwiązania takie jak geolokalizacja, pozwalająca wykorzystać lokalizację potencjalnego klienta i przesłać mu odpowiednią ofertę w odpowiednim momencie, np. kiedy pojawia się w okolicy stacjonarnego punktu sprzedaży. Dzięki urządzeniom mobilnym potencjalni sprzedawcy mogą również dostarczać spersonalizowane treści i oferty dla konkretnego klienta. W połączeniu z szybkością dotarcia w kanale mobilnym aspekty te mogą być głównym czynnikiem skłaniającym użytkowników smartfonów i tabletów do zakupów. - Z całą pewnością liczy się zrozumienie specyfiki rynku i przyzwyczajeń użytkowników smartfonów. Firmy chcące świadczyć swoje usługi lub sprzedawać towary w kanale mobilnym muszą upewnić się, że ich rozwiązania niosą dla użytkownika wartość dodaną, tzn. są szybsze czy wygodniejsze niż znane mu dotychczas – ocenia Urban. Tendencji na rynku nie wolno ignorować, a obecność w kanale mobilnym może stać się wyróżnikiem marki. Posiadanie wersji mobilnej biznesu internetowego powoli stanie się koniecznością, determinującą konkurencyjność na rynku. Wprowadzenie strategii wielokanałowej sprzedaży z uwzględnieniem m-commerce będzie elementem wspierającym handel internetowy, w wielu przypadkach zgodnie z zasadą „przeglądam oferty na mobile, a kupuję poprzez desktop”.

 
Robert Kamiński
 

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Jak zarobić na aplikacjach mobilnych?

Dynamiczny rozwój rynku aplikacji mobilnych powoduje, że przybywa deweloperów decydujących się na stworzenie własnego projektu. Przybywa też startupów

Rozwój technologii IVR, czyli jak uporządkować ruch na infolinii?

IVR, czyli z angielskiego interactive voice response to powszechnie znane automatyczne menu głosowe w telefonie. Choć korzysta dziś z niego wiele firm...

Dla kogo ERP - jakie cele, jakie korzyści z oprogramowania?

W firmach produkcyjnych, handlowych czy usługowych na co dzień korzysta się z różnych programów wspomagających wykonywanie obowiązków

Google PLUS

Google Plus narzędziem dla przedsiębiorcy?

Jedną z najważniejszych funkcjonalności jakie oferuje Google Plus jest możliwość połączenia profilu na portalu z treściami tworzonymi na własnej stronie

Ich liczba sukcesywnie rośnie, ale czy warto mieć domenę .eu ?

Europejska domena .eu ma już niespełna dziesięć lat. Liczba adresów z rozszerzeniem .eu sukcesywnie rośnie, zbliżając się do 4 mln. Dla niektórych firm...

IT w rękach marketingu, czy taka współpraca jest opłacalna?

Według ankietowanych szefów marketingu, nowoczesne rozwiązania IT pozwalają istotnie zwiększyć efektywność procesów biznesowych w tym obszarze.

Wykorzystanie kodów QR w firmie

Fotokody znane są od ponad 20 lat, ale na dobre rozpowszechniły się dopiero kilka lat temu wraz ze wzrostem popularności smartfonów.

Mobilne technologie wsparciem dla pracowników sektora MŚP

Aż 72% pracowników w Polsce widzi w urządzeniach mobilnych wsparcie dla efektywnej pracy, a 64 % uważa, że nowoczesne technologie są kluczowe dla...