Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 30.01.2017

KW_TAGS

Już 18,5 proc. firm z sektora MŚP korzysta z wynajmu długoterminowego samochodów – wynika z badania Instytutu Keralla zrealizowanego na zlecenie Carefleet S.A. pod koniec 2016 roku. To o 0,5 proc. więcej niż przed sześcioma miesiącami. Wzrost zainteresowania usługą widać przede wszystkim w mikroprzedsiębiorstwach.

Coraz większa popularność wynajmu długoterminowego wśród małych i średnich podmiotów to dobra informacja dla branży Car Fleet Management, tym bardziej, że według danych GUS przedsiębiorstwa MŚP stanowią  99 proc. wszystkich firm w Polsce.

To sektor z ogromnym potencjałem dla firm oferujących długoterminowy wynajem samochodów. Mali i średni przedsiębiorcy, którzy jeszcze kilka lat temu preferowali zakup służbowych aut za gotówkę lub na kredyt, są otwarci na outsourcingowe modele finansowania flot – mówi Bartosz Olejnik, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Carefleet S.A., jednej z czołowych polskich firm specjalizujących się w wynajmie długoterminowym samochodów.

W porównaniu do poprzedniej edycji badania, realizowanej w 2. kwartale 2016 roku, największy (niemal 2 proc.) wzrost zainteresowania usługą można zaobserwować w mikroprzedsiębiorstwach. Obecnie 9,3 proc. przedstawicieli firm zatrudniających od 1 do 9 osób deklaruje korzystanie z wynajmu długoterminowego samochodów. Wciąż jednak rozwiązanie to jest zdecydowanie popularniejsze w małych (18,5 proc.) i średnich (32,7 proc.) firmach.

Polska branża CFM konsekwentnie podąża tą samą drogą, którą przeszły kraje Europy Zachodniej, gdzie obecnie większość aut służbowych finansowana jest w formie wynajmu długoterminowego. Tam również z  usługi początkowo korzystały korporacje i duże przedsiębiorstwa, a dopiero później, kaskadowo,  mniejsze podmioty. Obecnie polskie firmy CFM  coraz bardziej dostosowują swoje oferty do potrzeb najmniejszych przedsiębiorców, dzięki czemu również wśród nich zainteresowanie wynajmem długoterminowym systematycznie rośnie – dodaje Bartosz Olejnik.

 
 
Informacja prasowa
 

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Pierwsze marketingowe reakcje na Brexit

W Real Time Marketingu liczy się pomysłowa reakcja na nieoczekiwane zdarzenia. Zawsze wspólnym celem jest wywołanie zainteresowania ze strony odbiorców,...

KRD-wezwanie-emailem

E-mailem wezwiesz dłużnika do zapłaty

Będzie szybciej i prościej. Łatwiej dla wierzycieli i trudniej dla dłużników. Już 13 listopada br. wchodzi w życie znowelizowana Ustawa o udostępnianiu...

Cyberprzestępstwo - okup wart 325 mln USD?

Przychody z okupów w ramach jednej kampanii cyberprzestępców sięgnęły 325 mln USD. Nowy raport McAfee Labs

Sky-shop.pl

Zapisz się na bezpłatne szkolenie online Ecommerce Power!

Ecommerce Power to bezpłatne szkolenie online dla właścicieli sklepów internetowych oraz początkujących e-przedsiębiorców.   Dlaczego warto? Otrzymasz potężną dawkę...

Dlaczego firmy boją się monitorowania sieci? - co mogą stracić, a co...

“U mnie wszystko działa i nie muszę monitorować” czy też… “dawno straciłem nadzieję”? Dlaczego firmy boją się monitorowania sieci?

PR-imo

Znaleźli niszę na rynku usług kurierskich

Ich pomysł na biznes upraszcza do minimum procesy związane z wysyłaniem paczek. Aplikacja Mitto+, którą stworzyli samodzielnie od podstaw, to pierwsze...

Johokobo, o współpracy z Krakowską firma IT Adrem Software

Jak Japończycy oceniają współpracę z Krakowską firmą IT AdRem współpracę, co cenią w polskim podejściu do pracy i biznesu?

PR-imo

TOP 6 umiejętności, które ułatwią awans w 2018 roku

Programowanie, kompetencje cyfrowe, języki obce, prawo jazdy i samoorganizacja - to umiejętności, które można nabyć w ciągu zaledwie kilku miesięcy, a...