Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 24.05.2017

KW_TAGS

sprzedaz wyższa

Nie ma potrzeby ukrywać, że każdy przedsiębiorca troszczy się o ciągły wzrost sprzedaży. To jeden z podstawowych wskaźników powodzenia biznesu przekładający się na zysk. Każdy biznesmen łamie sobie głowę, jak osiągnąć duży progres w tym zakresie przy jak najmniejszych inwestycjach. O tym dlaczego odpowiednio prowadzony marketing może być sposobem na sukces opowiada Karol Kotowski, CEO Content Organica.

Narzędzi marketingowych jest wiele, a ich sprawne łączenie może przynieść spektakularne efekty. Jednak wielu przedsiębiorców, inwestując w marketing niepotrzebnie stawia na metody, które w ich przypadku się nie sprawdzą, bądź przyniosą małe efekty w stosunku do tego, jak dużo środków trzeba w nie zainwestować. Ciężko stwierdzić, czy wynika to z ufności w najbardziej znane narzędzia, czy z nieznajomości tych bardziej wyszukanych. Jeśli jednak mamy precyzyjnie określoną grupę docelową, to warto sięgnąć po niestandardowe działania.

Jednym z takich narzędzi jest marketing szeptany, znany też jako buzz marketing czy WoMM. Według badań serwisu Ceneo.pl aż 81 proc. klientów przed zakupem szuka opinii innych użytkowników w internecie. Pośród nich 35 proc. czyta opinie przed każdym zakupem, 40 proc. w przypadku pierwszych zakupów w danym sklepie, a 10 proc. gdy transakcja ma mieć dużą wartość. Warto więc przejąć inicjatywę i uczciwie przedstawić zalety swoich produktów.

Marketing szeptany jest często demonizowany za sprawą działalności amatorów, którzy oferują swoje usługi za bezcen. Tacy usługodawcy nie tyle prowadzą działania buzz marketingowe, co bezmyślnie spamują, wymieniając przy okazji nazwę marki, która ich opłaciła, najczęściej rozmawiając sami ze sobą. Takie działania można łatwo rozpoznać. Są całkowicie nieskuteczne i wręcz szkodliwe dla wizerunku marki.

Prawdziwy specjalista od WoMM reaguje tam, gdzie poruszany jest wątek marki, dla której pracuje i włącza się w dyskusję, starając się pomóc użytkownikowi wybrać produkt, przedstawić jego zalety oraz doradzić w razie problemów. Ważne jest to, że taki marketer nie ucieka się do kłamstwa, które inni użytkownicy forum niechybnie dostrzegą i wypunktują. Jeśli dyskusja na forum toczy się o aparatach cyfrowych, to zadaniem marketera nie jest przekonanie użytkowników, że matryca ma 22 megapiksele i 60 punktów autofocus, jeśli w rzeczywistości tak nie jest. Zamiast tego przedstawia potencjalnemu klientowi rzeczywistą wartość produktu i pomoc. I dopiero takie działania są skuteczne i przekładają się na wartość dla marki i jej klientów.

Co ważne, marketing szeptany jest skierowany bezpośrednio do grupy docelowej. Dzięki tej precyzji środki przeznaczone na tego typu kampanie przekładają się bezpośrednio na wzrost sprzedaży. Dowodzi tego doświadczenie jednego z naszych klientów z branży e-commerce. Korzystając tylko z narzędzi WoMM, udało się uzyskać 92 proc. wzrost liczby transakcji, przekładający się na ponad 104 proc. wzrost przychodów przy niemal 30 proc. konwersji. Dlatego jeśli chcemy dotrzeć z naszą ofertą precyzyjnie do grupy docelowej oraz reagować błyskawicznie na informację zwrotną od klientów to buzz marketing jest narzędziem, które to umożliwi.

 
Karol Kotowski
Content Organica
https://contentorganica.pl/

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Drukarki informacja prasowa

Lexmark prezentuje najnowszą generację urządzeń do druku w formacie A3

Lexmark International, światowy lider w obszarze przetwarzania obrazów, zaprezentował dziś kolejną generację laserowych drukarek kolorowych A3 oraz...

Cyberprzestępstwo - okup wart 325 mln USD?

Przychody z okupów w ramach jednej kampanii cyberprzestępców sięgnęły 325 mln USD. Nowy raport McAfee Labs

manager zintegrowany styl zarzadzania

Menedżerowie preferują zintegrowany styl zarządzania,

Menedżerowie preferują zintegrowany styl zarządzania, a firmy produkcyjne korzystają z pomysłów własnych pracowników

PR-imo

Znaleźli niszę na rynku usług kurierskich

Ich pomysł na biznes upraszcza do minimum procesy związane z wysyłaniem paczek. Aplikacja Mitto+, którą stworzyli samodzielnie od podstaw, to pierwsze...

Eko nie znaczy drożej

Gwarancją rzeczywistej wartości produktów ekologicznych są międzynarodowe certyfikaty. Warto o nie pytać sprzedającego.

Gestalt, terapia całej firmy – czy to możliwe?

Gestalt w Organizacjach – uznany na całym świecie trend świadomego rozwoju organizacji, zyskuje coraz większą popularność również na krajowym gruncie.

Regulaminowe rewolucje - czy RODO unieważni stare zgody marketingowe?

Nowe unijne przepisy dotyczą każdego podmiotu działającego na terenie UE, począwszy od jednoosobowych działalności gospodarczych po duże międzynarodowe...

Konkursu dla startupów CODE_n

Przez trzy dni w ramach festiwalu CODE_n wybrani pionierzy, wizjonerzy, naukowcy, zespoły ds. innowacji z czołowych firm oraz zainteresowani goście będą...