Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 09.07.2019

KW_TAGS

Mówi się, że jeśli chcesz awansować, powinieneś ubierać się i działać tak, jakbyś już na tym lepszym stanowisku był. W sieci bez trudu znajdziesz porady na temat tego, jak udawać pewnego siebie i zjednywać sobie przyszłych szefów czy partnerów.

Jeśli kiedykolwiek poszedłbyś na spotkanie dla przyszłych akwizytorów, zobaczyłbyś sztucznie napuszone sylwetki, zamaszyste gesty, przyjmowanie postawy otwartej, mimo wyraźnego zestresowania, i robienie piramidki z dłoni, co miałoby przekonać słuchaczy, że mają do czynienia z ludźmi pewnymi siebie, godnymi zaufania i poważnymi.

Czy podczas rozmowy o pracę powinieneś korzystać z wymienionych wyżej sposobów?

To zależy. Jeśli stresujesz się i po prostu chcesz sobie dodać odwagi, małe triki nie powinny zaszkodzić. Jeśli chcesz dostać pracę ponad wszystko i nie interesuje cię nic ponad zatrudnienie i stałą pensję, bo jesteś w sytuacji bez wyjścia – graj.
W innych sytuacjach udawanie naprawdę nie jest dobrym pomysłem, marnuje czas tobie i pracodawcy.

Można oczywiście uznać, że rozmowy o pracę czy pierwsze randki to zawsze spektakl, mający wywrzeć odpowiednie wrażenie na rozmówcy. Często tak jest i po jakimś czasie obie strony mogą czuć się oszukane.
Szef zatrudnił pewnego siebie i energicznego eksperta, a ma dość biernego pracownika, którego nie stać na podjęcie inicjatywy. Z kolei pracownik zastał w firmie zupełnie odmienne od opisywanych na rozmowie warunki i umowę, na jaką się nie umawiał.
Taki układ nie sprawdzi się na dłuższą metę. Jeśli nie masz noża na gardle, bądź szczery – oszczędzisz sobie czasu i nerwów.

Niestety, może się zdarzyć i tak, że będąc szczery, trafisz na manipulanta.
Jak moja znajoma, która na rozmowie wyraźnie podkreślała warunki, które jej w pracy najbardziej przeszkadzają, od przyszłego szefa uzyskała zapewnienie, że w firmie jest zupełnie inaczej, a prawdę odkryła dopiero po kilku miesiącach, gdy szefowi nie chciało się już udawać.

 
Elżbieta Zdanowska
Dziennik Przedsiębiorcy
www.dziennikprzedsiebiorcy.pl

 

Dołącz do dyskusji

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Sklepy internetowe versus tradycyjne – które z nich wolisz?

Sklepy internetowe cieszą się coraz większą popularnością. Robienie w nich zakupów jest niezwykle wygodne i szybkie, dlatego wciąż zyskuje nowych...

Czy to już wypalenie zawodowe?

Szacuje się, że na wypalenie zawodowe cierpi prawie co czwarty Polak. Jak się objawia. Kogo dotyka najczęściej. Czy można wziąć na nie L4. W pismach...

ajprodukt

Źle zaprojektowane biuro: jak kosztowne może być dla firmy?

Niewłaściwie zaprojektowane stanowisko i złe nawyki pracowników są głównymi przyczynami problemów wynikających z siedzącego trybu pracy.

Miękkie serce – twarde problemy, zwłaszcza dla kierownika

Wśród przełożonych spotyka się czasem tych bardzo mocno skupionych na celu, którzy ludzi traktują jak jedno z „narzędzi” do realizacji założeń.

Sok czy smoothies

Sok vs smoothie. Czym się różnią? Co jest zdrowsze?

Picie soków lub smoothies to jeden z najłatwiejszych i najbardziej efektywnych sposobów wzbogacenia swojego jadłospisu w dobroczynne związki odżywcze...

Budowa własnego domu, pogodzenie własnych potrzeb z ekologią

Dzięki wielu dostępnym na rynku technologiom budowy domów jesteśmy w stanie stworzyć dom ciepły i jednocześnie energooszczędny.

Celiakia - czym jest, jak się objawia i jak leczyć, kilka...

Dieta bezglutenowa, dla jednych moda, jak mleko sojowe do dużego late, dla innych jedyny sposób na "normalne" funkcjonowanie.

Catering dietetyczny – wady i zalety

Co więcej, specjalistyczna dieta zalecana jest przecież nierzadko osobom, które borykają się z różnymi rodzajami chorób. Do tych zaliczyć można nie...