W świecie coraz to bardziej nasilającej się konkurencji, wyróżnienie oferty firmy staje się dla przedsiębiorców coraz trudniejszym zadaniem. Pracownicy działów marketingu, stale głowią się nad nowymi sposobami dotarcia do klientów. Większość z nich całkiem dobrze opanowało już podstawowe narzędzia e-marketingowe jakimi są prowadzenie strony internetowej, pozycjonowanie czy wszelkie reklamy Google. Pojawia się jednak jedno podstawowe pytanie: w jaki sposób spośród setek wyświetlających się linków do różnych stron konkurencji, klient ma zwrócić się z zapytaniem akurat do Twojej firmy? Odpowiedzią może być prowadzenie bloga firmowego!
Sposób na generowanie zapytań ofertowych!
Blogowanie kojarzy się często z celebrytami, którzy dzięki reklamowaniu na swoich stronach różnych produktów, zarabiają niebotyczne sumy pieniędzy. Taki wizerunek zdecydowanie może odstraszać firmy przed korzystaniem z tej formy promocji swoich produktów lub usług. Należy jednak mieć świadomość jakie korzyści można osiągnąć dzięki prowadzeniu bloga. Kluczem do sukcesu jest odpowiednia polityka dotycząca publikacji. Blog będzie skuteczny tylko wtedy, gdy nasze wpisy będą odpowiedzią na ludzkie problemy, czy też na najczęściej zadawane pytania. W ten sposób przekazujemy ludziom wiedzę i kształtujemy ekspercki wizerunek naszego przedsiębiorstwa. Dodatkowo warto zadbać o to, by nasze posty zostały odpowiednio zoptymalizowane pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarce Google, dzięki czemu wpisy osiągną w niej wyższe pozycje co wpłynie na większą liczbę odwiedzin bloga.
Gdy nie wiadomo jak zacząć
Jeżeli już firma zdecyduje się na utworzenia bloga następnym krokiem jest wybór odpowiedniej platformy do blogowania. Na rynku dostępne jest wiele rozwiązań oferowanych przez WordPress, Blogspot czy też Tumblr, jednak warto zwrócić uwagę, czy w adresie URL bloga obligatoryjnie zawarta jest nazwa platformy blogowej (blogfirmowy.blogspot.com), czy też adres może być kreowany dowolnie przez firmy na potrzeby konkretnych celów wizerunkowych marek (blogfirmowy.com). Gdy pokonamy już trudności związane z rozpoczęciem blogowania możemy przejść do następnej bardzo ważnej kwestii czyli zadbania by wszystkie wpisy miały określony szablon tzn. chwytliwy tytuł do którego później odnosi się intro, niezbyt dużą liczbę słów przypadającą na jeden post (nie powinien przekraczać 800 słów) oraz o używanie jasnego, pozbawionego żargonu słownictwa.
Jakie korzyści?
Jeżeli naszym głównym celem jest zwiększenie wejść na stronę www firmy, która jest jednym z kanałów sprzedaży to prowadzenie bloga jest dobrym rozwiązaniem. Statystyki mówią, że dzięki blogowaniu przeciętne przedsiębiorstwo może wygenerować aż o 55% większy ruch na swojej stronie internetowej. Dodatkowe korzyści jakie mogą wyniknąć z tej formy dotarcia do klienta jest generowanie lepszej jakości zapytań ofertowych, społeczne zaangażowanie dzięki dzieleniem się z ludźmi darmowymi radami oraz ukształtowanie eksperckiego wizerunku Twojej firmy. Warto więc zatem poważnie zastanowić się nad wprowadzeniem bloga firmowego by dotrzeć do coraz bardziej zdigitalizowanego klienta.
Filip Bicki |
![]() |
Dołącz do dyskusji