Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 20.03.2016

KW_TAGS

Samochody marki OPEL ASTRA J/GTC

Przedsiębiorca General Motors Poland Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody marki OPEL ASTRA J/GTC, rok modelowy 2010-2012, wyprodukowane w Polsce, Rosji i Wielkiej Brytanii, mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników.

Poinformowano, że w ww. modelu może dojść do zablokowania wentylatora chłodzącego chłodnicę. Może to stwarzać ryzyko zwarcia instalacji i uszkadzać moduł wentylatora, a w konsekwencji prowadzić do pożaru.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 4 110 samochodów. Lista numerów VIN pojazdów objętych kampanią w załączniku.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu sprawdzenia i wykonania stosownej naprawy.

Informacji związanych z kampanią serwisową udziela General Motors Poland Sp. z o.o. (adres: ul. Wołoska 5, 02-675 Warszawa; tel.: 22 209 17 77).

UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.

Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2015 r., poz. 322).

Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.

Samochody marki Honda, modele: Civic, CR-V, FR-V, Jazz i Legend

Przedsiębiorca Honda Motor Europe Ltd. (Sp. z o.o.), Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody marki Honda, modele: Civic, CR-V, FR-V, Jazz i Legend, wyprodukowane między 02.03.2014 r. a 20.05.2015 r., mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

Poinformowano, że w ww. modelach napełniacz typu PSDI-5 przedniej poduszki powietrznej kierowcy mógł być wyprodukowany przy użyciu propelentu generującego gaz, który może wytwarzać nadmierne ciśnienie w chwili napełniania poduszki powietrznej w momencie wypadku. Jeśli ciśnienie wewnętrzne jest zbyt wysokie, napełniacz może zostać rozerwany. W rezultacie mogą zostać wyrzucone metalowe fragmenty , potencjalnie powodując obrażenia ciała pasażerów i kierowcy.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 27 398 pojazdów. Lista numerów VIN w załączniku.

Przedsiębiorca zadeklarował, że wszyscy posiadacze samochodów zostaną wezwani na bezpłatną naprawę w ramach serwisowej kampanii przywoławczej. Z uwagi na konieczność wyprodukowania znacznej ilości części zamiennych, powiadamianie klientów rozpocznie się dopiero w sierpniu 2016 r. Ponadto poinformowano, że zakończono produkcję ww. modeli.

Informacji związanych z kampanią udziela Honda Motor Europe Ltd. (Sp. z o.o.), Oddział w Polsce – adres: ul. Puławska 381, 02-801 Warszawa; pod numerem telefonu: 801 811 711.

UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.

UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.

Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2015 r., poz. 322).

Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.

Samochody marki OPEL VIVARO B

Przedsiębiorca General Motors Poland Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody marki OPEL VIVARO B, rok modelowy 2015 - 2016, wyprodukowane we Francji, mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników.

Poinformowano, że w ww. modelu istnieje ryzyko dokręcenia z nieodpowiednim momentem śrub mocujących zamek pokrywy silnika, co może spowodować odpadnięcie elementu blokady zatrzasku.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 377 samochodów. Lista numerów VIN w załączniku.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu sprawdzenia i wykonania stosownej naprawy.

Informacji związanych z kampanią serwisową udziela General Motors Poland Sp. z o.o. (adres: ul. Wołoska 5, 02-675 Warszawa; tel.: 22 209 17 77).

UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.

Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2015 r., poz. 322).

Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.

 
 
Informacja prasowa
 

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

PR-imo

Jak odzyskać stronę, sklep lub bloga, gdy stało się najgorsze, a nie...

Atak hakerski, błąd ludzki, zła wola lub awaria serwera – to cztery częste przyczyny utraty strony, sklepu internetowego czy bloga. Co zrobić, gdy taka...

PR-imo

Wielkopolska fabryka sushi podwaja moce i zwiększa zatrudnienie

Na ponad 10 mln zł szacowana jest wartość fabryki dań gotowych Sushi Factory z podpoznańskiego Robakowa. Przedsiębiorstwo właśnie zainwestowało kolejne...

Sposoby na optymalizację kosztów w mikroprzedsiębiorstwie

Prowadzisz niewielkie biuro handlowe albo inne mikroprzedsiębiorstwo? Możesz oszczędzić sporo pieniędzy na działalności, jeżeli odpowiednio wcześnie...

Jak dobrze wyliczyć i uzasadnić budżet IT?

Chcąc odpowiednio przygotować budżet i uzasadnić wszystkie ujęte w nim koszty, szefowie IT muszą przede wszystkim stworzyć opartą na konkretnych celach...

dotPR

Kiedy Ci się marzy efektywna promocja sprzedaży…

    Promocja sprzedaży to niezwykle istotny element działań marketingowych. Może nie tylko dostarczyć szybkich i mierzalnych wyników, ale również...

dotPR

Współczesne narzędzia pracy dla firm usługowych

Coraz częściej i coraz chętniej korzystamy ze specjalistycznych produktów, zabiegów, form leczenia oraz usług. Konieczność planowania wizyt w czasie,...

PR-imo

Szlakiem wodnym do Berlina – 5 atrakcji, których nie możesz ominąć

Płynąc spacerowym jachtem motorowym po Odrze, wybrać można wiele kierunków, jednak tym, który musi przebyć każdy motorowodniak jest trasa z Wrocławia do...

PR-imo

Trzy błędy podczas zamawiania strony www, których więcej nie popełnisz

Technologia, wygląd, terminy, cena, przeniesienie majątkowych praw autorskich – wydaje się, że wszystko sprawdzone przez prawników, więc można podpisać...