Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 05.07.2017

KW_TAGS

Audyt SEO

Nie istnieje jeden szablon według którego można przeprowadzić każdy audyt. Bardzo wiele zależy od specyfiki strony i jej sposobu prowadzenia działalności. Jest jednak kilka punktów, które powinny znaleźć się w audycie i które każda agencja wykonująca tego typu analizę zawrze w swoim raporcie.

Pamiętajmy, że raporty będą wyglądały zupełnie inaczej w przypadku sklepów internetowy (e-commerce), inaczej w przypadku witryn informacyjnych (stron www i blogów firmowych) oraz inaczej w przypadku landing page-y.

Podstawowe pytanie – czy potrzebuję audytu SEO?

Odpowiedź jest prosta - tylko jeśli jesteś w posiadaniu własnej strony interenetowej. Jeśli przedsiębiorstwo zajmuje się np. handlem obwoźnym i nie posiada własnej www, to jest to jeden z nielicznych przypadków, kiedy audyt SEO będzie zbędny.

Cel audytu

Podstawowym zadaniem audytora jest znalezienie błędów na stronie, oraz przygotowanie rekomendacji, po zastosowaniu których błędy te zostaną wyeliminowane.

Efektem prac będzie:

  • Wyższa pozycja kluczowych fraz przenoszących do naszego sklepu lub serwisu, w wynikach wyszukiwania
  • Wzrostu ruchu na stronie www
  • Zwiększenie konwersji zakupowych

Zakres audytu SEO:

Jak wspomniałem, audyt SEO będzie różny w zależności od audytowanego serwisu, jednak jest kilka stałych elementów, które audyt powinien zawierać:

  • Informację o prawidłowo dobieranych tytułach stron (title)
  • Informacje o prawidłowo dobieranych opisach podstron (meta description)
  • Informacje o ilości i jakości adresów (URL) prowadzących do naszej witryny
  • Informacje o ilości i jakości adresów (URL) znajdującej się w naszej witrynie i odsyłających poza nasz serwis
  • Informacje o ilości i jakości adresów (URL) rozprowadzających ruch po naszej witrynie
  • Odpowiednie rozmieszczenie nagłówków h1,h2,h3
  • Ustawienie adresów kanonicznych (canonical)
  • Odpowiednie oznaczenie danych strukturalnych (Rich snippets)
  • Zestaw rekomendowanych komend i wytycznych dla robotów wyszukiwarki
  • Wyniki testów prędkości ładowania strony
  • Wyniki testów wielkości grafik i rekomendacje związane z ich kompresją
  • Poprawność kodu HTML/CSS oraz skryptów java (jeśli są one zaimplementowane)
  • Informacje przygotowane powinny zostać zarówno dla wersji desktop, jak i dla wersji mobilnej strony www.

Analizowane dane powinny odnosić się do strony głównej, strony kategorii lub strony działu, strony produktu lub artykułu, oraz do pozostałych, innych szablonów.

Jedno z częściej zadawanych pytań dotyczy czasu, po jakim zobaczymy efekt audytu SEO.

W zależności od stopnia zaniedbań, efekt może być widoczny w przeciągu jednego – dwóch miesięcy od momentu wprowadzenia poprawek. Należy również pamiętać że niektóre z poprawek wymagają systematycznej pracy i całkowity efekt będzie widoczny dopiero po 5-6 miesiącach.

Koszt audytu SEO

Najtańsze są oczywiście „darmowe audyty SEO”, który można znaleźć na pęczki w internecie. Niestety, najczęściej wartość tych audytów jest równa nakładom na nie poniesionym. Jeżeli chcemy, aby audyt został zrobiony profesjonalnie, to nad naszą witryną musi usiąść specjalista SEO i w poświęcić na nią kilka roboczogodzin. Koszt uzależniony jest od wielu czynników, audyt prostej strony www nie powinny kosztować więcej niż 500zł, jeśli chodzi natomiast o rozbudowy sklepy e-commerce, czy witrynę wraz z blogiem firmowym posiadającym wiele styli to będzie to wydatek rzędu 2000 do 4000 zł.

Marcin Madej
Dziennik Przedsiębiorcy
www.dziennikprzedsiebiorcy.pl

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

bezpieczenstwo danych w firmie

Jak mądrze przygotować wdrożenie ochrony danych osobowych w firmie?

Przetwarzający dane osobowe muszą zastosować odpowiednie środki w celu ochrony danych osobowych. Stosując się do poniższych wskazówek, nie będzie to...

Jak zablokować stronę przed indeksowaniem w Google

Bardzo często administratorzy i webmasterzy pytają, jak dodać stronę do Google lub jak zablokować stronę przed robotami Google - na przykład, gdy strona...

"Darmowe oprogramowanie" dla firmy? Czytanie licencji to konieczność

Pakiet aplikacji biurowych za tysiąc złotych? Program do tworzenia grafiki dwukrotnie droższy? Nie każdą firmę stać na takie wydatki

Bezpłatne aplikacje dla biznesu wsparciem dla przedsiębiorcy

Biznesowi użytkownicy systemu Windows 8.x mają do wyboru coraz więcej aplikacji dostosowanych do ich potrzeb i profilu.

Dla kogo ERP - jakie cele, jakie korzyści z oprogramowania?

W firmach produkcyjnych, handlowych czy usługowych na co dzień korzysta się z różnych programów wspomagających wykonywanie obowiązków

Certyfikat SSL - bezpieczny protokół zwiększy pozycjonowanie?

Po zmianach algorytmu Google będzie promował strony działające w oparciu o bezpieczny protokół HTTPS. Jakie będą konsekwencje tych zmian dla...

Komputer dla firmy: kupno czy leasing

Zakup sprzętu komputerowego dla firmy jest jedną z podstawowych inwestycji. Co jednak bardziej się opłaca? Kupno na własność czy leasing?

Podsumowanie badania: Poziom zaufania do "rozwiązań chmurowych"

Kompletne wyniki ankiety wskazują na ogromną, wręcz krytyczną potrzebę zwiększania poziomu zaufania do tych wciąż zyskujących na popularności rozwiązań.