Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 28.07.2017

KW_TAGS

Skanska-wiadomosc-mdm

Bardzo dobre półrocze na rynku pierwotnym za nami i jeśli tendencje się utrzymają - będzie tak do samego końca 2017 roku. Padł kolejny rekord w sprzedaży mieszkań. Ważną zmianą, która dokonała się w minionych miesiącach jest wyczerpanie budżetu w programie MdM. Dominowały transakcje gotówkowe. Z doświadczenia firmy Skanska wynika, że grupą nabywczą, która rośnie w siłę są millenialsi

Program „Mieszkanie dla Młodych” cieszy się dużym zainteresowaniem rynku. Pula środków na ten cel wyczerpuje się bardzo szybko, a jednym z beneficjentów są millenialsi, czyli osoby urodzone pomiędzy początkiem lat 80., a końcem lat 90. Co czwarty z nas to millenials. To pokolenie ma swój własny styl konsumpcji. Dużo częściej korzysta z aplikacji i rozwiązań digitalowych oraz chętnie zapoznaje się z ofertami deweloperów, przedstawionymi w formie wirtualnych spacerów czy aplikacji mobilnych. To osoby, które bardzo świadomie podejmują decyzje zakupowe. Wyczerpanie budżetu programu Mieszkanie dla Młodych było niewątpliwie ważną informacją dla wielu młodych klientów, jednak nie zaburzyło stabilności rynku nieruchomości pierwotnych. Być może spowodował to fakt, że Polacy coraz częściej kupują mieszkania za gotówkę. Według najnowszych badań przeprowadzonych przez NBP w 7 największych polskich miastach niemal 70 % transakcji generują „gotówkowcy”.

To było bardzo dobre półrocze na rynku mieszkaniowym. Według raportu REAS w I kwartale 2017 r. padł kolejny rekord. W 6 największych miastach sprzedano 30% więcej mieszkań, niż rok wcześniej.

Obserwując dynamikę sprzedaży na naszych inwestycjach widzimy, że zwiększyło się zaufanie społeczne do deweloperów. Nasi klienci na dobre przekonali się do zakupu nieruchomości w początkowej fazie budowy. Być może przyczyniła się do tego coraz większa dostępność nowoczesnych form prezentacji, wizualizujących powstające nieruchomości. W jednej z naszych inwestycji w Warszawie wyprzedaliśmy blisko połowę mieszkań o podwyższonym standardzie w niecałe pół roku od rozpoczęcia budowy.

Nadal największą popularnością cieszą się mniejsze mieszkania i kawalerki, kupowane jako inwestycje pod wynajem lub na własny użytek. Ważnym parametrem stają się certyfikaty środowiskowe, gwarantujące zachowanie norm jakościowych i ekologicznych. Już ponad 40 % naszych klientów pyta, czy budowane przez nas osiedla posiadają certyfikat środowiskowy.

Jeśli tendencje z pierwszej połowy roku utrzymają się bez zmian – będzie to kolejny bardzo dobry rok na rynku pierwotnym. Warto wspomnieć o zauważalnym i dynamicznym rozwoju usług fit outu, czyli kompleksowych realizacji, obejmujących sprzedaż mieszkań, remont i aranżacje wnętrz. W tej rzeczywistości deweloper powoli staje się tzw. „one stop shop”, czyli jednym przystankiem w zrealizowaniu wielu zadań. Z naszego doświadczenia wynika, że usługę fit out-u szczególnie doceniają klienci, którzy kupują drugie lub kolejne mieszkanie w swoim życiu. To osoby, które mierzyły się już wcześniej z wyzwaniem samodzielnego remontu i aranżacją własnego M. 

Deweloperzy z coraz większą odpowiedzialnością zaczynają podchodzić również do projektowania nowych osiedli, pozbawiając ich barier architektonicznych. Wprowadzając szereg udogodnień, takich jak obniżone progi, podjazdy czy niżej zamontowane klamki okienne tworzą przestrzenie, przystosowane dla różnych grup odbiorców: rodziców z małymi dziećmi, osób starszych i z niepełnosprawnościami.

Skanska Residential Development Poland jest w trakcie realizacji dwóch inwestycji mieszkaniowych - Jaśminowego Mokotowa oraz Holm House, powstających zgodnie z wytycznymi certyfikatu środowiskowego Breeam. Jaśminowy Mokotów to także pierwsza budowa w Warszawie zasilana wyłącznie energią wiatrową. Przy inwestycji powstał showroom, łączący biuro sprzedaży z pracownią architektoniczną, oferujący usługę fit outu. Holm House został zaprojektowany według wymagań certyfikatu „Obiekt bez barier”. Budynek pozbawiony barier architektonicznych będzie przyjazny rodzinom z dziećmi, osobom starszym czy z niepełnosprawnościami.

 
Michał Witkowski,
dyrektor sprzedaży
Skanska Residential Development Poland

Dołącz do dyskusji

Kod antyspamowy
Odśwież

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

PR-imo

Czy Konstytucja dla Nauki zatrzyma rozwój polskiego IT?

Konstytucja dla Nauki, czyli przedstawiony 19 września br. projekt nowej ustawy o szkolnictwie wyższym, może doprowadzić do jeszcze większego deficytu...

Wolontariat pracowniczy coraz ważniejszym narzędziem motywacyjnym

35 proc. polskich menadżerek i menadżerów uważa wolontariat kompetencji za jedno z najlepszych narzędzi CSR w pracy.

PR-imo

Znaleźli niszę na rynku usług kurierskich

Ich pomysł na biznes upraszcza do minimum procesy związane z wysyłaniem paczek. Aplikacja Mitto+, którą stworzyli samodzielnie od podstaw, to pierwsze...

Rośnie społeczna odpowiedzialność pracodawców za pokolenie X i Y

Blisko 2/3 dużych i średnich przedsiębiorstw zna koncepcję społecznie odpowiedzialnego biznesu, a więcej niż połowa wpisuje działania CSR w formalną...

Freelancer - zawód przyszłości?

w Polsce przybywa osób decydujących się na rozwój swoich pomysłów biznesowych. W naszym kraju zarejestrowane jest niemal 3 mln. jednoosobowych...

PR-imo

Szlakiem wodnym do Berlina – 5 atrakcji, których nie możesz ominąć

Płynąc spacerowym jachtem motorowym po Odrze, wybrać można wiele kierunków, jednak tym, który musi przebyć każdy motorowodniak jest trasa z Wrocławia do...

Sky-shop.pl

Zapisz się na bezpłatne szkolenie online Ecommerce Power!

Ecommerce Power to bezpłatne szkolenie online dla właścicieli sklepów internetowych oraz początkujących e-przedsiębiorców.   Dlaczego warto? Otrzymasz potężną dawkę...

dotPR

Polska firma, która zrewolucjonizowała rynek mebli na wymiar

Polskie meble biją rekordy sprzedaży za granicą i są istotną częścią krajowej gospodarki. Z analiz Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów wynika,...