Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 31.05.2017

KW_TAGS

Consulting and more

Czy istnieje przepis na idealną promocję konsumencką? Oczywiście! Wystarczą:

  • szczypta wiedzy,
  • łyżka dobrej organizacji,
  • garść pomysłów,
  • 1kg atrakcyjnych nagród.

Wszystkie składniki wsypać do garnka, gotować na wolnym ogniu do miękkości, cały czas mieszając. A tak na serio…

Po pierwsze WIEDZA

Marketingowa, z zakresu prawa, produktu klienta i jego konkurencji. Musisz być ekspertem w swojej dziedzinie, klient ma Ci ufać, powinieneś umieć rozwiać każdą jego wątpliwość. Po analizie potrzeb klienta zarekomenduj właściwe rozwiązanie dopasowane do celu, grupy docelowej, budżetu. Jeśli to, o co prosi klient, wydaje się nierealne lub wiesz, że będzie zupełnie nieskuteczne w tym przypadku, nie bój się zgłaszać VETO, argumentuj, opieraj się na swoim doświadczeniu. Czasem loteria jest czymś kompletnie nietrafionym przy danych założeniach, czasem konkurs będzie czymś, co nie przyniesie oczekiwanych przez klienta rezultatów, a czasem wystarczy zmodyfikować jego mechanikę albo czas startu i trwania akcji, aby wszystko grało. Daj klientowi poczucie bezpieczeństwa, doradzaj.

Po drugie POMYSŁ

Dobrym konceptem jesteś w stanie sprzedać wszystko, konsument ma się dać wkręcić w zabawę, utożsamić z marką. Ale jak koncept, to i nagrody. Moją złotą zasadą, od której zaczynam zbieranie propozycji nagród pod daną akcję, jest odpowiedź na pytanie, co nasza grupa docelowa chciała by mieć, ale z różnych powodów nie decyduje się na zakup we własnym zakresie. Według mnie to klucz do przyciągnięcia uwagi konsumenta, dzięki temu akcja, będąca odpowiedzią na jego potrzeby, zachęci go do udziału. Nagrody muszą być też spójne ze światem marki, najnowszy model iPhona za nic nie będzie pasował do brandu kojarzonego z tradycją, a retro AGD do marki związanej z najnowszymi technologiami i recepturami. Dobry pomysł przyciągnie nowych klientów i zlojalizuje obecnych.

Po trzecie DOBRA ORGANIZACJA

To podstawa, bez tego wiedza i pomysły na nic się zdadzą. Zarówno organizacja na poziomie przygotowania się do startu akcji, w czasie jej trwania, jak i po jej zakończeniu. Musisz dbać o dobry kontakt z klientem, jak i konsumentem. Gdy akcja wystartuje, pojawi się masa pytań. Raportuj klientowi na bieżąco przebieg promocji, informuj, jeśli dzieję się coś niepokojącego, ale jednocześnie zawsze rekomenduj rozwiązanie, panuj nad sytuacją. Bądź też w dobrym kontakcie z uczestnikami, cierpliwie odpowiadaj na ich pytania. W internecie wystarczy jeden niezadowolony uczestnik, żeby zrobić akcji, marce  klientowi zły PR. Konkursowicze zrzeszają się na przeróżnych forach, informują o nowych konkursach, wygranych, dostawie nagród, jedna zła opinia zaraz się rozniesie. Dlatego nie lekceważ uczestników.

Rynek cały czas dynamicznie się zmienia, zmieniają się też przyzwyczajenia klientów, ich reakcje i upodobania. Nie podchodźmy szablonowo do organizowania promocji tylko dlatego, że zrobiliśmy ich już setki. Pamiętajmy, że w obecnych czasach dynamika zmian jest tak ogromna, iż za każdym razem warto przed przystąpieniem do projektowania jakiejkolwiek akcji przypomnieć sobie te trzy proste słowa: WIEDZA, POMYSŁ i DOBRA ORGANIZACJA. Dzięki nim zmaksymalizujemy szansę na powodzenie akcji, minimalizując ryzyko braku zainteresowania. Pamiętajmy, nie ma sytuacji idealnej, dlatego istotne jest, aby oprócz szybkiego reagowania w trakcie trwania promocji, umiejętnie wyciągać z niej odpowiednie wnioski na przyszłość.

Marlena Orzechowska
shopperowa agencja marketingowa Addicters

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Fiskus spogląda w stronę kryptowalut

Zapłacimy nimi w kawiarni czy u księgowego, a nawet nabywając nieruchomość. Rynek związany z szeroko pojętymi kryptowalutami rośnie w ogromnym tempie...

Rośnie społeczna odpowiedzialność pracodawców za pokolenie X i Y

Blisko 2/3 dużych i średnich przedsiębiorstw zna koncepcję społecznie odpowiedzialnego biznesu, a więcej niż połowa wpisuje działania CSR w formalną...

dotPR

Niech wnętrze mieszkania zaskakuje

Łazienka w sypialni, akwarium nad łóżkiem czy w umywalce, schowane w szafie biurko lub warsztat czy efektowne malunki na ścianie – to tylko niektóre...

instore marketing

7 błędów popełnianych w komunikacji in-store.

Odpowiednie dopasowanie komunikatów, mechanik promocyjnych i formatów komunikacji może znacząco wpłynąć na wzrost sprzedaży.

Comunicativo

Czy Twoja firma jest już gotowa na system ERP?

Jesteśmy za mali, nie stać nas jeszcze na wdrożenie, jakoś dajemy sobie radę na dotychczasowych systemach… Wdrożenie systemu ERP jest odkładane ze...

Rzecz o kreatywności. Nowe trendy na rynku pracy

Efektywność. Kreatywność. Produktywność. Co im sprzyja? A co przeszkadza? Obalamy mity o tak zwanych multitaskingu i brainstormingu.

Drukarki informacja prasowa

Lexmark prezentuje najnowszą generację urządzeń do druku w formacie A3

Lexmark International, światowy lider w obszarze przetwarzania obrazów, zaprezentował dziś kolejną generację laserowych drukarek kolorowych A3 oraz...

dotPR

Współczesne narzędzia pracy dla firm usługowych

Coraz częściej i coraz chętniej korzystamy ze specjalistycznych produktów, zabiegów, form leczenia oraz usług. Konieczność planowania wizyt w czasie,...