Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 19.04.2016

KW_TAGS

Często możemy spotkać się z opinią, że produkty przyjazne środowisku są droższe niż te standardowe. To wyobrażenie nierzadko jest mylne, co dobrze obrazują wyniki badania przeprowadzonego przez World Business Council for Sustainable Development, w którym osoby zapytane o szacunkowe koszty zielonych rozwiązań w budownictwie średnio zawyżały je aż o 17%. Tymczasem rzeczywiste dodatkowe nakłady poniesione na zielone rozwiązania w przeanalizowanych około 150 zielonych budynkach nie przekraczały 2%.  

Ten dość powszechnie funkcjonujący mit wynika między innymi z niskiej świadomości dotyczącej z zielonego budownictwa i energooszczędnych rozwiązań. Jak wynika z przeprowadzonego w kwietniu 2015 r. sondażu opinii publicznej „Energooszczędność w moim domu”, Polacy wciąż nie wiedzą co pochłania najwięcej energii w ich domach, a co za tym idzie, na co wydają najwięcej pieniędzy i na czym mogliby zaoszczędzić. Głównym źródłem wiedzy nt. zielonego budownictwa dla 77% Polaków jest Internet.

Certyfikat gwarancją… oszczędności

3 na 5 badanych osób deklaruje, że kupuje produkty przyjazne środowisku tylko wtedy, gdy kosztują tyle samo lub mniej niż zwykłe, ale tyle samo osób jest w stanie zapłacić więcej za produkt ekologiczny, jeśli wygeneruje on oszczędności w przyszłości.  Dobrym przykładem są budynki ekologiczne. W naszej ofercie znajduje się już pierwsza taka inwestycja. Budynek dzięki wyposażeniu części wspólnych w oświetlenie LED będzie zużywał nawet 70- 80% mniej energii elektrycznej w częściach wspólnych. Mieszkańcy oszczędności odczują także poprzez inne energooszczędne rozwiązania, takie jak sensory ruchu i zmierzchu, optymalne parametry termoizolacyjne i energetyczne, dzięki którym oszczędności kosztów utrzymania części wspólnych mogą sięgać nawet 10%. Cena za mkw. naszych mieszkań nie odbiega od standardu rynkowego właściwego dla segmentu mieszkań o podwyższonym standardzie w tej lokalizacji – Warszawa, Żoliborz/Bielany.

Gwarancją rzeczywistej wartości produktów ekologicznych są międzynarodowe certyfikaty. Warto o nie pytać sprzedającego. Dzięki temu mamy pewność, że znaczek eko to nie tylko chwyt marketingowy, a dany produkt czy budynek został faktycznie zweryfikowany pod kątem parametrów środowiskowych przez niezależnych ekspertów.

Nadchodzące zmiany

W ubiegłym roku sprzedaż dóbr wyprodukowanych przez marki, które deklarują zrównoważony rozwój z myślą o środowisku, wzrosła o 4% w skali globalnej, podczas, gdy sprzedaż firm nie angażujących się w kwestie środowiskowe poprawiła się o mniej niż 1%.  Tę zmianę zaczynamy zauważać także w Polsce, o czym może świadczyć fakt, że na Osiedlu Mickiewicza sprzedaliśmy 80% mieszkań na rok przed oddaniem inwestycji do użytku. I choć daleko nam jeszcze do Szwecji, która została uznana za najbardziej zrównoważony kraj świata , to z pewnością zaczynamy zmierzać w odpowiednim kierunku.

Przykład eko produktu z certyfikatem:

Osiedle Mickiewicza Skanska to pierwsze osiedle mieszkaniowe w Polsce i jedno z 450 w Europie certyfikowane w systemie BREEAM. W przyznawaniu tego certyfikatu bierze się pod uwagę wiele cech budynku w tym: jakość środowiska wewnętrznego, efektywność energetyczną, dostępność transportową, materiały i konstrukcję, zarządzanie eksploatacją i realizacją, gospodarkę wodą i odpadami. Takie rozwiązanie to także gwarancja, że budynek utrzyma swoją wartość w przyszłości.

 
Michał Witkowski
Dyrektor sprzedaży
Skanska Residential Development Poland

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Głowne kierunki emigracji i imigracji w latach 1966-2014

Zestawienie prezentuje dane historyczne o głównych kierunkach emigracji z Polski oraz imigracji do Polski na pobyt stały w latach 1966-2014.

Freelancer - zawód przyszłości?

w Polsce przybywa osób decydujących się na rozwój swoich pomysłów biznesowych. W naszym kraju zarejestrowane jest niemal 3 mln. jednoosobowych...

PR-imo

Czy Konstytucja dla Nauki zatrzyma rozwój polskiego IT?

Konstytucja dla Nauki, czyli przedstawiony 19 września br. projekt nowej ustawy o szkolnictwie wyższym, może doprowadzić do jeszcze większego deficytu...

Pierwsze marketingowe reakcje na Brexit

W Real Time Marketingu liczy się pomysłowa reakcja na nieoczekiwane zdarzenia. Zawsze wspólnym celem jest wywołanie zainteresowania ze strony odbiorców,...

PR-imo

Recepta na programistę, czyli TOP 7 cech, które trzeba posiadać,...

Dyplomowany matematyk, informatyk lub inżynier automatyki i robotyki - czy tak wygląda profil współczesnego programisty? Zdecydowanie nie. Skoro nie...

PR-imo

Będzie coraz mniej absolwentów informatyki - prognoza do 2020 roku

Mimo rosnącego zapotrzebowania na programistów, liczba absolwentów kierunków informatycznych w Polsce nadal spada, alarmują eksperci ze szkoły...

PR-imo

Polskie szkoły nieprzygotowane do nauki programowania?

Analizując rynek pracy i rosnące zapotrzebowanie na specjalistów IT, wielu z entuzjazmem przyjęło nowe rozporządzenie MEN, zakładające naukę elementów...

dotPR

Kiedy Ci się marzy efektywna promocja sprzedaży…

    Promocja sprzedaży to niezwykle istotny element działań marketingowych. Może nie tylko dostarczyć szybkich i mierzalnych wyników, ale również...