Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 01.04.2013

KW_TAGS

Google PLUS

Pomimo wielkiego zamieszania, jakie powstało w 2011 roku przy okazji startu nowego portalu społecznościowego, wiele firm postanowiło go zignorować, w zamian zwiększając swoje zaangażowanie na Facebooku. 72 ze 100 największych przedsiębiorstw na świecie posiada profil na Google Plus, jednakże prawie 40% z nich oprócz założenia konta nie wykazało żadnej innej aktywności. Tymczasem jeśli weźmiemy pod uwagę, że Google Plus jest pochodną największej wyszukiwarki na świecie, pominięcie go jako kanału marketingowego może sprawić, że pozostaniemy w tyle w porównaniu do konkurencji.

Dynamiczny rozwój

Google Plus rozwija się ostatnio bardzo dynamicznie. W grudniu 2012 roku miał aż 500 mln zarejestrowanych użytkowników na całym świecie. Według The Business Insider, Google Plus jest na dobrej drodze, aby zastąpić Twittera na drugim miejscu pośród ogólnoświatowych portali społecznościowych.
W Polsce jest 626 020 aktywnych profili na Google Plus. Dla porównania – na Facebooku profil posiada ponad 10 mln Polaków. Mimo tej ogromnej różnicy, dynamika przyrostu użytkowników portalu Google powinna skłonić wiele firm do aktywnego uczestnictwa na tym serwisie.

Wzrost zaangażowania

Mashable donosi, że oprócz zwiększonego ruchu odnotowywany jest również wzrost średniego czasu spędzanego na stronie. W ciągu roku wzrósł on dwukrotnie. Co najważniejsze, trend ten ma się utrzymywać w kolejnych miesiącach. A przecież im więcej czasu użytkownicy będą spędzali na Google Plus, tym bardziej atrakcyjny stanie się on dla firm.

Autorstwo

Jedną z najważniejszych funkcjonalności jakie oferuje Google Plus jest możliwość połączenia profilu na portalu z treściami tworzonymi na własnej stronie. Dzięki temu dany wpis, czy nawet cała strona w wyszukiwarce Google będzie oznaczona naszym zdjęciem i nazwą użytkownika. Nadaje to postowi więcej wiarygodności i przyciąga zdecydowanie większą uwagę potencjalnych klientów, niż zwykłe wyniki wyszukiwania. Według statystyk, posty autoryzowane są klikane 5% częściej niż posty bez autoryzacji. Co więcej, po implementacji Google Plus linki odsyłające do postów/stron będą ważone na podstawie tego, kto je publikuje, a nie gdzie są publikowane.

Wyróżnienie w wyszukiwarce

Oczywiste jest, iż silna obecność w Google Plus powoduje mocniejszą pozycję w wyszukiwarce Google. Jednakże dodatkowym, bardzo ważnym aspektem jest wyświetlanie bezpośrednio obok wyników wyszukiwania najnowszych wpisów opublikowanych na profilu firmowym. Jest to element, którego żaden internauta nie przeoczy podczas przeglądania wyszukiwarki.

Elastyczność

Google Plus oferuje dużą swobodę przy zarządzaniu swoim profilem firmowym. To, co odróżnia go od innych portali społecznościowych to możliwość segmentacji swoich odbiorców, a następnie publikacja postów tylko do wybranej grupy. Dzięki temu wysyłany komunikat jest lepiej dopasowany do konkretnego potencjalnego klienta. Daje to szansę wyróżnienia się na rynku i dotarcia do potrzeb odbiorcy. Ciekawą opcją jest również udostępnianie wystąpień na Google Hangouts. Dzięki temu możemy zaprezentować nasz nowy produkt szerokiemu gronu odbiorców bez organizowania zbędnego wydarzenia, minimalizując przy tym koszty.

Przytoczone punkty pokazują jak duże możliwości daje Google Plus. To nie tylko portal społecznościowy, ale przede wszystkim narzędzie umożliwiające efektywniejsze wyszukiwarki Google. Jeśli dodać do tego coraz większą popularność serwisu jedyne co nam pozostaje to założyć konto na Google Plus i wreszcie zacząć go używać zgodnie z przeznaczeniem.

Michał Bożek
ConQuest Consulting
 

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Jak zaoszczędzić na biznesie w e-biznesie?

Oszczędzamy niemal na wszystkim, jak nie pogubić się w tym gąszczu i wybrać to, co dla początkującego biznesu będzie najlepsze?

Hosting VPS czy dedykowany? Plusy i minusy

Osoby, które chcą założyć serwisy internetowe czy zająć się sprzedażą produktów w sieci, stoją przed wyborem hostingu, który będzie niezbędny do ich...

Komputer dla firmy: kupno czy leasing

Zakup sprzętu komputerowego dla firmy jest jedną z podstawowych inwestycji. Co jednak bardziej się opłaca? Kupno na własność czy leasing?

Potencjał rynku m-commerce w Polsce, jakie perspektywy?

Polski rynek m-commerce szybko się rozwija – w ubiegłym roku jego wartość wyniosła pół miliarda złotych, a w tym roku ma się podwoić .

Sygnały, które mogą świadczyć o naruszeniu bezpieczeństwa firmy

Analizy pokazują, że w większości organizacji brakuje przekonania o skuteczności posiadanych rozwiązań pozwalających wykrywać i zapobiegać działaniom...

Czego nie ujawniać w internecie - bezpieczeństwo w sieci

Bezpieczeństwo w internecie nigdy nie jest całkowite – zarówno zagrożenia, jak i korzyści z nim związane, zmieniają się praktycznie z dnia na dzień

Czy stać Cię na utratę danych? Sprawdź jak się zabezpieczyć

Możemy sami w pewnym stopniu zabezpieczyć się przed skutkami takich awarii, a co najmniej mamy możliwość zmniejszenia negatywnych oddźwięków utraty danych

Płatności w e-commerce - jak będzie wyglądał rynek w 2016 roku

Płatności ratalne wpisały się w obraz sprzedaży online. Dodatkowym udogodnieniem, o którym szeroko pisano w minionym roku, były płatności odroczone.