Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 24.05.2017

KW_TAGS

sprzedaz wyższa

Nie ma potrzeby ukrywać, że każdy przedsiębiorca troszczy się o ciągły wzrost sprzedaży. To jeden z podstawowych wskaźników powodzenia biznesu przekładający się na zysk. Każdy biznesmen łamie sobie głowę, jak osiągnąć duży progres w tym zakresie przy jak najmniejszych inwestycjach. O tym dlaczego odpowiednio prowadzony marketing może być sposobem na sukces opowiada Karol Kotowski, CEO Content Organica.

Narzędzi marketingowych jest wiele, a ich sprawne łączenie może przynieść spektakularne efekty. Jednak wielu przedsiębiorców, inwestując w marketing niepotrzebnie stawia na metody, które w ich przypadku się nie sprawdzą, bądź przyniosą małe efekty w stosunku do tego, jak dużo środków trzeba w nie zainwestować. Ciężko stwierdzić, czy wynika to z ufności w najbardziej znane narzędzia, czy z nieznajomości tych bardziej wyszukanych. Jeśli jednak mamy precyzyjnie określoną grupę docelową, to warto sięgnąć po niestandardowe działania.

Jednym z takich narzędzi jest marketing szeptany, znany też jako buzz marketing czy WoMM. Według badań serwisu Ceneo.pl aż 81 proc. klientów przed zakupem szuka opinii innych użytkowników w internecie. Pośród nich 35 proc. czyta opinie przed każdym zakupem, 40 proc. w przypadku pierwszych zakupów w danym sklepie, a 10 proc. gdy transakcja ma mieć dużą wartość. Warto więc przejąć inicjatywę i uczciwie przedstawić zalety swoich produktów.

Marketing szeptany jest często demonizowany za sprawą działalności amatorów, którzy oferują swoje usługi za bezcen. Tacy usługodawcy nie tyle prowadzą działania buzz marketingowe, co bezmyślnie spamują, wymieniając przy okazji nazwę marki, która ich opłaciła, najczęściej rozmawiając sami ze sobą. Takie działania można łatwo rozpoznać. Są całkowicie nieskuteczne i wręcz szkodliwe dla wizerunku marki.

Prawdziwy specjalista od WoMM reaguje tam, gdzie poruszany jest wątek marki, dla której pracuje i włącza się w dyskusję, starając się pomóc użytkownikowi wybrać produkt, przedstawić jego zalety oraz doradzić w razie problemów. Ważne jest to, że taki marketer nie ucieka się do kłamstwa, które inni użytkownicy forum niechybnie dostrzegą i wypunktują. Jeśli dyskusja na forum toczy się o aparatach cyfrowych, to zadaniem marketera nie jest przekonanie użytkowników, że matryca ma 22 megapiksele i 60 punktów autofocus, jeśli w rzeczywistości tak nie jest. Zamiast tego przedstawia potencjalnemu klientowi rzeczywistą wartość produktu i pomoc. I dopiero takie działania są skuteczne i przekładają się na wartość dla marki i jej klientów.

Co ważne, marketing szeptany jest skierowany bezpośrednio do grupy docelowej. Dzięki tej precyzji środki przeznaczone na tego typu kampanie przekładają się bezpośrednio na wzrost sprzedaży. Dowodzi tego doświadczenie jednego z naszych klientów z branży e-commerce. Korzystając tylko z narzędzi WoMM, udało się uzyskać 92 proc. wzrost liczby transakcji, przekładający się na ponad 104 proc. wzrost przychodów przy niemal 30 proc. konwersji. Dlatego jeśli chcemy dotrzeć z naszą ofertą precyzyjnie do grupy docelowej oraz reagować błyskawicznie na informację zwrotną od klientów to buzz marketing jest narzędziem, które to umożliwi.

 
Karol Kotowski
Content Organica
https://contentorganica.pl/

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Kobieta aktywna zawodowo - Infografika, [GUS]

Aktywność zawodowa kobiet dynamicznie zmieniała się na przestrzeni lat. Na podstawie Badania Aktywności Ekonomicznej Ludności Główny Urząd Statystyczny...

Elastyczność umów najmu. Czy można coś zmienić?

Rolą dobrego doradcy jest - między innymi - pomoc klientowi przy sformułowaniu odpowiednich zapisów w umowach najmu dotyczących powierzchni biurowych.

sprzedaz wyższa

Jak osiągnąć wzrost sprzedaży małym kosztem

Nie ma potrzeby ukrywać, że każdy przedsiębiorca troszczy się o ciągły wzrost sprzedaży.

Jak korzystać z zielonych budynków? Ekoedukacja pilnie potrzebna

W ciągu ostatnich lat Polska poczyniła znaczne postępy w rozwoju zielonego budownictwa. Według badań przeprowadzonych przez Colliers, tylko w latach...

Jak-wyjść-z-kredytu

Kredytobiorco, wyjdź skutecznie na prostą

Sejm skierował do dalszych prac w Komisji Finansów Publicznych prezydencką nowelizację ustawy o wsparciu kredytobiorców, którzy zaciągnęli kredyt...

instore marketing

7 błędów popełnianych w komunikacji in-store.

Odpowiednie dopasowanie komunikatów, mechanik promocyjnych i formatów komunikacji może znacząco wpłynąć na wzrost sprzedaży.

dotPR

Niech wnętrze mieszkania zaskakuje

Łazienka w sypialni, akwarium nad łóżkiem czy w umywalce, schowane w szafie biurko lub warsztat czy efektowne malunki na ścianie – to tylko niektóre...

Wymiana walut przez internet? Ile można oszczędzić?

Kupujesz w zagranicznych sklepach internetowych? A może wyruszasz w podróż? Sprawdź, ile możesz zaoszczędzić, wymieniając pieniądze w sieci.