Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 01.04.2013

KW_TAGS

Google PLUS

Pomimo wielkiego zamieszania, jakie powstało w 2011 roku przy okazji startu nowego portalu społecznościowego, wiele firm postanowiło go zignorować, w zamian zwiększając swoje zaangażowanie na Facebooku. 72 ze 100 największych przedsiębiorstw na świecie posiada profil na Google Plus, jednakże prawie 40% z nich oprócz założenia konta nie wykazało żadnej innej aktywności. Tymczasem jeśli weźmiemy pod uwagę, że Google Plus jest pochodną największej wyszukiwarki na świecie, pominięcie go jako kanału marketingowego może sprawić, że pozostaniemy w tyle w porównaniu do konkurencji.

Dynamiczny rozwój

Google Plus rozwija się ostatnio bardzo dynamicznie. W grudniu 2012 roku miał aż 500 mln zarejestrowanych użytkowników na całym świecie. Według The Business Insider, Google Plus jest na dobrej drodze, aby zastąpić Twittera na drugim miejscu pośród ogólnoświatowych portali społecznościowych.
W Polsce jest 626 020 aktywnych profili na Google Plus. Dla porównania – na Facebooku profil posiada ponad 10 mln Polaków. Mimo tej ogromnej różnicy, dynamika przyrostu użytkowników portalu Google powinna skłonić wiele firm do aktywnego uczestnictwa na tym serwisie.

Wzrost zaangażowania

Mashable donosi, że oprócz zwiększonego ruchu odnotowywany jest również wzrost średniego czasu spędzanego na stronie. W ciągu roku wzrósł on dwukrotnie. Co najważniejsze, trend ten ma się utrzymywać w kolejnych miesiącach. A przecież im więcej czasu użytkownicy będą spędzali na Google Plus, tym bardziej atrakcyjny stanie się on dla firm.

Autorstwo

Jedną z najważniejszych funkcjonalności jakie oferuje Google Plus jest możliwość połączenia profilu na portalu z treściami tworzonymi na własnej stronie. Dzięki temu dany wpis, czy nawet cała strona w wyszukiwarce Google będzie oznaczona naszym zdjęciem i nazwą użytkownika. Nadaje to postowi więcej wiarygodności i przyciąga zdecydowanie większą uwagę potencjalnych klientów, niż zwykłe wyniki wyszukiwania. Według statystyk, posty autoryzowane są klikane 5% częściej niż posty bez autoryzacji. Co więcej, po implementacji Google Plus linki odsyłające do postów/stron będą ważone na podstawie tego, kto je publikuje, a nie gdzie są publikowane.

Wyróżnienie w wyszukiwarce

Oczywiste jest, iż silna obecność w Google Plus powoduje mocniejszą pozycję w wyszukiwarce Google. Jednakże dodatkowym, bardzo ważnym aspektem jest wyświetlanie bezpośrednio obok wyników wyszukiwania najnowszych wpisów opublikowanych na profilu firmowym. Jest to element, którego żaden internauta nie przeoczy podczas przeglądania wyszukiwarki.

Elastyczność

Google Plus oferuje dużą swobodę przy zarządzaniu swoim profilem firmowym. To, co odróżnia go od innych portali społecznościowych to możliwość segmentacji swoich odbiorców, a następnie publikacja postów tylko do wybranej grupy. Dzięki temu wysyłany komunikat jest lepiej dopasowany do konkretnego potencjalnego klienta. Daje to szansę wyróżnienia się na rynku i dotarcia do potrzeb odbiorcy. Ciekawą opcją jest również udostępnianie wystąpień na Google Hangouts. Dzięki temu możemy zaprezentować nasz nowy produkt szerokiemu gronu odbiorców bez organizowania zbędnego wydarzenia, minimalizując przy tym koszty.

Przytoczone punkty pokazują jak duże możliwości daje Google Plus. To nie tylko portal społecznościowy, ale przede wszystkim narzędzie umożliwiające efektywniejsze wyszukiwarki Google. Jeśli dodać do tego coraz większą popularność serwisu jedyne co nam pozostaje to założyć konto na Google Plus i wreszcie zacząć go używać zgodnie z przeznaczeniem.

Michał Bożek
ConQuest Consulting
 

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Oprogramowanie do zarządzania produkcją

Inwestycja w oprogramowanie do zarządzania produkcją, a dokładnie w zintegrowany system ERP, może się udać jeśli zostanie spełnionych kilka ważnych...

"Darmowe oprogramowanie" dla firmy? Czytanie licencji to konieczność

Pakiet aplikacji biurowych za tysiąc złotych? Program do tworzenia grafiki dwukrotnie droższy? Nie każdą firmę stać na takie wydatki

Rozwój technologii IVR, czyli jak uporządkować ruch na infolinii?

IVR, czyli z angielskiego interactive voice response to powszechnie znane automatyczne menu głosowe w telefonie. Choć korzysta dziś z niego wiele firm...

Wirtualny faks - rozwiązanie na miarę XXI wieku

Brak ciężkich i zajmujących miejsce urządzeń i szybki, łatwy dostęp do nagranych wiadomości z każdego miejsca na świecie - to zalety wirtualnego faxu. 

Jak zablokować stronę przed indeksowaniem w Google

Bardzo często administratorzy i webmasterzy pytają, jak dodać stronę do Google lub jak zablokować stronę przed robotami Google - na przykład, gdy strona...

Bezpieczeństwo infrastruktury korzystającej z Windows XP

Aż 40% przedsiębiorstw na świecie nadal używa Microsoft Windows XP, który po ponad 12 latach od premiery przestał być wspierany przez Microsoft

Wyszukiwanie w google - tips and tricks

Google – zaawansowane funkcje wyszukiwania

Google, najpopularniejsza wyszukiwarka świata działająca na nie ujawnionych do tej pory skryptach posiada kilka przydatnych funkcji, które mogą pomóc w...

bezpieczenstwo danych w firmie

Jak mądrze przygotować wdrożenie ochrony danych osobowych w firmie?

Przetwarzający dane osobowe muszą zastosować odpowiednie środki w celu ochrony danych osobowych. Stosując się do poniższych wskazówek, nie będzie to...