Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 24.08.2015

KW_TAGS

UOKiK wydał postanowienie o przedłużeniu o cztery miesiące terminu na zakończenie postępowania w sprawie koncentracji polegającej na przejęciu przez 1&1 Internet kontroli nad spółką home.pl

Zgłoszenie 1&1 Internet w sprawie zamiaru przejęcia szczecińskiej spółki home.plwpłynęło do UOKiK w lipcu 2015 r. Uczestnicy transakcji oferują usługi  w tzw. chmurze obliczeniowej (cloud computing), które polegają na dostarczaniu klientom wirtualnej infrastruktury (np. kreator stron www). 

Nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów weszła w życie 18 stycznia 2015 r. i obecnie postępowanie w sprawach koncentracji jest dwuetapowe. Pierwszy etap postępowania trwa do 1 miesiąca, natomiast w sprawach:

- szczególnie skomplikowanych,

- w  których istnieje uzasadnione prawdopodobieństwo istotnego ograniczenia konkurencji na rynku w wyniku dokonania koncentracji lub

- wymagających przeprowadzenia badania rynku,

przewidziano możliwość wydłużenia postępowania o cztery miesiące. Wydanie postanowienia o przedłużeniu terminu zakończenia postępowania nie przesądza o rodzaju decyzji, jaka w przyszłości zostanie wydana.

Po analizie materiału dowodowego zebranego w sprawie koncentracji spółek 1&1 Internet i home.pl, UOKiK uznał, że zachodzi konieczność przeprowadzenia badania rynku. Pozwoli ono na weryfikację przedstawionych przez spółkę 1&1 Internet danych dotyczących m.in. definiowania rynków właściwych, na których działają uczestnicy koncentracji oraz ich udziałów w tych rynkach. Urząd chce ustalić w szczególności jaki wpływ będzie miała koncentracja na krajowe rynki domeny krajowej (pl.), usług hostingu i usług związanych z uruchamianiem sklepów internetowych. W opinii UOKiK obecnie nie ma wiarygodnych i publicznie dostępnych informacji na temat działalności związanej ze świadczeniem usług cloud computing.

Postanowienie wydłużające termin na zakończenie postępowania w sprawie koncentracji 1&1 Internet i home.pl jest czwartym od czasu nowelizacji ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Szczegółowe informacje na temat przepisów regulujących procedurę kontroli koncentracji można znaleźć w Wyjaśnieniach dotyczących kryteriów i procedury zgłaszania koncentracji.

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe UOKiK 
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 111, 55 60 314
Fax 22 826 11 86
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

więcej na: https://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=11843

 

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

dotPR

SMS połączony z Excelem

Microsoft Excel, najpopularniejszy na świecie arkusz kalkulacyjny, został właśnie zintegrowany z Platformą SerwerSMS.pl. Excel to pomocne narzędzie w...

manager zintegrowany styl zarzadzania

Menedżerowie preferują zintegrowany styl zarządzania,

Menedżerowie preferują zintegrowany styl zarządzania, a firmy produkcyjne korzystają z pomysłów własnych pracowników

14 lutego – święto zakochanych i cyberprzestępców

Badania przeprowadzone przez Intel Security pokazały, że w czasie około walentynkowym ludzie dużo intensywniej dzielą się w sieci swoimi danymi osobowymi

Jakie prezentowe z okazji Komunii Świętej są najpopularniejesze?

Smartfony – to tegoroczne hity prezentowe z okazji Komunii Świętej. Bardzo popularne są też laptopy oraz gry i konsole, zwłaszcza sprzedawane w zestawach.

Polacy przekonują się do zielonych produktów - Komentarz ekspercki

Według badań RetailMeNot, 60% konsumentów chętnie kupuje zielone produkty, jeśli w dłuższej perspektywie generują oszczędności w budżecie domowym.

Decyzje zakupowe klientów

Wyniki badania firmy in-Store Media pokazują że czterech na pięciu klientów podejmuje decyzje zakupowe w sklepie

Obowiązki dewelopera - jak nauczyć się korzystać z nowego osiedla

Obowiązek dewelopera dotyczący przekazania mieszkańcom instrukcji użytkowania wynika przede wszystkim z przepisów ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach...

Rzecz o kreatywności. Nowe trendy na rynku pracy

Efektywność. Kreatywność. Produktywność. Co im sprzyja? A co przeszkadza? Obalamy mity o tak zwanych multitaskingu i brainstormingu.