Dziennik Przedsiebiorcy

Publikacja 15.11.2017

KW_TAGS

Spedycja-najtrudniejsza-branza-swiata

Myślisz, że praca kierowcy TIR-a to tylko jazda z miejsca na miejsce? Film firmy ADAR zyskał olbrzymią popularność ponieważ, zamiast korporacyjnego bełkotu, o tym jak wspaniale pracuje się w firmie, pokazano prawdę o zawodzie kierowcy i spedytora.

A to ciągła walka z czasem. To błoto na drodze, deszcz, mróz i upał. To śniadanie, obiad, kawa i kolacja w pośpiechu. To nieprzespane noce i ciągły strach.

W drodze może zdarzyć się wszystko: trzeba wymienić koło, założyć łańcuchy gdy spadnie śnieg, gwałtownie zahamować, gdy na ulicę wybiegnie dziecko, to ciągły stres, czy dojedziesz na czas, czy nie ukradną załadunku, gdy będziesz spał na parkingu.

"Kierowca ciężarówki to bardzo trudny zawód, który  wymaga wielu wyrzeczeń i wiele determinacji - należy się im przede wszystkim szacunek za to co robią. To ludzie nieugięci, silni i oddani" - piszą twórcy spotu.

Kierowca odpowiada za przewożony ładunek, a podczas snu często zdarza się, że dochodzi to prób kradzieży. W przypadku przebitej opony nie ma czasu na dzwonienie po Assistance – trzeba zakasać rękawy i wziąć się do roboty, niezależnie czy świeci słońce czy akurat leje jak z cebra. A koło od ciężarówki waży około 60 kilogramów!

Inną kwestią jest prędkość i ograniczony czas pracy. Kierowca może prowadzić maksymalnie przez 9 godzin w ciągu dnia (z odpowiednimi przerwami). Teoretycznie jeśli w ciągu 9 godzin ciągłej jazdy przekraczanoby prędkość o zaledwie 5 km/h, to w ciągu całego dnia jazdy pokonany dystans byłby dłuższy tylko o 45 kilometrów. Dystans ten mógłby jednak zadecydować o tym, czy kierowca dotrze do domu przed wieczorem, czy będzie czekała go kolejna noc w aucie na parkingu.

To właśnie tym ludziom dedykowany jest ten krótki spot zrobiony na miarę kinowego hitu.

"Jedyne czego brakło, to pokazania rozłąki z rodziną. Genialna produkcja!", "Wreszcie ktoś prawdę pokazał..." - piszą internauci.

Spot pokazuje  prawdziwe trudy pracy za kółkiem TIR-a, których normalny człowiek na co dzień nie zauważa i zrywa z utrwalonym w społecznej świadomości wizerunkiem kierowcy TIR-a, jako starego, gburowatego mężczyzny, który myśli wyłącznie o własnym interesie.

Na pewno po tym filmie część ludzi zmieni zdanie na temat tej pracy. Innych z kolei zapewne zachęci, aby rozpocząć karierę w tym kierunku - w ubiegłym roku PwC podało, że na rynku brakuje 100 tys. kierowców TIR-ów.

Nagranie jest na pewno bardzo mocne i daje do myślenia.

Najtrudniejsza branża świata

Dołącz do dyskusji

FacebookGoogle Bookmarks

Czytaj również

Kilometrówka - aktualna stawka za 1 kilometr

Jak ją rozliczyć w działalności jednoosobowej, a jak w spółce? W inny sposób kilometrówka obowiązuje w przypadku osób fizycznych, prowadzących...

Taryfikator punktow karnych - przewóz osób

Aktualny Taryfikator punktów karnych 2019 r. - przewóz osób

Aktualny Taryfikator punktów karnych 2019 r. - przewóz osób

Wywóz pojazdów zabytkowych za granicę

Popularną inwestycją ostatnio stały się auta zabytkowe. Każdy kupiony za okazyjną cenę, przeznaczony do remontu samochód, po odrestaurowaniu można...

Volkswagen samochody elektryczne

Volkswagen podał datę zakończenia produkcji samochodów na tradycyjne...

Szef strategii Volkswagena, Michael Jost, podczas konferencji motoryzacyjnej w Handelsblatt powiedział uczestnikom

Oświetlenie w aucie - jak dbać by nie wpaść w kłopoty

Zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami każdy pojazd, który został dopuszczony do ruchu musi mieć sprawne oświetlenie. Dotyczy to wszystkich...

Leasing vs. przedsiębiorca - przeczytaj zanim podpiszesz umowę

Co istotne, firmy MŚP korzystające z leasingu w Polsce bardzo pozytywnie oceniają jakość świadczonych usług i aż 90 procent firm planuje nadal korzystać...

Zakup samochodu

Jak nie dać się oszukać kupując samochód

Zakup samochodu używanego nie lada wyzwanie. Na takie zakupy warto zabrać ze sobą specjalistę oraz całą gamę akcesoriów, które pozwolą nam sprawdzić...

Rynek motoryzacyjny - liczą się przedsiębiorcy

W zeszłym roku obserwowaliśmy poprawę koniunktury na polskim rynku motoryzacyjnym, która w największym stopniu dotyczyła rejestracji samochodów w firmach.