Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 05.07.2017

KW_TAGS

Audyt SEO

Nie istnieje jeden szablon według którego można przeprowadzić każdy audyt. Bardzo wiele zależy od specyfiki strony i jej sposobu prowadzenia działalności. Jest jednak kilka punktów, które powinny znaleźć się w audycie i które każda agencja wykonująca tego typu analizę zawrze w swoim raporcie.

Pamiętajmy, że raporty będą wyglądały zupełnie inaczej w przypadku sklepów internetowy (e-commerce), inaczej w przypadku witryn informacyjnych (stron www i blogów firmowych) oraz inaczej w przypadku landing page-y.

Podstawowe pytanie – czy potrzebuję audytu SEO?

Odpowiedź jest prosta - tylko jeśli jesteś w posiadaniu własnej strony interenetowej. Jeśli przedsiębiorstwo zajmuje się np. handlem obwoźnym i nie posiada własnej www, to jest to jeden z nielicznych przypadków, kiedy audyt SEO będzie zbędny.

Cel audytu

Podstawowym zadaniem audytora jest znalezienie błędów na stronie, oraz przygotowanie rekomendacji, po zastosowaniu których błędy te zostaną wyeliminowane.

Efektem prac będzie:

  • Wyższa pozycja kluczowych fraz przenoszących do naszego sklepu lub serwisu, w wynikach wyszukiwania
  • Wzrostu ruchu na stronie www
  • Zwiększenie konwersji zakupowych

Zakres audytu SEO:

Jak wspomniałem, audyt SEO będzie różny w zależności od audytowanego serwisu, jednak jest kilka stałych elementów, które audyt powinien zawierać:

  • Informację o prawidłowo dobieranych tytułach stron (title)
  • Informacje o prawidłowo dobieranych opisach podstron (meta description)
  • Informacje o ilości i jakości adresów (URL) prowadzących do naszej witryny
  • Informacje o ilości i jakości adresów (URL) znajdującej się w naszej witrynie i odsyłających poza nasz serwis
  • Informacje o ilości i jakości adresów (URL) rozprowadzających ruch po naszej witrynie
  • Odpowiednie rozmieszczenie nagłówków h1,h2,h3
  • Ustawienie adresów kanonicznych (canonical)
  • Odpowiednie oznaczenie danych strukturalnych (Rich snippets)
  • Zestaw rekomendowanych komend i wytycznych dla robotów wyszukiwarki
  • Wyniki testów prędkości ładowania strony
  • Wyniki testów wielkości grafik i rekomendacje związane z ich kompresją
  • Poprawność kodu HTML/CSS oraz skryptów java (jeśli są one zaimplementowane)
  • Informacje przygotowane powinny zostać zarówno dla wersji desktop, jak i dla wersji mobilnej strony www.

Analizowane dane powinny odnosić się do strony głównej, strony kategorii lub strony działu, strony produktu lub artykułu, oraz do pozostałych, innych szablonów.

Jedno z częściej zadawanych pytań dotyczy czasu, po jakim zobaczymy efekt audytu SEO.

W zależności od stopnia zaniedbań, efekt może być widoczny w przeciągu jednego – dwóch miesięcy od momentu wprowadzenia poprawek. Należy również pamiętać że niektóre z poprawek wymagają systematycznej pracy i całkowity efekt będzie widoczny dopiero po 5-6 miesiącach.

Koszt audytu SEO

Najtańsze są oczywiście „darmowe audyty SEO”, który można znaleźć na pęczki w internecie. Niestety, najczęściej wartość tych audytów jest równa nakładom na nie poniesionym. Jeżeli chcemy, aby audyt został zrobiony profesjonalnie, to nad naszą witryną musi usiąść specjalista SEO i w poświęcić na nią kilka roboczogodzin. Koszt uzależniony jest od wielu czynników, audyt prostej strony www nie powinny kosztować więcej niż 500zł, jeśli chodzi natomiast o rozbudowy sklepy e-commerce, czy witrynę wraz z blogiem firmowym posiadającym wiele styli to będzie to wydatek rzędu 2000 do 4000 zł.

Marcin Madej
Dziennik Przedsiębiorcy
www.dziennikprzedsiebiorcy.pl

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Bezpieczeństwo IT w obliczu aktualnych zagrożeń

Tematyka bezpieczeństwa w przedsiębiorstwach oraz instytucjach użyteczności publicznej to złożony temat. Niejednokrotnie traktowany jest on zbyt...

Czego nie ujawniać w internecie - bezpieczeństwo w sieci

Bezpieczeństwo w internecie nigdy nie jest całkowite – zarówno zagrożenia, jak i korzyści z nim związane, zmieniają się praktycznie z dnia na dzień

Jak zablokować stronę przed indeksowaniem w Google

Bardzo często administratorzy i webmasterzy pytają, jak dodać stronę do Google lub jak zablokować stronę przed robotami Google - na przykład, gdy strona...

Oprogramowanie do zarządzania produkcją

Inwestycja w oprogramowanie do zarządzania produkcją, a dokładnie w zintegrowany system ERP, może się udać jeśli zostanie spełnionych kilka ważnych...

"Czarna dziura" - system produkcji, rozwiązaniem ERP

Wyrażenie „czarna dziura” oznacza w mowie potocznej, że jak coś tam wpadnie, to nie wiadomo co się z tym dzieje – po prostu przepadło

"Darmowe oprogramowanie" dla firmy? Czytanie licencji to konieczność

Pakiet aplikacji biurowych za tysiąc złotych? Program do tworzenia grafiki dwukrotnie droższy? Nie każdą firmę stać na takie wydatki

Wykorzystanie kodów QR w firmie

Fotokody znane są od ponad 20 lat, ale na dobre rozpowszechniły się dopiero kilka lat temu wraz ze wzrostem popularności smartfonów.

Odporny koputer

Idealny laptop dla budowlańca? Pancerny laptop!

Podczas pracy na budowie potrzebujemy wytrzymałych narzędzi. Na co zwrócić szczególną uwagę, wybierając laptop do pracy w terenie?