Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 24.08.2015

KW_TAGS

Samochody marki Range Rover oraz Range Rover Sport

Przedsiębiorca JLR POLSKA Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody marki Range Rover oraz Range Rover Sport, z roku modelowego 2013- 2016, mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników.

Poinformowano, że w ww. samochodach może wystąpić problem z zamykaniem drzwi, tj. drzwi mogą nie być utrzymane w pozycji zamkniętej przez zamek drzwi. W skrajnym przypadku drzwi mogą się otworzyć podczas jazdy.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 496 pojazdów. Lista numerów VIN w załączniku.

Przedsiębiorca poinformuje właścicieli samochodów o możliwości wystąpienia usterki. Samochody zidentyfikowane po numerze VIN zostaną sprawdzone podczas wizyt w serwisie. Naprawa będzie polegała na wgraniu nowego oprogramowania i jeżeli to konieczne na wymianie modułu KVM.

Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Dział Obsługi Posprzedażnej JLR Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Szyszkowa 35/37 Warszawa; tel.: 22 35 43 430; email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).

UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji serwisowych ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.

Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2015 r., poz. 322).

Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł. Sankcję tę nakłada Prezes Urzędu.

Lampki nocne IKEA PATRULL

Przedsiębiorca IKEA Retail Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że wymienione poniżej modele lampki nocnej PATRULL, wyprodukowane w Chinach, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

Przedsiębiorca poinformował, że po zdjęciu plastikowej osłony lampki nocne PATRULL pozostają pod napięciem co stwarza ryzyko porażenia prądem. Na terenie Europy odnotowano wypadki z udziałem dzieci. Świecąca lampka przykuła uwagę dziecka, które dotknęło elementów pod napięciem.

Klienci mogą zwrócić lampkę nocną PATRULL w najbliższym sklepie IKEA, otrzymując pełen zwrot kosztów zakupu. Dowód zakupu (paragon) nie jest konieczny aby uzyskać zwrot.

Lampki nie są już w sprzedaży. Informacja o wycofaniu z rynku została umieszczona w widocznych miejscach w sklepach IKEA oraz na stronie internetowej spółki. Poniżej lista sprzedawców detalicznych, w których były one oferowane.

Lampka nocna PATRULL była sprzedawana w następujących placówkach na terenie Rzeczypospolitej Polskiej:

IKEA Janki – Park Handlowy Janki
Pl. Szwedzki 1,
05-090 Janki
Tel.: 22 703 11 00
Faks: 22 703 11 30

IKEA Targówek – Park Handlowy Targówek
Ul. Malborska 51,
03-286 Warszawa
Tel.: 22 334 44 00
Faks: 22 334 44 30

IKEA Gdańsk – Park Handlowy Matarnia
Złota Karczma 26,
80-298 Gdańsk
Tel.: 58 349 83 00
Faks: 58 349 83 81

IKEA Poznań – Centrum Franowo
Ul. Szwedzka 10,
61-285 Poznań
Tel.: 61 650 71 00
Faks: 61 650 71 20

IKEA Katowice – Park Handlowy Rawa
Al. W. Roździeńskiego 95,
40-203 Katowice
Tel.: 32 789 80 00
Faks: 32 789 80 98

IKEA Kraków
Ul. Josepha Conrada 66,
31-357 Kraków,
Tel.: 12 293 11 00
Faks: 12 293 11 54

IKEA Bielany Wrocławskie – Park Handlowy Bielany
Ul. Czekoladowa 5A,
55-040 Bielany Wrocławskie
Tel.: 71 360 76 00
Faks: 71 360 76 30

IKEA Łódź – Park Handlowy Port Łódź
Ul. Pabianicka 255
93-457 Łódź
Tel.: 42 291 30 00
Faks: 42 291 30 10

Informacji związanych z akcją udziela IKEA Retail Sp. z o.o. (adres: Pl. Szwedzki 3, 05-090 Janki, tel. 22 720 46 46, faks: 22 720 46 66).

UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji serwisowych ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.

Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2015 r., poz. 322).

Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł. Sankcję tę nakłada Prezes Urzędu.

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

lekarz absencja chorobowa, informacja prasowa

Brak lekarzy orzeczników a zwolnienia chorobowe

Komentarz ekspercki Conperio – firmy konsultingowej specjalizującej się w zarządzaniu problemem absencji chorobowej.

PR-imo

TOP 6 umiejętności, które ułatwią awans w 2018 roku

Programowanie, kompetencje cyfrowe, języki obce, prawo jazdy i samoorganizacja - to umiejętności, które można nabyć w ciągu zaledwie kilku miesięcy, a...

LIFETUBE I FANTASY EXPO

LifeTube, największa sieć partnerska YouTube w regionie CEE i Fantasy Expo, najszybciej rosnąca agencja gamingowa w Polsce, łączą siły.

PR-imo

Polacy chcą zostać programistami, ale 83 proc. z nich nie wie jak

12,6 tys. zł brutto miesięcznie - tyle średnio zarabia specjalista IT w Polsce. Wysokie zarobki kuszą, ale nie rozwiązują problemu związanego z...

bitcoin moneta kryptowaluta

Gorączka złota XXI wieku, czyli do czego może prowadzić pogoń za...

Wartość rynku kryptowalut przekroczyła 750 miliardów dolarów . Zainteresowanie technologią i samym systemem wirtualnych walut nie słabnie, a wręcz...

Consulting and more

Prosty przepis na idealną promocję konsumencką

Czy istnieje przepis na idealną promocję konsumencką? Oczywiście! Wystarczą: szczypta wiedzy, łyżka dobrej organizacji, garść pomysłów, 1kg atrakcyjnych...

PR-imo

Wielkopolska fabryka sushi podwaja moce i zwiększa zatrudnienie

Na ponad 10 mln zł szacowana jest wartość fabryki dań gotowych Sushi Factory z podpoznańskiego Robakowa. Przedsiębiorstwo właśnie zainwestowało kolejne...

Sposoby na optymalizację kosztów w mikroprzedsiębiorstwie

Prowadzisz niewielkie biuro handlowe albo inne mikroprzedsiębiorstwo? Możesz oszczędzić sporo pieniędzy na działalności, jeżeli odpowiednio wcześnie...