Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 08.05.2017

KW_TAGS

PR-imo

Na ponad 10 mln zł szacowana jest wartość fabryki dań gotowych Sushi Factory z podpoznańskiego Robakowa. Przedsiębiorstwo właśnie zainwestowało kolejne 3 mln zł w nowe technologie, podwajając moce produkcyjne do blisko 1 mln tacek z sushi miesięcznie. Fabryka stworzyła też miejsca pracy dla ponad 160 osób, a w planach jest dalsze zwiększanie zatrudnienia oraz produkcji.

1 mln tacek z sushi i 160 miejsc pracy

Sushi Factory to polska fabryka zajmująca się produkcją dań gotowych sushi pod logo własnym Sushi4You oraz w ramach tzw. „private label”, czyli marek własnych tworzonych na zlecenie polskich i zagranicznych sklepów, sieci handlowych oraz stacji benzynowych.

Pierwsza linia produkcyjna, o potencjale do wytwarzania 14 tys. tacek z daniem gotowym sushi podczas jednej, 8-godzinnej zmiany, uruchomiona została w październiku 2015 roku. Choć już wtedy był to jeden z lepszych wyników osiąganych w branży, nie tylko w skali polskiej, ale i europejskiej, to ówczesne plany przedsiębiorstwa zakładały podwojenie mocy produkcyjnych w ciągu kolejnych trzech lat. Udało się to zdecydowanie wcześniej: - Dziś Sushi Factory, dzięki inwestycjom w park maszynowy oraz zwiększeniu zatrudnienia z 25 do 160 osób, posiada potencjał produkcyjny na poziomie 1 mln tacek z sushi na miesiąc – mówi Anna Tubacka, prezes zarządu Sushi Factory, i zapowiada: - To jeszcze nie koniec inwestycji. Obok zwiększenia produkcji setów, planujemy bowiem uruchomienie produkcji nowych produktów, jakimi będą onigiri oraz wrapy, a także zatrudnienie kolejnych 40 osób.

Technologia warta 10 mln zł

Fabryka Sushi Factory to inwestycja, której wartość w 2015 roku wynosiła 7 mln zł. Dziś, na skutek zdublowania istniejącej linii produkcyjnej, wydzielenia nowych obszarów produkcyjnych oraz zwiększenia zatrudnienia, szacowana jest już na 10 mln zł. Jest tym samym największą w Polsce tego typu fabryką, posiadając dwie linie technologiczne do produkcji sushi maki, oraz jedyną z dwoma ciągami Krio-line chłodzącymi ciekłym azotem do temperatury 2 stopni C, co pozwala na uzyskiwane dań, w zależności od wariantu, o od 7- do 9-dniowej dacie przydatności do spożycia. 

Choć na rynku występuje kilku producentów dań gotowych sushi, obecnie to Sushi Factory jest jedyną w pełni zmechanizowaną fabryką, wykorzystującą technologie produkcji pozwalające na wytwarzanie dań o długim terminie przydatności do spożycia od momentu zapakowania - tłumaczy Anna Tubacka.

O wysokich walorach produktów mają świadczyć także wdrożone systemy jakości i bezpieczeństwa żywności - BRC i IFS oraz nadany Numer Weterynaryjny, który fabryka posiada jako jedna z nielicznych z tej branży.

Mocne produkty Sushi Factory

Pierwszym produktem sprzedawanym pod marką Sushi4You był zestaw Factory Chisai 230 g, składający się z 9-ciu kawałków sushi. Obecnie fabryka produkuje łącznie 10 setów, w tym m.in. Kentaro, który ma 225 g i składa się z 8 kawałków sushi, Haruto (230 g i 9 kawałków), Masato (335 g i 13 kawałków) oraz Toshii (400 g i 15 kawałków sushi). Każdy z nich tworzony jest wyłącznie z wyselekcjonowanych składników, surowych czy pieczonych ryb, a także marynowanych i świeżych warzyw, bez dodatków substancji konserwujących i sztucznych barwników. Dodatkowo w każdym zestawie znajdują się pałeczki do jedzenia sushi oraz saszetki – z ostrym chrzanem wasabi, imbirem marynowanym i sosem sojowym.
 
Rok temu mieszcząca się w wielkopolskim Robakowie fabryka Sushi Factory zatrudniała 25 osób, posiadając potencjał do produkcji 14 tys. tacek z daniem gotowym sushi w ciągu jednej zmiany. Dziś inwestycja warta jest już 10 mln zł, a zapowiada się, że to jeszcze nie koniec zmian w tym regionie.

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Zyski deweloperów zgodnie z prognozą, czyli mocno w górę

Zakończony w tych dniach sezon publikacji rocznych wyników finansowych spółek notowanych na GPW przyniósł dobre wieści dla akcjonariuszy spółek...

PR-imo

Znaleźli niszę na rynku usług kurierskich

Ich pomysł na biznes upraszcza do minimum procesy związane z wysyłaniem paczek. Aplikacja Mitto+, którą stworzyli samodzielnie od podstaw, to pierwsze...

Sektor finansowy inwestuje w big data, chmurę i rozwiązania mobilne

Według najnowszych danych IDC, globalne instytucje finansowe wydały w 2015 r. 114 miliardów dolarów na big data, chmurę i rozwiązania mobilne.

PR-imo

Co czwarty programista będzie kobietą?

Branża IT należy do jednych z najlepiej rozwijających się oraz otwartych na różnorodność. Choć nadal 90 proc. programistów to mężczyźni, sytuacja...

Obowiązki dewelopera - jak nauczyć się korzystać z nowego osiedla

Obowiązek dewelopera dotyczący przekazania mieszkańcom instrukcji użytkowania wynika przede wszystkim z przepisów ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach...

Rzecz o kreatywności. Nowe trendy na rynku pracy

Efektywność. Kreatywność. Produktywność. Co im sprzyja? A co przeszkadza? Obalamy mity o tak zwanych multitaskingu i brainstormingu.

Głowne kierunki emigracji i imigracji w latach 1966-2014

Zestawienie prezentuje dane historyczne o głównych kierunkach emigracji z Polski oraz imigracji do Polski na pobyt stały w latach 1966-2014.

instore marketing

7 błędów popełnianych w komunikacji in-store.

Odpowiednie dopasowanie komunikatów, mechanik promocyjnych i formatów komunikacji może znacząco wpłynąć na wzrost sprzedaży.